Fråga: Repor i skärmen?

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av kricket, 18 okt 2013.

1. pesbob

pesbob Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Fick också några repor på min G2 i dag. Har bara haft den en vecka.
    Min Galaxy S3 klarade 13 månader utan en ända repa.

2. F-Forward

F-Forward Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 115

MINA ENHETER

Ja, helt klart lättare att repa än mina tidigare telefoner (N1, iPhone 4, Razr), betydligt fler repor på två månader än vad de andra fick på flera år.

3. Gambit2K

Gambit2K Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Läser man i andra avdelningar för andra lurar så säger alla samma sak där. alla telefoner man haft innan sin nuvarande har klarat sig bättre :P

För mig är det precis tvärt om. min G2:a har klarat sig bäst. Dock så tappade jag den från 2 meters höjd ned på grusig asfalt och då fick den ett par repor, men det var ju väntat. Kör alltid med skydd, men när jags kaffade min G:2 fanns det bara "Kina" skydd att köpa, och de var inte alls bra.

Dock så väntar jag ut en ny lur på drulleförsäkring och då blir det att köra med skydd.

Last edited: 12 feb 2014
  4. FrozenWithin

FrozenWithin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    203

MINA ENHETER

En fråga, minns jag fel att det ska vara safirglas på glaset över baksidekameran? För jag har fått en repa på det. Inte över själva linsen men strax ovanför det.

5. Dec

Dec Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Fick en repa även med flipcover skydded som lg hade släppt, rätt på skärmen :/ Men det syns inte alls mycket i huvudtaget, men när man kollar på telefonens reflektion så syns det med andra små små repor. Förstår bara inte hur detta har hänt med flipcover skyddet från LG. Och nej, det är inte metallramen från skyddet som repade telefonen.

Jag upplever glaset som känsligt, min galaxy s2'a klarade sig tills man fick olyckan att tappa telefonen så glaset sprack. Annars var den behandlad fint.

Så det vara bara att smälla på en plastfilm, då slipper man oroa sig~ Kan tipsa på Nillken skydd, köpte ett skal som kom med ett skärmskydd, både ser och känns bättre än iZound skräpet.

6. multikp500

multikp500 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

jag har härdat glass display skydd! funkar fint. fint touch kvalle. men har touch problem. vet ej om det beror på displayskyddet elr själva skärmen. men tror det är skärmen. btw g2 har gorilla glass 2. s4 har gorilla glass 3. skillnaden är att gorilla glass 3 är lite tunnare.

7. Berklar

Berklar Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har inte fått en enda repa på min G2a än så länge. Har den alltid i sin enskilda ficka, dock glider den mot en såndär popnit på jeansen som är runt fickorna dagligen så någon dag borde det komma någon liten repa.

8. m3rso

m3rso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Samsung S8+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S8+
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 6
    Jag är riktig fet repa på min efter jag råkade tappa den. Vet inte om det är bra jag men tycker G2:an är väldigt känslig mot repor tappade min S3 också men inga repor på den...