Fråga: Releasedatum

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Bobby, 25 okt 2011.

1. bombay

bombay Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Proshop har även ändrat från 23 nov till 02 dec för mig, spännande att se hur de drar kunder genom att "inte höra något mer från samsung"..

2. mil0ck

mil0ck Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

"Hej Simon! Det är språkanpassningen som gör att Galaxy Nexus lanseras vid olika tidpunkter i olika länder. De nordiska språken finns inte som standard i Android 4.0. Därför ligger Storbritannien före resten av Europa. Samsung hanterar själva anpassningen och Google distribuerar mjukvaran till telefonerna."

Samsung hanterar själva anpassningen *facepalm* Vafan kan dom inte bara släppa en OTA när det är färdigt? Lanseringen är ju redan failad :mad:

3. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Förmodligen är det bara en svensk ordlista som ska läggas till. Det kan visserligen läggas till genom en OTA men då riskerar dom kritik för att sälja en ofärdig produkt.

Den här Nexusen skiljer sig från tidigare för den verkar mer riktad till den breda massa. De flesta som kommer köpa den här telefonen har ingen aning om vad OTA är och kommer tycka det är kasst att tangentbordet inte funkar med svenska out of the box.

Vi som hänger här vet att det är lätt fixat och väldigt många kör ändå custom tangentbord så vi kanske tycker att det är kasst att inte släppa luren pga en sån här grej. De flesta andra kommer dock undra varför svensk ordlista inte finns och bli irriterade på Samsung/Google/Android.

Vi är irriterade och klagar över att vi inte får luren snabbt nog men du kan tänka dig vilket liv det blir om de släpper en lur utan svensk ordlista.

Den största failen är att glömma att lägga till en ordlista från början. Det känns som om Samsung/Google tänkte att det finns ju svenska i luren eftersom det finns som standard systemspråk. Att nån svensk ordlista inte finns verkar de kommit på väldigt sent och det har ställt till det.

Jag hoppas att det här leder till bättre ordlistehantering i Android. Jag kör SwiftKey och där kan jag välja mellan massa språk. Dock kommer inget språk förinstallerat utan det laddas ner när man aktiverar språket. Det tar någon sekund extra men det är precis lika enkelt som om ordlistan fanns förinstallerad.

Det är också en fördel att ha ordlistor lagrade centralt istället för lokalt på telefonen. Ordlistor är inte statiska utan behöver ändras då och då. Det behövs ett sätt att enkelt uppdatera ordlistorna och det verkar saknas nu

4. the_grid

the_grid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har varit i kontakt med Samsung Sverige idag. På frågan om när nexusen blir tillgänglig i Sverige svara dom med att säga, att enligt dom senaste rapporterna ska luren komma i början av december.

Komplett.se har däremot ändrat datum från 7 december till 13 december.

5. Vonpeter

Vonpeter Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag börjar undra om mobilen faktiskt finns :S Det kanske bara är en konspiration från Googles sida! Ett försök att hypa en ny version av Android genom en påhittad ny mobil, som i själva verket aldrig kommer släppas... (Alla rapporter som finns från utlandet är såklart fake) Det kan i sin tur hjälpa alla tillverkare som tänker släppa en ny mobil nu snart med ICS installerat. Det är helt enkelt det nya begreppet för Googles "Flaggskepps-mobiler", istället för att pusha fram hårdvaran i de olika tillverkarnas mobiler med hjälp av en superavancerad mobil så väljer de att pressa fram uppdateringar på redan tillgängliga mobiler från tillverkarna(såsom SonyEricsson väljer att uppdatera alla sina Xperia-modeller från 2011). Tänk på det! (Hela inlägget är superseriöst btw... förlåt OP)

6. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Dom borde gå ut med klara besked vad som gör att det dröjer men är väl bara vi nördar som inte kan hålla oss, hellre en fungerande lur till julhandeln tror jag samsung kör på, bara man får besked kan man ju vänta.

7. ngr

ngr Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

"Det är språkanpassningen som gör att Galaxy Nexus lanseras vid olika tidpunkter i olika länder. De nordiska språken finns inte som standard i Android 4.0. Därför ligger Storbritannien före resten av Europa. Samsung hanterar själva anpassningen och Google distribuerar mjukvaran till telefonerna."

Från samsungs facebooksida.

8. puttehw

puttehw Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Inte konstigt att de tar tid när samsung ska göra saker..

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

9. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Undrar om det är detta med radion som gör att det dragit ut på tiden?
    Problemet verkar ju stort och ingendera säger något...

10. Creeper

Creeper Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så den lär inte dyka upp här i november utan vi lär först se den i butik i december?
    Jag funderar nämligen på skaffa mig min första Android lur har redan en Android Surfplatta och är hel nöjd men funderar på sälja för att skaffa mig denna telefon istället.

11. puttehw

puttehw Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Knappast att vi ser den i november. Början av december är det som verkar vara datumet nu, enligt samsung.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

12. Iamfree

Iamfree Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Det känns ju som att de skulle ha gått ut med ett releasedatum så här nära inpå om det inte vore för att något strulade.

13. Snö

Snö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Är dock väldigt tveksam till vad de säger på Samsungs facebooksida då de verkar vara väldigt dåligt informerade, t.ex. sa de att det skulle finnas sd-kortplats på den och de kan inte säga vad det är som är anpassat på de svenska telefonerna.

Men man kan ju alltid hoppas att det är ordlista och röststyrning på svenska då systemspråk och tangentbord redan finns på svenska i alla galaxy nexus.

14. Creeper

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vänta nu så det finns ingen MicroSD plats på telefonen?

15. holck

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Det har väl typ varit main subject ett bra tag - typ omskrivet i var och
    varannan tråd att den inte har - har du läst mer än sista inlägget i denna
    och övriga trådar? :D

16. Creeper

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om du ser på min profil och mina inlägg så lär du se att jag är ny på android forumet och läst mina tidigare inlägg så bör du sett att jag tänkte ta min android oskuld med en GN :P

17. holck

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Man kan läsa trådarna som guest ;D

Men visst, kör hårt ;)

18. mil0ck

mil0ck Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag har iallafall gett upp. Nörden-hypen har gått över efter att ha sett den vara ute i England i en vecka, varit buggig och att den svenska releasen nu verkar komma till jul, jag stannar förmodligen på min Nexus S och inväntar en SGS 3. Peace^^

19. Reinhold

Reinhold Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    Last edited: 23 nov 2011
  20. Mircwar

Mircwar Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Gött! Blir till att ringa Tre imorgon och förlänga då :-)