Redmi Note 11 Pro 5G

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av flipp, 26 jan 2022.

  1. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Får känslan av att Xiaomis nya strategi är att sätta högre ordinarie priser på sina produkter och sedan låta butikerna ständigt köra olika kampanjer med erbjudanden till lägre priser. Svårt att annars förstå hur de tänker. Redmi-serien har tidigare alltid utklassat Samsungs midrangelurar i prisvärde men med den ordinarie prissättning som Xiaomi nu börjar köra med är det inte så längre.
     
  2. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 647
    Mottagna gillanden:
    621
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Fast dom gör ju samma sak nu med sina globala lansering av 12 , priserna är ju inte långt efter senaste apple eller samsung flagskeppen.. ska dom verkligen tro dom tävlar om första platsen där? får inte ihop det..

    Hade jag haft 10-12000kr hade jag inte tagit en xiaomi lur, har inget emot miui på billigare redmi lurar men flagskepp har man lite högre krav då.
     
  3. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Kan bli samma sak med Mi 12-serien då? D v s höga ordinariepriser men ständiga specialerbjudanden. Annars blir det konstigt som du säger.
     
  4. Juus1

    Juus1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2019
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23
    Har funderat på denna telefonen ett tag.
    Har dock struntat i den på grund av SD695.

    Såg nu att Tech Spurt lagt ut en rewiew på den "kinesiska" versionen, så som jag tolkar det - kommer den släppas här i Europa?

    Den kinesiska versionen har Dimensity 920, som är något vassare enligt papper.

    Vad tror ni?
     
  5. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Nej, finns inget som talar för att den släpps här tyvärr. Xiaomi brukar släppa vissa telefoner exklusivt för Kina. Tyvärr reserveras de mest prisvärda lurarna i regel för den marknaden.
     
  6. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Äsch, slarvigt av mig att inte kolla upp detta noggrannare. Verkar ju faktiskt som det kommer en version med Dimensity 920 även globalt. Verkar som den först släpps på alixpress så kan vara värt att hålla utkik där nästa vecka. Ibland har de lager i Europa på ali. T.ex. ifjol köpte jag Redmi Note 10 Pro via en butik på Ali som hade lager i Frankrike.

    Redmi Note 11 Pro+ 5G goes global, Redmi 10 5G and Note 11S 5G annoucned - GSMArena.com news
     
    Yuso gillar detta.
  7. Yuso

    Yuso Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Ja, jag misstänkte att jag hade rätt.
    Har du koll på hur Dimensity 920 står sig?

    //C
     
  8. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Xiaomi 11i HyperCharge / Redmi Note 11 Pro+ 5G review - GSMArena.com tests

    Pros
    • The best Redmi Note 11 phone on the market, better than Note 10 Pro.
    • Stylish IP53-rated dual-glass body.
    • Outstanding 120Hz AMOLED screen, bright, HDR10.
    • Unbelievably fast charging, good battery life.
    • Superb stereo speakers quality and very good loudness.
    • Great performance, great stability, no lag or stutter.
    • Satisfying all-round photo and video quality.
    • 5G, NFC, microSD, 3.5mm jack, IR port, FM radio.
    Cons
    • The portraits photos are not up to par.
    • Not based on either MIUI 13 or Android 12.
     
  9. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Testade Note 11 Pro 5G på teliabutiken idag. Blev förvånad över hur premium och snygg den var. Såg mer ut som ett flaggskepp än en midrangelur. I mitt tycke snyggare än 11T/11T Pro. Liknande framsida men mindre punchole och så en kantigare design på sidorna och bakstycket. Kändes också oerhört välbyggd. Skärmen såg lika bra ut som 11T pro som stod bredvid. Det är helt klart designen och byggkvaliteten som är den stora uppgraderingen från Note 10 Pro.
     
    Holabanarne gillar detta.
  10. Handledsskott

    Handledsskott Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2018
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    27
    Jag har äntligen bestämt mig att byta ut min underbara redmi note 8 pro, så nu är en Redmi Note 11 Pro + på väg, global version, misstänker att den går att handla i Sverige snart.

    Hade velat ha den i lila, men finns endast i rn11pro kinesisk version, så blev Forest Green.

    Mest pga att jag gillar utseendet på plus, nästan identisk med 11 pro men njaa lite snyggare plus sound by JBL i botten xD

    Men framförallt är det pga att vill ha mediatek framför snapdragon, är nog mest för jag är så nöjd med rn8pro.

    Landade på 3800 inkl frakt så blir min dyraste Xiaomi hittills, 4e i ordningen :)

    Kan återkomma när jag fått använda den lite om intresse finns.
     
    Jörgen Ö och flipp gillar detta.
  11. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Låter som en bra uppgradering. Iofs finns ju 11T nu för 3K som är bättre på vissa sätt men designen på Note 11 Pro+ är klart läckrare. Varje gång jag sett ett demoex. av 11 Pro har jag blivit helt såld på designen. Sjukt snygg. Du får berätta mer om dina intryck när du fått hem den. :)
     
    Jörgen Ö gillar detta.
  12. Handledsskott

    Handledsskott Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2018
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    27
    Jo jag vet, fixade en 11t till min mamma och det är en väldigt bra telefon, men som sagt jag älskar designen på 11pro +

    Får den förhoppningsvis nästa vecka, återkommer, har kollat mycket recensioner på yt så har rätt bra koll på den, blir nog en bra uppgradering som sagt, 120w laddare lol.
     
    Jörgen Ö och flipp gillar detta.
  13. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Låter bra. Kantigheten gör ju att den ser väldigt läcker ut. Hoppas den ligger skapligt bra i handen också. Det kan ibland vara ett problem med kantigare lurar.
     
    Jörgen Ö gillar detta.
  14. Handledsskott

    Handledsskott Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2018
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    27
    Ja precis, det är kanterna jag vill åt haha, har känt på en 11 pro i butik, låg alldeles perfekt i min hand xD
     
    flipp gillar detta.
  15. Handledsskott

    Handledsskott Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2018
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    27
    Fick luren idag för någon timma sedan, så har bara hunnit pilla lite, formen och utseendet är precis så bra och snygg som jag trodde, känns snarare som en premiumlur om man beaktar byggkvalitet, ganska lika nyare iPhone, vilka jag dessutom tycker är snygga.

    En första tanke som slog mig är, jäklar så bra min redmi note 8 pro är fortfarande haha.

    En markand skillnad är ju ljudet, första gången jag har en Xiaomi med bra ljud, tuned by jbl och dolby atmos, herrgud vilken skillnad, drog på ett dolby atmosdemo och jäklar så bra, ljud är viktigt för mig så bara det var värt en uppgradering.

    Behöver testa mer, men utseendet och ljudet var 2 saker jag var ute efter, och det blev jag inte besviken av!

    Edit: just det, en fråga, monstret till laddare man fick med, 120w (lol apple) iaf, kan man använda den till andra saker man laddar med usbc, andra telefoner, hörlurar osv, eller kan man förstöra något, eller tar de bara emot den laddningen de kan ta emot liksom?
     
    Last edited: 20 apr 2022
    flipp gillar detta.
  16. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    552
    Mottagna gillanden:
    448
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Bra fråga. Det bör vara som du skriver; att det är ofarligt att ladda andra prylar. Jag tror det görs ett slags handslag mellan laddaren och kompatibla telefoner, som medger att högre spänning och ström, alltså effekt, kan ges.
    Har 67W laddning för min telefon och det är ju en viss fördröjning innan det står att snabbladdningen kommit igång, så det är sannolikt inte full effekt direkt vid inkoppling, vilket i så fall skyddar apparater som inte klarar mer än vanlig standard.
    Jag kan inte svära på att det är så det funkar, men det vore konstigt om det inte fanns ett inbyggt skydd.
     
    Last edited: 20 apr 2022
  17. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Jag tror det fungerar precis som du skriver.
     
    Holabanarne gillar detta.
  18. Handledsskott

    Handledsskott Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2018
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    27
    Det funkar nog så, provade att ladda min redmi note 8 pro med 120w och den sprängdes inte iallfall haha.

    Nu har jag fan suttit med telefonen hela kvällen och intrycken är väldigt positiva, kameran har jag ju inte hunnit använda något direkt, men känns som en bra uppgradering, köpte den från aliexpress, skickades från frankrike och tog typ en vecka och då var det påsk liksom, grymt snabb leverans.

    Laddar den nu för första gången och det var det sjukaste, dryga kvarten från nästan tomt till fullt batteri, läste att Xiaomi lovar minst 80% kvar av kapaciteten efter 800 laddningscykler, det får då anses godkänt.
     
    flipp gillar detta.
  19. spigen

    spigen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2018
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    470
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro, Huawei P60 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro, Huawei P60 Pro
    Måste säga att jag är positivt överraskad av denna lur. Har haft den i en dryg vecka nu och det finns många positiva saker, priset är ju det första och bästa argumentet för denna mobil.
    3,5 jack och MicroSD är ju saker du inte får på flaggskepp (sony undantaget).
    Skärmen är fin tycker jag, och batteritiden är bättre än många av de betydligt dyrare telefoner jag provat. Laddar sjukt snabbt också. Stereohögtalare och 120Hz, svårt att tänka mig en mer prisvärd mobil just nu.
    Var lite rädd att Snapdragon 695G skulle vara för slö för dagligt bruk men det är verkligen inga problem att göra vanliga saker som surf, musik, youtube, social medier, ringa, messa osv
    Fick även en OTA uppdatering häromdagen så allt gott så länge.
     
    flipp gillar detta.
  20. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Låter bra! Vad betalade du? Designen är verkligen schysst tycker jag. Nog det jag gillar mest med den när jag testat den i butik.