Remotify

Diskussion i 'Applikationer' startad av schnaken, 23 jul 2009.

1. J0cke

J0cke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Otroligt bra app. Får hoppas på att fler funktioner läggs till och gränssnittet förfinas lite men skitbra program.

Fick det att fungera på första försöket utan några som helst problem och den styr Spotify riktigt bra.

2. kaazlav

kaazlav Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Fungerar inte. Ska man bara skriva i ip adressen på datorn? Sen vart skrive rman i pinkod på datorn?

Mvh

3. ivarmedi

ivarmedi Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har skrivit något liknande (nåja, jag har gjort om ett befintligt projekt som var i uppstart). Det är ett webbaserat gränssnitt som i dagsläget hanterar play/pause, next/prev samt sökning. Jobbar på ett köläge men ligger lite lågt för tillfället :-)

Jag har inte provat ditt program, men anar att det fyller ungefär samma tomrum som jag saknade vad det rör fjärrstyrning av Spotify :-)

http://i.larsson.me/Release.rar

Programmet är skrivet i C# så du behöver .NET runtimes för att det ska fungera! Kan posta källkod osv när jag kommer hem från jobbet.

Oberservera att jag inte på något sätt tar på mig credits för själva grunden i programmet. Jag har endast modifierat så det uppfyller mina krav! All credit bör gå till [Insert name here]* som påbörjade alltet!

*Har tappat bort länken till orginalprojektet nu.. Men lägger upp den också när jag kommer hem, det fanns på Google Code någonstans :-)

Här är ett screenshot (från min PC, men ser ungefär likadant ut på Android :)

Last edited: 24 nov 2009
  4. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

har utvecklingen stannat upp? :)

5. Daniilo

Daniilo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad hände med remotify?

Finns det någon ersättare? Där man inte behöver ha premium.

6. juanez

juanez Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

släppte just en ny version av ReSpot (kräver premium dock..)

läs mer här: http://h3x.se

7. Daniilo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo men som sagt, vi som inte har premium då? ;)

8. juanez

juanez Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Spotify Remote finns också för icke-premium. Och Remotify Lite.

Sök på 'spotify' på android market

9. Daniilo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nice, testade Spotify remote, funkar mycket bra! :)

10. aeqvist

aeqvist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    S9+
    Tjenare, vet inte hur aktiv du är med denna appen, men den är fortfarande lite buggig. Den fungerar på min Desire men under "Playbackfliken" ser man inte riktigt allt längst ner på skärmen. Sen skulle det vara kul om man fick en vibration när man klickade på play osv. Eller iaf en inställning för det. Sen är det jättesvårt att spola, man får verkligen anstränga sig för att trycka rätt, gör gärna play knapparna större och spolpluppen större.

En kanon app är det verkligen, hoppas bara att du fortsätter utveckla den! :) Jag ger gärna tips och buggar för jag kommer använda den flitigt, pma mig om du har mer funderingar!

Last edited: 3 nov 2010
  11. juanez

juanez Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej, jag är fortfarande (om du avser ReSpot!) aktiv, använd dock gärna denna tråd: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=4989&page=22

Eller kontakta mig via Facebook / hemsidan!

Roligt att du tycker om appen. Skall vid tillfälle fixa till UI't lite bättre. Spola och playback kontrollen är lite knasig. I senaste versionerna kan man dock använda "Swipe" på cover art'en för att hoppa fram/back i spellistan :)

Vibration vid kontroltryckningar var en bra ide, skall skriva upp den i min todo lista, så kanske den dyker upp så småningom :)

Som sagt, roligt att du gillar appen, feedback är väldigt uppskattat. Svara gärna i andra tråden dock!