Rejälare batteri till Sensation

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av gerhardp, 12 aug 2011.

  1. perkarn

    perkarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Great, tack för snabba svar :)
    Nu verkar det dock inte som att man kan beställa till varken Sverige eller Norge, som jag bor i, för ja får det här meddelandet:

    We're sorry. This item can't be shipped to your selected destination. You may either change the shipping address or delete the item from your order.
     
  2. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    För amazon skippar väl inte till EU? Det är amazon.uk som gör det :) Och vad jag vet så finns inte anker 1900mah batteriet kvar i stock på amazon.uk, ganska säker på att jag beställde det sista :S Stod att de inte heller visste när de skulle få in nya och idag kan iaf inte ens jag hitta på varan när man söker :S
     
  3. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
  4. perkarn

    perkarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Ahh.. ja fan så dumt
     
  5. perkarn

    perkarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Sådär ja, efter många om och men så har ja fått iväg en beställning. Tack igen för tipset!
    Btw, hur lång tid tog det innan du fick batteriet hem?
     
  6. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Tog 4 dagar för mig att få mitt batteri från amazon.uk
     
  7. Birkanoff

    Birkanoff Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Så nu föll jag också för grupptrycket och beställde ett Anker-batteri från ebay :)
     
  8. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Det tog 7 eller 8 dagar från beställning till leverans för mej.
     
  9. Birkanoff

    Birkanoff Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Bra att veta så man inte blir orolig i onödan.
     
  10. Speedmaster

    Speedmaster Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

  11. Matiros

    Matiros Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2011
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag köpte batteri 1800mAh, laddare, docka där man kan ladda extrabatteriet för 180 spänn via Tradera med frakt.. återkommer om det är nåt att ha..
     
  12. freddeskell

    freddeskell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag funderar starkt på att uppgradera från nin Hero till en Sensation, har förhoppningsvis en beggad på G, inköpt slutet av Juli så inte använd så länge.

    MEN! Med originalbatteriet, hur länge klarar jag mig då?

    Dock verkar det ju bara kosta 200 så får man hem ett Anker som gör telefonen kallare, och har längre batteritid, plus att enligt er så passar den ju även i original-skalet.

    Är det någon som köpt en Sensation och haft problem med att samtals-ljudet varit dåligt? Jag köpte en Incredible men lämnade igen den efter två dagar för att jag hörde dåligt plus de jag pratade med!
     
  13. antjoh

    antjoh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag fick hem mitt batteri från Amazon igår och det tog ca en vecka för det att nå hit. Redan nu på första laddningen så märker jag en betydande skillnad.

    Jag gick till jobbet idag med ca 80% laddning och kom hem med ca 25% kvar. Det här var en helt normal dag med samtal, musik och lite surf och tidigare så har jag inte varit i närheten av att ha så mycket kvar.

    Anker-batteriet rekommenderas skarpt! ... så här långt :)
     
  14. Serian

    Serian Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Orginalbatteriet funkar en hel dag med lättare användning. Men spelar du en timma eller två så har du inte en chans att ta det mer än en halv dag.

    Har inte haft något problem med samtals-ljudet, varit riktigt bra. Dock verkar det som att det finns ett litet gäng som har haft otur med ljudet.
     
  15. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Inge fel med ljudet i min telefon.

    Om jag chillade med telefonen vid skrivbordet när man inte gjorde mycket om dagarna (arbetslös) så kunde mobilen hålla i 48h (lär dock notera att all sync whatsoever var avslagen, så väl internet). En vanlig dag klarade man sig iaf 12-18h lätt (här heller ingen sync och brukade toogla internet).

    Med mitt nya ankerbatteri (som för den delen passar perfekt i originalskalet, liiite tyngre blev den dock, kanske bara är jag?) så klarade den sig 24h på första laddningen, och då har jag forc'at 3G, inge autosync förutom facebook (som för den delen är buggad, uppdateringsintervallerna funkar inte för mig så den syncar så fort något händer), några samtal, ~150-200 sms och autobrightness. Lite spotify och dylikt men inget heavy. Ska bli intressant och se hur pass ankerbatteriet håller sig när man kört in den under en hård dag.


    TL;DR. By no means är originalbatteriet dåligt, men som alltid så beror det på vad man exakt tänker använda den till. Vill man ha den påslagen i 24h och ändå använda den så går det, helt klart.
     
    Last edited: 20 sept 2011
  16. malajo

    malajo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    1 698
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Är det bara jag som inte är nöjd med Ankar-batteriet?

    Köpte ett för ett tag sen och det är märkbart särme än mitt original.
    Tog loss laddaren idag kl 11 och kl 23 var batteriet på 5% och då har ändå telefonen varit sarsamt använd idag.
    Använder telefonen riktigt mycket typ varje dag och tycker det känns som att det inte riktigt presterar som det sägs göra.
    Så idag när jag knappt använt telefonen över huvudtaget fick jag det bekräftat.

    Kanske bara har fått ett måndags-exemplar eftersom så många andra verkar vara nöjda.
     
  17. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Jag är väldigt nöjd med mitt Anker, det håller laddning en hel del längre än originalet och blir inte så varmt. Om ditt fungerar dåligt så måste det vara fel på det. Vet dock inte hur det funkar med reklammationer när man handlar utanför EU.


    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
     
  18. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Mitt är mycket bättre än original, och då har jag precis börjat använda det. Så märkbar skillnad från paketet i mitt fall, 2 laddningar in och jag märker att den håller längre ju mer jag använder den.
     
  19. shogun-r

    shogun-r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    För att sammanfatta. Finns det något större/bättre batteri som passar med originalkåpan än det Anker på 1900 mAh?

    Med ett Anker på 1900 mAh kan man ladda med den vanliga laddaren som man får med vid köpet av telefonen och när telefonen visar att det är fulladdat då har man full kapacitet i batteriet med högre kapacitet?

    Har för mig att det fanns ett Anker på 2400 mAh som skulle vara till samma modell. Ingen som testat? Kanske inte passar med originalkåpan? går inte att beställa till Sverige?
     
  20. Serian

    Serian Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Anker och chichitecs 1900mah batterier är de största som funkar om man kollar här och XDA. Resten är en scam. Ska finnas nåt 2400maH mugen batterie med en större baksida tror jag.