Reklamera eller hoppas på bättring?

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av eklund, 5 okt 2009.

1. eklund

eklund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

när jag frågade efter en parcel label från handyzek för att kunna skicka in telefonen till dem så slutade de chatta med mig och svarar nu inte på fler frågor...

så jag ringde samsung sverige igen. de svarade att de inte kan ta emot telefonen för att servicepersonalen inte är utbildad på den förrän den släpps i sverige. men så fort den släpps så ska de kunna hantera ärendet.

så det blir nog till att använda min SE P1i tills den släpps i Sverige och sedan skicka in galaxen. pallar inte skicka den till tyskland då handyzek inte vill ge mig någon fraktsedel.

nån som vet när den släpps i sverige?? ;)

2. jimli128

jimli128 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Ska komma på måndag (eller iaf nästa vecka). Så det blir inte så lång väntan för dig.

3. Teji

Teji Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Lånar den här tråden lite.

Jag fick min Galaxy från HandyAttacke förra veckan och den har en pixel som fastnat (den är röd på röda/vita bakgrunder, svart på allt annat) och undrar om detta kan täckas av garantin? Förhoppningsvis kan den dessutom fixas i Sverige?

Jag har bara det lilla pappersblocket med garantiinformation som behöver skrivas under, men hur är det med "Dealers Stamp & Signature", är det HA den avser? Vet någon hur det står till med det här?

4. eklund

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Uppdatering:

Nu när telefonen är släppt på nordiska marknaden tog jag kontakt med Samsung support i Sverige igen. De var väldigt tillmötesgående och det hela slutade med att de tar emot telefonen.

Får se vad felsökningen säger. Dock menar de att då det inte är en nordisk telefon så ger de ingen garanti på mjukvarufel, endast hårdvarufel. Men då jag redan tror att det är ett hårdvarufel så hoppas jag att de kan återskapa det och komma till samma slutsats.

Jag var den första supportkunden med en Galaxyreklamation iaf. Fortsättning följer.

5. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 248
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vi följer med spänning!

6. jokrsolutions

jokrsolutions Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hoppas det löser sig!
    Kul att Samsung iaf verkar ta ansvar trots köp utomlands.

7. eklund

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hej.

Har nu fått tillbaka telefonen från service. Det som de gjorde går att sammanfatta på några rader, vilket de gjort i sin "arbetsbeskrivning":

*Ny uppdatering har kommit (II8)
    *Uppdaterat mjukvara
    *Test av samtal till och från telefonen = ok
    *Testat Google maps = ok
    *Test av touch, ljud, knappar och funktioner = ok

Sen skickade de tillbaka telefonen samma dag som de mottog den. Knappast en uttömmande kontroll av telefonen. Kan lätt ha missat mitt fel. Nu får jag bara hoppas att den fungerar bättre med denna version av mjukvaran.

Kan tillägga att jag nu verkar ha en "Svensk" telefon då det var svenska som menyspråk och o2-internet saknas. Så de lade nog in en svensk firmware. Och jag fick automatiskt APN för både Sverige och Norge av Tele2 när jag satte in mitt SIM-kort.

Så nu håller jag tummarna på att den fungerar fint. Dock kommer jag ha med mig min P1i den första veckan fall jag verkligen måste kunna ringa.

EDIT: men varför i helvete börjar svenska veckor på söndag fortfarande i android??

Last edited: 30 okt 2009
  8. frippz

frippz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm, intressant. Man skulle kanske åberopa lite garanti så man får II8 på ett lätt sätt? :D

9. eklund

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det kanske hade varit något. Den håller så här länge iaf. Jag kommer bli meget glad om den fungerar som den ska hädanefter. Och att den blir svensk är ju bara en bonus.

AHAHAH. precis efter att jag skrivit detta så kollar jag på telefonen för att se om den verkligen fungerar. men tro fan att den har stängt av sig! ...åh, det var bara batteriet som var slut. jag slängs mellan hopp och förtvivlan och hopp igen

Last edited: 31 okt 2009
  10. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Själv så funderar jag (trots den sena timmen) på om min Galaxy krånglar på grund av hårdvarufel eller buggar i Spotify. Känns dock som om det är hårdvaruproblem då en lätt knuff på hörlurskontakten (helt nya hörlurar) hjälper för det mesta. Ibland får jag trixa med kontakten för att få ljud ur bägge hörlurarna. Kanske lämnar in min telefon ändå, även om det innebär att jag får ta bort min InvisibleShield som jag nyss satt på plats.

11. Fooseb

Fooseb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Eklund. Du skulle inte ha lust att ta en backup av din telefon och bjussa på filerna, så vi andra med O2-telefoner får Firmware de'la Nordiska releasen?

12. mixxno

mixxno Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Varför måste du ta bort den? Du tvättar väl inte bort lackförseglingen på din bil innan du lämnar in den för garantijobb på dörrlåset? ;-)

13. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Kan man inte ställa in det i calendar appen? Under Settings -> Views -> First day of week?

Wow, trodde inte det var möjligt, men då finns det kanske något som HTC Calendar (i Heron) faktiskt är bättre på än Android Calendar.

14. Fooseb

Fooseb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag kommer inte ihåg hur jag gjorde, men i min kalender börjar veckorna på Måndag. Ska kolla om jag kan komma ihåg hur fan jag gjorde det..

EDIT: Gå in i ditt google konto (på en vanlig dator) och i kalender settings ändra till "Veckan börjar på.." till Måndag. Har för mig att telefonen fattar det

Last edited: 31 okt 2009
  15. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nej det gör jag inte, men så har jag ingen bil heller.
    Ska de öppna telefonen så måste skölden bort, den täcker de flesta skarvar. Jag kan däremot höra med dem först, de kanske lyckas ordna det utan att öppna (firmware-uppdatering och tops för att rengöra?)

16. eklund

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har bil men är skapligt onykter nu. vad vill ni ha för backup? nandroid? tror inte att man får med CSC (?) i nandroud, kanske ska skriva inorgon när jag är mindre onyckter.

17. Kooffe

Kooffe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min har en tendens att bara starta om sig ibland. Någon annan som märkt detta?

18. MadMartigaN

MadMartigaN Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 2
    ROM:
    Vanilj
    Min gör det inte.

19. esseven

esseven Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Skulle kunna bero på någon applikation. Jag hade problemet, men efter en fabriksåterställning och försiktighet med vad jag installerat så fungerar det bra.

20. eklund

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

kan såhär några dagar senare meddela att telefonen inte är helt stabil. har startat om sig i ett samtal, i en youtubevideo och ett till tillfälle. men mycket bättre än innan den uppgraderades till II8. ska kontakta serviceföretaget imorgon.