Rekomenderar ni LG Optimus 2X?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Hamet77, 16 apr 2011.

1. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Äh, kom igen nu.
    XP fungerade knappt när det kom, och Windows 7 är i princip Windows Vista med de mest katastrofala missarna fixade. Jag kör förresten Vista, och trots att det har nästan fem år på nacken nu så släpps det nya patchar mest hela tiden... För närvarande bitchar Windows Update om hela 27 "viktiga uppdateringar" och 41 "valfria uppdateringar" som jag tydligen borde tanka ner, och då patchade jag skiten senast för en vecka sedan. Jag har svårt att tänka mig att Windows 7 skulle vara buggfritt med sådana ruttna anlag.

När Desire kom så funkade inte Market på den, men det tycker du inte var en särskilt allvarlig bugg?

2. zizou

zizou Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Win 7 är knappast felfritt Jens. Jag har haft det ett tag och bara avskyr skiten.

3. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

vadå rättfärdiga mitt köp? jag svarade på den kritik du gett telefonen i ditt tidigare inlägg genom att dela med mig av mina personliga erfarenheter av telefonen.

att telefonens kvalitet skiljer så mycket från ex till ex är jag inte helt med på, finns en tråd här där man får svara hur nöjd man är med sin o2x.. (https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=39356) i skrivande stund så är 89.15% "Gillar telefonen skarpt men vissa saker kunde varit bättre!" eller "Älskar telefonen och allt funkar som det ska! "

sen är det också ca: 5% på "Diggar telefonen men det är bra mycket som krånglar!"

det lämnar ca: 5% kvar till de som inte är nöjda med sin telefon... och som alltid så är det ofta personer som har problem med telefonen som söker sig till forum som dessa, därför tror jag dessutom att de som är missnöjda är ännu mindre i förhållande till de som är nöjda.

dessutom, "Det är jättegulligt att du försvarar en produkt..." tycker inte jag är ett sjysst sätt att börja ett inlägg på ett diskussionsforum för mobiltelefoner, vill du ägna dig åt pajkastning så hitta ett annat forum.

losculés gillar detta.
  4. Jens

Jens Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Att få fanboys att inse att deras produkt inte är världens bästa är lika svårt som att få ett afrikanskt land att fungera.

Av precis samma anledning kan pollens resultat inte ses som annat än många personers vilja att rättfärdiga sitt köp? Jag vågar vara ärlig och säga att produkten har många brister.

Android 2.2 är gammalt och det är LGs anpassning som suger. Att i det skedet jämföra med ett helt nysläppt operative känns haltande.

Summa summarum: köp på bara, men det är långt ifrån en färdig produkt ni köper.

5. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Personligen tycker jag att det du säger är rent skitsnack, och du verkar fortsätta på samma linje bara för att rättfärdiga det du sagt tidigare i tråden.

Visst att telefonen inte är helt färdig, visst att det finns någon bugg här o där, visst att vissa tyvärr har fått ett måndagsexemplar, men inget av det du säger kommer någonsin få mig att säga att jag har köpt en dålig telefon.

Den utklassar alla andra telefoner jag provat vilket gör den till en utomordentlig telefon, vare sig mjukvaran är helt klar eller inte.

6. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

jag har aldrig påstått att o2x är världens bästa, för det är den inte. men den är fan inte dålig, jag är jättenöjd med telefonen, och trots ofärdig mjukvara så tar jag hellre den än någon annan telefon. (jag påstår fortfarande inte att det är den bästa telefonen, bara att det är den bästa telefonen för mig)

vadå, påstår du att alla som röstat för att det är en telefon som dom är nöjda med, bara är fanboys? är du så insatt i att o2x är en dålig telefon att du inte kan acceptera att andra tycker om den?. att du är ärlig och vågar säga att produkten har många brister, tycker jag är bra :) jag är också ärlig och vågar säga att produkten har många brister, såsom laggig låsskärm, och dålig launcher, launchern byter man lätt, men frysningar/omstarter är inte något som alla har blivit drabbade av.

"Android 2.2 är gammalt och det är LGs anpassning som suger. Att i det skedet jämföra med ett helt nysläppt operative känns haltande. " på vilket sätt är det haltande? LG har lovat att ett "helt nysläppt operative" ska komma till telefonen, så det är väl inte fel att hoppas att alla lgs fel är fixade i den?

Summa summarum2: köp på bara, men det är hyfsat färdig produkt ni köper, som antagligen kommer fixas av en uppdatering till 2.3 till sommaren, och den är as najs.

7. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Jens

Så du menar att för att du äger en LG med lite problem och ett fåtal befogade inlägg i ett mobilforum drar du slutsatsen att nästan alla har mjukvaruproblem ?...

Men du kanske har nån statestik du vill dela med dig av ?

Som att jag skulle säga att alla LG tvapparater har problem med kvaliten för att 10st på prisjakt skrivit så

8. ezone

ezone Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Jag hävdar fortfarande att det är detta som gäller och vad det gäller Iphone4 och deras problem med täckning är väl ett typ exempel på att man släpper en produkt som inte är färdig och i mina ögon ett alvarligt fel.. Så det du säger Jens går att applicera på alla tillverkare . Och det gäller inte bara mobiler utan i princip alla produkter.

Det jag kan säga om O2X utan att vara en såkallad fan boy är att visst den har brister, men som jag inte lider av .Men för mina behov och vad jag använder den till fungerar den ypperligt. Och jag tycker att man får mycket telefon för pengarna ..som jag inte kan tycka med t.ex Iphone

9. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Innan LG tar problemet med frysningar, ombootningar och avstängningar på allvar rekommenderar jag inte 02x till någon. Jag tror tyvärr inte problemen är så små som ni som är nöjda vill få det att framstå. Jag har förstås inget belägg för detta utan bara något jag tror. XDA har en tråd gällande detta som nu har 611 inlägg så något är ju solklart galet. Jag hoppas och tror att LG snart får tummen ur och fixar en lösning.

10. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Av 611 inlägg hur många har allvarliga problem ?

Kanske är möjligt att LG har lite mer problem men rätt svårt att spekulera om baserat på forum

11. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag ansluter mig till de som rekommenderar denna lur. Finns endast två saker som gör mig aldrig , LGs Bloatware samt launcher (bytes mot LPP på 24 sekunder) sedan så har ju inte CM7 kommit än! :(

12. headshot

headshot Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Detta verkar vara stora gnälltråden. Ingen telefon är perfekt men är fruktansvärt nöjd med denna. Har aldrig haft en frysning eller omstart inga problem alls. Mjukvaran är utstressad tog ett tag fatta vilka apps man skulle slänga in men sen har det bara varit rocknroll. spb shell flyter som ett paket smör på den här men kanske inte direkt prisvärt. Svärtan kan man klaga lite på men det visste man innan man köpte. LGs mjukvara laggar som ett litet troll men det byts snabbt ut. Köp vad du vill slänga pengarna på men den funkar rätt schysst här iaf.

13. zaq

zaq Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    232
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro
    Info:
    Launcher, Nova Prime
    Telefon 2:
    Xiaomi mi max 3
    Info:
    Launcher. Nova
    Telefon 3:
    Umidigi F1
    Info:
    Launcher Nova prime.
    Platta:
    Microsoft Surface 3 pro
    ROM:
    win 10
    Info:
    i7 8gb ram 512gb sd
    Kanon lur

Nu uppdaterades den igår, antagligen var det kanske någon bugg som jag aldrig märkte. Men visst finns problem överallt. ungens macbook har svårt med w-lanet och krachar vissa program(mac problemfri?). .och min win 7a är driftsäkerheten själv även den. (har även en netbook med 7an som inte orkade XP. Uppdaterade och funkar perfekt med 7an. 1,330ghz singelcore atom)
    LG 2x känns relativt framtidssäker och kommer få 2.3 till sommaren, Den käns väldigt bra byggd och har skön touch, snabb kraftig motor. Billigare än Arc och bättre prestanda. Kan inte vara fel.

14. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag liksom många andra har problem med telefonen. Är det då att "gnälla" att informera om det?

Jag bryr mig inte om alla småbuggar som finns i stockutförandet. Sånt har jag mestadels fått bort genom ex. LP och Widget Locker. Jag finner mig också i att telefonen i princip är obrukbar under tiden något laddar ner eller installeras från Market. Detta är ok. Det är däremot inte ok att behöva vakna till en död telefon en eller ett par gånger i veckan. Idag använder jag jobbtelefonen (ZTE Blade) som väckarklocka. Inte ok. (vadå ilandproblem?) ;-)

Så fort LG fixar problemet är jag den första att rekommendera telefonen till andra. Tills dess rekommenderar jag folk att avvakta för att se vad som händer.

15. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

det är för sent att DOA den eller? :/

16. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jo det är för sent för det. Jag är dock helt övertygat att LG ordnar detta på ett eller annat sätt. Om det skulle visa sig vara ett hw problem så har man ju sin vanliga garanti. Men jag tror det kommer en sw uppgradering som fixar detta.

Jag har ju inga problem under dagtid. Då flyter nallen på sjukt bra :-)

17. headshot

headshot Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Inget fel att gnälla/påpeka när saker inte funkar jag gör det själv.. och om hade haft dina mobbeprobs hade jag bytt telefon direkt. Men, den krånglar inte för alla. För att gnälla lite så undrar jag om de hade fest och var onyktra på LG när de konstruerade bakstycket med plastskyddet framför kamerun. och just det Telefonen känns verkligen inte plastig, men när man knackar med fingret på baksidan låter det lite plastigt och ihåligt. den vetskapen stör något även om man aldrig knackar på telefonen under vanlig användning och den är störtskön att hålla i.