Regnvattenskadad S10e

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Dava, 25 maj 2023.

  1. Dava

    Dava Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Var ute och seglade i regnet i tisdags. Hade mobilen i jackfickan, fungerade bra när jag kom i land. En halvtimme senare när vi packat ihop allt och satt i bilen vibrerade den för låg batterinivå och stängde av sig.. tänkte inte så mycket på det då men när jag tog upp den hemma så var det imma på insidan av glaset och när jag vände den upp och ner rann det ut vatten ur simkortshållaren.

    Väntade till dagen efter och la den då i ugnen en halvtimme, imman bakom kameraglasen försvinner inte. Väntade till idag och la ut den i solen och nu har all imma försvunnit. Satte den i laddaren men inget händer.

    Ska jag vänta längre eller är det kört? Är det värt att ta den till en mobilreperatör? Det var ju som sagt bara regnvatten..
     
  2. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 432
    Mottagna gillanden:
    3 215

    MINA ENHETER

    Kan möjligtvis ha att göra rent med isopropanol
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Sätt den i en påse med ris om du inte har en torrboll, och ta den till reperatören. Ju fortare de kan öppna och rengöra/avlägsna korrosion, desto mer sannolikt är det att den klarar sig.

    Dock är det väl mest om du vill återhämta data från den. Oftast håller vattenskadade telefoner rätt dåligt sedan/kan snart få problem igen.
     
    Last edited: 26 maj 2023