Reklamera eller hoppas på bättring?

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av eklund, 5 okt 2009.

1. eklund

eklund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

telefonen skickas tillbaka för "långtest". så nu är det sonyericsson p1i som gäller..

2. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ouch, måste kännas jobbigt -.-

3. B.B

B.B Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vet inte om det är samma problem men jag har börjat få lite strul med att min Galaxy stänger av sig alternativt fryser helt. Det går inte att starta upp den igen utan att behöva ta bort batteriet, men det går bra att starta den direkt det är gjort.

Det känns dock som om batteriet skulle kunna vara lite glapp för då jag tar bort baksidan så är batteriet inte helt på plats, men vet dock inte om det beror på att det blir löst när jag tar bort luckan.

Jäkligt störande iaf. Ska se om det håller i sig eller om det blir bättre =/

4. jokrsolutions

jokrsolutions Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Väcker tråden vid liv..

Skulle gärna vilja veta hur det har gått för dig Eklund.
    Har själv problem med hörlursutgången (och ibland att den fryser).

Den är köpt via Ebay där den hade köpt hos O2.
    Det jag fick med mig i lådan var följande: se bild (vet att korten suger :D)

Räckte "Warranty card"? för dig Eklund eller hade du någon annat garantikort?

Bifogade filer:

5. eklund

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har samma "warranty card" med ett avsnitt på svenska som räckte för mig. dock hävdar de att de inte ger garanti på mjukvaran då telefonen inte är köpt i norden, vilket jag tycker är lite konstigt då det är europagaranti på telefonen. men de skickade i vart fall ut en fraktlapp till mig för att sända in telefonen.

har nu fått tillbaka telefonen en andra gång från "långtest". dock har de inte gjort något då teknikern på servicestället inte förstod min formulering att "telefonen hänger sig under belastning" som i att han inte fattade vad jag menade med "belastning". så de skickade tillbaka telefonen utan att testa något alls. men det märkliga är att nu är den tillbaka på baseband II5 och jag har "Internet" på skrivbordet så något har de gjort. men de har iaf godkänt att ta tillbaka den på riktigt långtest nu. skickar väl in den i veckan någon gång.

6. jokrsolutions

jokrsolutions Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Gott - då vet jag att Warranty Card räcker.

Kommer väl hamna i samma ekorrhjul som dig :D

7. eklund

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Uppdatering:
    Har nu fått tillbaka telefonen efter tredje omgången på service. Nu har de bytt kretskortet i telefonen, så vi får ju hoppas att den fungerar framöver. Blir jävligt lack om den fortsätter knasa.

Är fortfarande II8 men utan o2-internet. Utan nu är det wap.funclubnordic.com som startsida.

8. Mike

Mike Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag börjar ledsna rejält på den här luren!! Jag har haft den två månader ungefär och den har varit inne på service två gånger och nu verkar det som att en tredje är nödvändig. Automatiken för skärmlåset verkar ha ballat ur. Den känner bara av om man har den vid örat men när man tar bort från örat igen vägrar den "vakna" vilket gör att man inte kommer åt nummersatsen. Man måste använda de manuella knapparna. Någon som haft liknandde problem? Jag har testat med factory reset men det hjälper inte.

9. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag lämnade in min telefon igår, så har ingen möjlighet att kolla Mike. Får sitta med min gamla P990i och bli irriterad på den.

10. Mike

Mike Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad hade du för problem med din lur då? Om man kollar runt lite i forumet verkar det inte vara en helt felfri telefon precis. Nästa telefon kommer förmodligen inte bli en samsung iaf...

11. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag har/hade problem med glapp i hörlursjacket, vet att jag skrivit i en tråd om det, men hittade inte den nu. Det här med automatik för skärmlås kände jag inte till, jag har skakat lite på telefonen för att tända skärmen och kunna dra fram knappsatsen. Får testa när jag fått tillbaka telefonen.

12. qrist

qrist Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är rätt "kul" att titta in i i7500-tråden och se att Samsung inte bara misslyckats med en telefon utan hela två Android-lurar! Hoppas att jag verkligen lyckas reklamera min Spica så jag kan köpa en fungerande telefon. Lycka till!