Fråga: Recorda skärmen?

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av Caffo, 5 okt 2012.

  1. Pinnacle

    Pinnacle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    696
    Mottagna gillanden:
    221
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Jag har inte sett att den funktionen finns i något annat land.

    Sent from my totally awesome GNote II
     
  2. peterhjalmarsson

    peterhjalmarsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Prata om att gå över ån efter vatten. Även om en sådan funktion fanns skulle du nog få massvis med droppade frames. Plus att kraften den skulle lägga på inspelningen skulle antagligen göra att den inte skulle klara att spela upp högupplöst material. Plus att screen record inte skulle inkluderat ljud. Och så vidare. Dålig idé, satsa på piratebay i stället.
     
  3. Miiliio

    Miiliio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    Tab 8 Ultra
    Platta 2:
    Ipad Gen 9
    Den videon jag har sett, får dom med varenda litet ord han säger när han spelar in.. Så ljud spelar visst in :)
     
  4. Bilal

    Bilal Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    155

    MINA ENHETER

    Jag förstår ditt resonemang, men har man skyltat med att funktionen finns innan försäljning, så vill man ha den när man har köpt telefonen.

    Spelar egentligen ingen roll om vilket användningsområdet är.

    Har Samsung sagt att den kommer att finnas, då vill jag gärna att den finns...
     
  5. Feffe

    Feffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Du menar alltså att man ska sitta och spela in filmer och serier på sin mobil som det är så fruktansvärt dålig kvalité på? Framför allt när man kan ladda hem en "720p.HDTV.x264" där kvalitén på mobilen blir heeeeeeeeeeeeeeelt galen!



    Jag förstår dig och det köper jag, jag var själv otroligt besviken när vi inte fått multiview, whinade lite och blev skitglad över uppgraderingen som kom nu i dagarna. Har provat multiview en gång nu och antagligen aldrig mer, jag har inget behov :D
     
    Last edited: 20 okt 2012
  6. Bilal

    Bilal Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    155

    MINA ENHETER


    Haha... Ja, det blir väl så. Använder själv inte MultiView så mycket. Men dock när situationen uppstår då jag behöver använda den, då kommer den vara en fröjd.... :)
     
  7. Pinnacle

    Pinnacle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    696
    Mottagna gillanden:
    221
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Jag vet och håller med men det var bara ett svar på frågan varför Samsung inte får släppa screen record funktionen.

    Sen vet jag inte om det faktiskt är så och jag håller även med om att det är löjligt!


    Sent from my totally awesome GNote II
     
  8. peterhjalmarsson

    peterhjalmarsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Nej, du skrev att det var det du skulle använda den till.
     
  9. Maximus3D

    Maximus3D Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    506

    MINA ENHETER

    Det borde väl vara upp till var och en att bestämma om man vill göra ett lagbrott eller inte och därefter stå för följderna av det. Men naturligtvis så förstår jag varför Samsung valde att plocka bort denna grej, synd är det ju för jag hade gärna haft den och den hade kommit till stor användning. Men Samsung vill nog bara skydda sig själva från den starka antipiratlobbyn som finns nu.

    / Magnus
     
  10. Feffe

    Feffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Förstår inte varför det skulle ha med lagen att göra, t.ex. bittorrent-tekniken är inte förbjuden och jag menar det är den mesta dominerande fildelningstekniken för vanliga svenssons just nu.
     
  11. Maximus3D

    Maximus3D Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    506

    MINA ENHETER

    OM det nu skulle ha med inspelning av sänt material på internet vilket jag inte tror det har att göra med, så är det ju brott mot upphovsrättlagen att spela in och distribuera det vidare utan upprättshovsmakarens tillstånd.

    Varför jag inte tror det har med det att göra är för att kvalitén och upplösningen blir ju kass från en mobil enhet, vem sjutton sitter och spelar in exempelvis en två timmars långfilm på bio med en mobilkamera. Eller en livesändning av ett sportevent i mobilen från SVT-Play.

    Då är det isåfall värre med den skärmdumpsfunktion som vi har i dagsläget där du lätt som en plätt bara kan klippa ut valfri bild och text från vilken webbsida som helst med hjälp av pennan och sedan skicka den vidare varsomhelst i världen. Det om något är väl en större risk för brott mot upphovsrättslagen än vad skärminspelning skulle kunna tänkas vara.

    / Magnus
     
  12. peterhjalmarsson

    peterhjalmarsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Så vad skulle Samsung annarsmena med att det beror på "potentiella upphovsrättsproblem"?
     
  13. Bilal

    Bilal Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    155

    MINA ENHETER

    Samsung ville bara visa upp en cool grej på eventet, för att locka till sig köpare...

    Inget mer, inget mindre....
     
    R3b0rn gillar detta.
  14. peterhjalmarsson

    peterhjalmarsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Så enligt dig då visade de upp en cool sak som de hade färdigutvecklad, men de hade aldrig tänkt leverera den? Det var liksom planerat att göra kunderna arga genom att lura dem att något skulle komma och sedan utelämna det? Bara för att jävlas lite och tappa försäljning? Right!
     
  15. Bilal

    Bilal Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    155

    MINA ENHETER

    Bara för att funktionen "fungerade" betyder det inte att den var färdig utvecklad.

    1: Jag tror att funktionen hade många brister, och fungerade inte riktigt som det var tänkt att fungera.

    2: Varför lägga ner tid på en funktion som sedan när den är "färdigutvecklad" visar sig ha problem med "upphovsrätt"?

    Sånna saker tar man reda på i förhand och ger fan i att utveckla det om det tränger in i "upphovsrätt", Speciellt om det handlar om ett bolag som Samsung.

    Menar du på fullaste allvar att Samsung fick en chock om att de inte "fick" lansera den funktionen?
     
  16. swejuggalo

    swejuggalo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    214
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12
    Denna funktion togs säkert bort pga alla paragrafryttare som finns världen över... och hot om stämningar åt höger å vänster.
    Jag kan mycket väl tänka mig att denna funktion kan komma i något annorlunda form. Frågan är ju hur omständigt det är att undvika inspelning av skyddat material. Diverse filmbolag litar ju inte ens på Linux när det gäller tex Voddler (bara ett exempel). Säkerheten (för filmbolagen) anses inte vara tillräckligt bra.
    Ska inspelningsfunktionen blocka all inspelningsfunktion vid uppspelning av all form av multimedia? Hur ska den känna av alla typer av video/musik i alla situationer? ;-)
     
  17. peterhjalmarsson

    peterhjalmarsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Tja, vi kan ju bara spekulera på varsitt håll. Uppenbarligen drar vi olika slutsatser och jag låter det stanna där.
     
  18. Bilal

    Bilal Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    155

    MINA ENHETER

    Ja, det är nog bäst så
     
    Last edited: 22 okt 2012