[RemoteStick] Fjärrstyr och övervaka hemmet

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av pakerfeldt, 21 jul 2010.

1. pakerfeldt

pakerfeldt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Det här belyser bara behovet av mig att skriva om hela planlösningsfunktionen. Jag hoppas verkligen jag får tid att göra detta framöver.

Hursomhelst,
    Anledningen till att det ser olika ut för er beror på upplösningen på telefonen. Det enda sättet att få det se hyggligt ut är att ta fram en bild som matchar telefonens upplösning i antingen höjdled eller på bredden.

A-son, vad har du för telefon/upplösning på skärmen? Och hur stor är bilden du vill lägga in (i pixlar)?

2. A-son

A-son Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag har en LG G2 med 1920 x 1080 pixlar och 423PPI i pixeldensitet
    Jag har inte gjort någon bild ännu, utan är i färd att fixa det,
    problemet är att jag inte vetat hur bildens format ska vara för att det ska se bra ut.
    Så vad är det för mått på den optimala bilden för min telefon?

Och vart kan man göra en bra bild utan att skaffa månads abonnemang, känns onödigt att betala för en bilds skull.

3. pakerfeldt

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Svårt säga exakt (eftersom actionbaren bygger en bit), men säg 1700 x 1000 på en höft. Prova det och se hur det blir.

4. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Sorry om det är lite OT men tänkte höra.
    Jag ska sätta dit ett uttag på garaget för att koppla in motorvärmare. Jag kommer att vilja schemalägga detta med Tellstick, men vad är bästa lösningen på att göra det? Går ju sätta en sån här i vägguttaget ute: http://clasohlson.com/se/Fjärrströmbrytarset-för-utomhusbruk-Nexa/36-4606 men den har ej fått så bra omdöme då det verkar vara svårt att stänga av den om du inte står just bredvid.
    Någon som har tips?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

5. pakerfeldt

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Min erfarenhet av den där utomhusbrytaren är god. I förra huset hade vi en ute i garaget och jag noterade aldrig några problem. Då var det dessutom 3 väggar i vägen.

6. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Hej, det låter ju bra. Det finns inget annat alternativ med någon inbyggnadsmottagare eller så? Den måste ju klara av spänningen oxå.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

7. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Jag har också en sådan och har inte heller haft några problem med den.

Du har sett att den finns att köpa utan fjärr om du nu ska styra den med Tellstick. http://www.clasohlson.com/se/Utomhusmottagare-på-av-Nexa-LGDR-3500/36-4607

Last edited: 14 jan 2014
  8. A-son

A-son Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Last edited: 14 jan 2014
  9. yeppeyump

yeppeyump Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

2.6.3 kraschar för mig stup i kvarten. Kommer upp rutan då och då att Remotestick har stoppats. Hände inte med förra versionen.

Edit: Startade om telefonen, ingen krasch hittills ta i trä.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Last edited: 15 jan 2014
  10. carnaval

carnaval Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Krashar för mig också. Fast bara när jag försöker lägga tillbaka gruppen som försvann efter uppdateringen.

Skickat från min Nexus 5

11. pakerfeldt

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Vänta nu, försvann en grupp? Det ska inte behöva hända!

Så här ligger det till med krasharna. Jag har bytt utvecklingsmiljö och därmed också sättet jag skapar apk:er på. Tyvärr hade det smugit in sig två fel i samband med detta som jag inte upptäckte förrän användarna började rapportera in fel. Jag fixade först det ena felet och återpublicerade 2.6.3. Därefter insåg jag det andra felet, fixade det också och publicerade därefter 2.6.4. Jag kan inte återskapa några krashar efter detta.

Så ni som har fått 2.6.4-uppdateringen, kan ni vänligen skriva och berätta om det verkar lösa era krashar eller ej.

12. carnaval

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Jo jag upptäckte det imorse när huset var mörkt.
    Har en regel i Setting Profiles som säger att gruppen ska tändas 2h innan en kalenderpost men det funkade inte imorse.
    Sen när jag kollade regeln och klickade in på gruppen så krashade Remotestick.
    När jag gick in i Remotestick såg jag att gruppen var borta. Och när jag försökte lägga till en ny så kraschade det igen.

Jag har installerat 2.6.4 men kan fortfarande inte lägga till grupp. Jag kommer in, men när jag börjar bocka i enheterna så kraschar det. Skickade nyss en rapport.

13. accagas

accagas Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Även för mig ha grupperna "försvunnit", jag måste trycka på uppdateringsknappen varje gång jag startar remotstick för att få tillbaka grupperna.

Samsung galaxy S3 4G

/Accagas

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk

14. carnaval

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Ja nu kom min grupp tillbaka när jag uppdaterade en gång. Det går åt rätt håll iallafall :)

15. pakerfeldt

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Nu har jag till slut rått bot på alla krashar hoppas jag. Har precis publicerat 2.6.5 men det dröjer en stund innan den syns. Fixade även så att den visar grupper utan att behöva trycka på refresh.

16. mille7

mille7 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Bra jobbat!

För att schemaläggaren ska fungera krävs det då att man använder Telldus Live! eller fungerar det med tellprox?

17. pakerfeldt

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Det krävs till och med en Tellstick Net för att det ska funka. Tellprox håller på att utveckla stöd för schemaläggaren dock!

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

18. Big-red

Big-red Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har stött på ett problem med att strömbrytare slås på i fel ordning. Jag har en slinga och vill att strömbrytaren i väggen ska slås på först och sen den på slingan och sen vise versa när allt släcks.
    Jag hittar inget sätt att ändra ordning på hur enheterna man har utan den bestäms helt random känns det som.
    Bra vore att om man i en grupp kunde dra och välja ordning på dom och sen ha en knapp som säger att den ska göra listan baklänges vid avstängning.

Undrar även om det är en feature eller ska det bara vara så att när man är inne i menyn och går in under sensors och försöker skrolla horisontalt i en graf så hoppar den bara ett steg förens du scrollar vertikalt. Då fungerar som det borde men släpper du och försöker skrolla igen så blir det samma sak.

19. pakerfeldt

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Det går tyvärr inte idag. Det är ett bra förslag dock!

Det är ingen "feature" per se, utan snarare en följdeffekt av att två funktioner i den vyn gör anspråk på horisontell skrollning. Man kommer ju förbi det om man skrollar vertikalt först. Då kommer grafen att "äga" touchen och det går därmed att skrolla horisontellt också.

20. dave333

dave333 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Hej
    Denna lilla mediaspelare klarar streama video i 1080p , kör Android eller Linux. Kostar under 400kr ink frakt.

http://www.youtube.com/watch?v=5s8JdNniV8E

Googla Geek buying och mk908II

Vad tror ni, borde vara strömsnål huvudenhet för remotestick.

Mvh David

Skickat från min GT-I8730 via Tapatalk 2

Last edited: 19 jan 2014