Hur passar ditt Invisible Shield? MF saknar ett antal mm på varje sida samt är dåligt beskuret på kortsidorna vilket jag stör mig på.
Jag kör invisible shield. Funkar kanon. Tror det blir problem med friktionen innan man vänjer sig. Tips är att ösa på med sprayen vid montering.
Köpte ett screenguard men är mycket tveksam. Känsligheten i skärmen är klart sämre och färgerna på skärmen är klart mattare. Ska dock testa någon vecka till innan jag fattar något beslut om eventuell borttagning.
Köpte också ett från screenguard, fick hem det igår. Är i samma situation som dig och håller med om färgerna. Känsligheten blir självklart sämre, men tycker ändå att det är helt ok. Jag testar nog några dagar iaf.
Jag skaffade nyligen zaggs invisible shield till skärmen på min magic och är helnöjd. Jag kan klart rekommendera denna, även om den kostar en del. En för mig ovändad bonus är att fingeravtryck inte märks av så mycket längre. Känsligheten är inte heller märkbart förändrad i mitt tycke. Är man noggrann så är appliceringen inget problem, det är bara att följa instruktionerna. Som tidigare nämnts så hjälper det att spraya ordentligt vid appliceringen så man hinner justera shielden innan den fäster mot skärmen.
Köpte detta skydd och applicerade det precis på telefonen. Ger en kön känsla för touchen, men tycker bilden vart lite kornig. Kan vara jag som gjorde någon miss, men svårt att se att det skall kunna gå att göra fel, då jag bara gjorde rent med puts duken som följde med för att sedan applicera skyddet. Så ska prova det några dagar om det är värt att ha kvar, men känner mig inte så nöjd.
Tror du får "kornigheten" om det är antiglare. Tycker mig känna igen detta från när jag hade ett sådant skydd på min iPAQ en gång i tiden.
Jag har haft ett antal skärmskydd på mina SE P-mobiler & på dem så var det enligt mig lite mer befogat då dom var mycket repkänsligare än Hero, allra mest med stylusen, och de skydd jag haft som motverkat fettfläckar har varit matta & gett detta korniga & matta intryck.
Jag hade köpt screenguard men är ganska missnöjd med det. Telefonen är inte lika responsiv för mina feta fingrar längre och dessutom ser skärmen "kornig" ut. Kikade runt på en del små söta väskor men de tar för mycket plats så jag drog in en spontanbeställnig på en InvisibleShield med full skydd. Vi får la se om det funkar bättre annars satsar jag nog på att bli lika tuff som Manny och Jake.