Rekomenderar ni LG Optimus 2X?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Hamet77, 16 apr 2011.

1. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Ska du köpa en ny mobil kan du lika väl vänta i några veckor tills samsung och htc släpper sina nya telefoner. Bättre hårdvara för pengarna plus att de flesta kommer ha gingerbread. Påstår inte att 2x inte är en bra mobil, med om du ändå ska lägga 4-5000 på en ny varför inte köpa något bättre.

Last edited: 16 apr 2011
  2. Gilgamesh

Gilgamesh Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 767
    Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB
    bättre hårdvara på pappret behöver inte betyda att den är bättre i praktiken...

3. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Det har jag inte sagt heller men jag ser ingen anledning till att det inte skulle vara bättre.

4. Jens

Jens Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Min gissning är att mjukvaran inte kan hantera de olika scenarios som olika användare utsätter telefonen för. Det beror på att telefonen är stressad ut på marknaden. Att några inte har några problem när stora merparten upplever dem gör ju er till de lyckliga i spelet, men luren är fortfarande ett stresshafsverk mjukvarumässigt.

Sen skiter jag blankt i om folk rootar och pysslar, en pryl ska funka out of the box, annars framstår en Iphone som ett mästerligt val om man inte är datahackernördmedtjockaglasögonochjoltcola, så vill vi väl inte ha det?

5. Gilgamesh

Mottagna gillanden:
    1 767
    Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB
    som sagt, beroende på hur pass intresserade folk är utav modifiering osv så går ju HTC's kommande fet bort om man inte lyckas låsa upp bootloadern, även om man kan trycka dit ROM's osv så är det kernel man vill leka med, rätta mig om jag har fel men med en låst bootloader så går det väl inte att modifiera kerneln? Samsung tror jag inte kommer låsa den, men eftersom CM7 varit ett mindre helvete att få det att rulla ordentligt med Galaxy S så vet jag inte hur det kommer bli med S2... Optimus 2X finns redan ute, inga som helst hinder med låst bootloader osv, bra utvecklare bakom den och man kan idag få den för under 4000kr på blocket helt nya, och CM7 kommer inom några veckor (Gingerbread 2.3)

6. matokt

matokt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Hade en Optimus 2x, lämnade tillbaka. Var rätt så nöjd med den förutom småfel men lämnade främst tillbaka för att senare köpa HTC Sensation.
    Drygt att man måste vänta till sommarn för att få 2.3 också..

7. Gilgamesh

Mottagna gillanden:
    1 767
    Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB
  8. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

jag skulle rekomendera den starkt till alla som vill ha en high-end telefon..

mamma frågade mig igår vilken telefon hon borde köpa.. nu har hon en o2x också :)

9. Jens

Jens Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Som sagt, saker ska funka från början, att man sedan kan nörda till dom mer eller mindre enkelt berör inte massan.

Men det är skoj för dig. Jag vill kunna packa upp, ladda, stoppa i simkort och köra. Det går inte här, men med en Iphone går det, och en htc...

10. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

wtf? vadå det går inte? det går ju hur bra som helst! vad är det exakt som inte funkar?

EDIT: jag har inte haft ett enda problem med min, aldrig omstart, aldrig freeze (innan jag rootade)

hade dålig batteritid men det fixade sig med tiden.

11. Jens

Jens Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Hoppas hon slipper omstarterna med uteblivet alarm på morgonen med försovning på kuppen, det är highend det.. ;)

12. Jens

Jens Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Ok.

Omstarter
    Frysningar
    Laggande launcher
    Buggig låsskärm
    Väldigt varierande batteritid från ex till ex.

Highend va?

13. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

ja det kan man ju hoppas, men som jag editade in i mitt inlägg så har jag inte haft några problem med min, helt felfritt innan jag började trixa med root roms osv..

EDIT:

Omstarter - aldrig haft
    Frysningar - aldrig haft
    Laggande launcher - byt, tar typ 4 min max..
    Buggig låsskärm - detta hindrar dig från att "packa upp, ladda, stoppa i simkort och köra. Det går inte här" hur???
    Väldigt varierande batteritid från ex till ex. - min batteritid fixade sig med tiden, tog 2veckor

Last edited: 17 apr 2011
  14. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Du kan ju inte säga att HTC och iPhone aldrig har problem. Halva Sverige försov ju sig pga att larmet var en timme för sent på iPhonen (eller hur det var:P), nya Desire S har wifi antenn som DC:ar om man rör överdelen och det är hårdvaran så kan inte fixas ens.

Dessutom kan ju HTC Sensation inte få ett lägra pris än 5500 kr antagligen 6000 med tanke på vad de tar för sina single core lurar idag. 4500 kr för Desire S i billigaste nätbutik, dyrare än Optimus 2X. Ta 4500 kronor, lägg på dubbelkärnig processor, högupplöst och stor skärm, nytt grafikchip och ett helt nytt Sense gränssnitt. Massvis med skäl att höja priset för HTC alltså.

SGS II tänkte jag först köpa men jag orkade inte vänta samt jag ville ha mods så när jag såg att CM7 kommer så köpte jag O2X. Har aldrig buggat förutom en omstart fast då var det inget batteri kvar så man vet ju inte om det var batteriet som tog slut eller nåt. Dessutom får man en hel del Tegra exklusiva spel med O2X som man missar med både Sensation och SGSII. Men visst, SGS 2 är antagligen ett alternativ som inte kostar jättemycket mer men vill man ha en dubbelkärnig lur nu är det O2X som gäller.

15. zizou

zizou Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Det där har jag inte fått erfara. 3 i min familj har den inkl jag, 2 på mitt jobb och 2 andra nära vänner har den. Ingen har problemen som du skrev. Det där kan hända med alla telefoner.

16. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Balls. iPhone släpptes som alfa utav bara fan. Ingen 3G, ingen SMS-app, inga mappar, ingen multitasking, etc, etc... iPhone 3G var ett så komplett misslyckande så att de var tvungna att släppa en ny polerad variant några månader senare med 3GS, och jävla iPhone 4 kukar ur om användaren håller den i handen.

Och ingen mjukvarubugg är värre än krypterad bootloader, och HTC kör en obehaglig kombination av båda delar. När jag hade en Legend så buggade väderappen, SMS, och Bluetooth i minst ett halvår innan HTC fick huvudet ur arslet och släppte en patch.

Jag håller med dig om att saker ska funka från början, men det är liksom inte så det funkar idag. Alla kapitalister använder alltid konsumenterna som betatestare, och om man ska strunta i mobil av den anledningen så kan man ju lika gärna skita i hela saken.

ezone, moparlinke, Alto och 2 andra gillar detta.
  17. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

+1 Gerra.

Perfekt nalle kommer du *aldrig* hitta. Jag lovar vi kommer se problem med alla andra kommande nallar.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

18. Jens

Jens Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Det är jättegulligt att du försvarar en produkt så till tänderna för att du måste rättfärdiga ditt köp för dig själv, men just det faktum att olika ex skiljer så otroligt i kvalitet gör väl modellen svår att rekommendera?

Sen har självklart många tillverkare problem med mobiler, men en sån jackpot som LG fick till med o2x är ovanlig. Dom gick så att säga all in.. ;)

19. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Det skulle vara intressant och veta vad du kör för absolut buggfritt OS på din dator och telefon? I serversyfte är jag väldigt intresserad av det OS som aldrig haft en bugg.

20. Jens

Jens Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Det är inte 'en bugg', det är ganska allvarliga prylar när omstarter och frysningar påverkar användbarheten så till den milda grad.

Dator; 2xwindows XP. 1xwindows 7. Båda funkar finfint, brukar aldrig få plocka ut nätaggregatet ut lådan för att kunna starta den..

Jag är inte datanörd med betalt för att knappa på datorer, så serverlösningar rör mig inte.

Eftersom jag kör o2x så är telefonen inte buggfri.. ;). Min Desire var milsvida bättre mjukvarumässigt, tillockmed heron..