Reklamera Desire för sjunkande batteriprestanda?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Dockland, 28 jun 2010.

1. SaberBlade

SaberBlade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Har du testat starta om mobilen? Jag hade samma sak natten till igår och under dagen också. Batteriet rasade i styrka utan nån vidare användning. Enda appen jag hade installerat på senaste tiden var unibets, så jag tog bort den i tron om att den orsakade batteritiden negativt. Men icke, den tappade flera % på en timma. Startade om telefonen sedan och nu har batteriet hållit sig väldigt bra igen, dvs den går som normalt, max 10%/dygn vid mindre användning. Har för mig "kör" stod på 100% användning i spare parts! Nu ligger den på 1,5% bara.

2. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Nu har jag lusläst lite i tråden. Jag förstår bara inte trådskaparens rubrik. Varför ska man reklamera en mobiltelefon pga "batteritid" för? För det första: HTC kommer aldrig godkänna sådan typ av reklamation. För det andra: Desire/Nexus One är som en PC ffs, 1 Ghz och 576 RAM gör nog sitt. För att inte tala om att surfa eller spela spel med alla appar och widgets påslagna.

Skulle nog säga att själva synkningen tar minst batteritid (om man bara synkar mot FB och Gmail - men även väder). Och just Gmail tar minst av alla eftersom det kommer som "sms". Det som tar ström är mest widgets, appar, spel, surfandet och rörliga bakgrunder (i synnerhet!). Så därför tycker jag att man kan inte skylla på att man har "dåligt batteritid". Kolla bara hur mkt iPhone 4 har eller Samsung Galaxy S för den delen. Inte mkt de heller.

Man kan göra som jag; sätta på viloläget genom att trycka på "on/off"-knappen en gång, då slocknar skärmen helt. På detta sätt har jag sparat mängder med batteritimmar. Ett tips om ni inte visste det.

Last edited: 8 jul 2010
  3. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Jag tror inte telefonen går i viloläge _så fort_ du stänger av skärmen. Tror det tar ett innan den går ner i sleep, så då kan man nog lika bra låta telefonen slockna själv efter 30 sek - 1 min.

/Söder

4. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Kanske. Men det vore ju logiskt att den gick i viloläge direkt efter den slocknar. Sen om det är via on/off-knappen eller efter 30 sek borde inte ha någon betydelse när det gäller hastigheten på viloläget. Tror jag.

5. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Oavsett när den går i viloläge eller inte så är det knappast bra att låta den ligga med skärmen på i 1 minut 18 gånger om dagen, skärmen är ju det som suger ut mest av batteriet.

6. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Sant. Själv har jag satt det till 30 sek. Och försöker stänga av den manuellt så ofta jag kan.

Dock så är dessa 18 min (1x18) kanske inte så mycket sett till det hela ändå...

/Söder