Returnera samt kräva en ny mobil.

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av M1ntos, 6 maj 2011.

1. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Länka gärna till de trådar där folk löst sina problem med frysningar och/eller omstarter. Det finns ingen lösning än gällande detta, så är det bara. Syftar du till andra problem är du väldigt OT eftersom TS också har ovan nämnda problem.

1000 inlägg på XDA är inte "piss i högen". Långt ifrån. Du måste ställa antalet inlägg i tråden relation till de andra trådarna i samma forum.

Hur mycket LG bryr sig är svårt att veta eftersom dom inte går ut med någon info. Förhoppningsvis jobbar dom 3 skift för att hitta en lösning men eftersom LG tyvärr inte är kända för god kundvård så det är väl tveksamt. Dom är dock duktiga på att kränga produkter och för varje förlorad kund vinner dom 2 nya.

Det ska bli intressant hur LG hanterar detta.

2. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

tja, antagligen så har han väl jobbat tillräckligt länge för att se det hända ett antal produkter från exv sony och matsushita (panasonic).
    Vad har han för anledning att ljuga tycker du?

3. Snigge

Snigge Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har bara fel på min Ox2:a som jag själv skapat om jag skulle va ärlig..funkade problemfritt innan root och idogt rom:ande....sitter man sen och instalerar 500-600 mb skitspel så är det som att be om problem..
    tror helt klart på "skit bakom spakarna"

4. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

jag får instämma med Snigge..

jag hade inte en omstart eller frysning på flera veckor (rootade min några timmar efter jag fick den), nu verkar den samla allt på hög i minnet och sen hänger den sig eller segar något fruktansvärt (går att lösa med att stänga lite stora appar och spel), kan vara läge att återställa eller byta till en annan rom men har inte orkat blåsa den än (CM7 var är du? :))

har dock dålig batteritid och en märklig första laddning. batteritiden är fortfarande dålig om telefonen inte är i flygläge, appar som syncar eller bara att vara uppe mot mobilnätet drar ur något hemst mot andra lurar

5. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Ytterliggare ett geni som verkligen läst på. Suck!

För din info. Jag har inte rootat eller nåt och har enbart nödvändiga appar som jag vet inte sabbar telefonen.

Detta är Min 3e android efter legend och blade och tyvärr är det den mest opålitliga.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

6. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    har det kommit fram till om det är ett mjukvarufel eller ett hårdvarufel som utlöser dessa fel? finns det något konkret eller sitter folk och leker gissningsleken på forumen?

7. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Gissningslek för hela slanten.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

M1ntos gillar detta.
  8. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 280
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    LOL, jo men visst..

Verkar faktiskt inte som du är speciellt påläst själv heller, oavsett hur många lurar du haft.

Utan att peka på vare sig dig eller någon annan så kan jag garantera att många av de som rapporterar fel som "produkt fel" är egentligen något annat.
    Sen kan jag hålla med om att mjukvaran i 2X inte är den bästa trotts att telefonen fungerar felfritt för betydligt fler än hur många som har problem, dom har helt enkelt på tok för hög felprocent.

9. Snigge

Snigge Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad är det som ska läsas på..?? orka läsa en massa för mig oförtjänt gnällande..fakta är att luren funkar för flertalet..vi genin klarar av att smeka vår O2x till funktion
    Har man dessutom 3 som operatör så, så är det också att be om problem.

10. ezone

ezone Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Jasså jag har tre och har inga som helst problem.. läser man forumet så verkat dom med tele2 ha mest problem ..

11. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Word! Kommer ihåg när Full HD TV var helt nytt och en kille på Elgiganten hävdade att alla TV de hade var full HD när jag frågade. Egentligen hade de inga och han visste inte vad det var.

12. PatrikS

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

givetvis låter vi den killen representera hela elgigantens samlade kunskap.
    Att han inte visste vad fullhd var kan vara i princip att han provljög för att sälja dig en tv.
    Jag håller med om att kunskapsnivån kanske inte är den högsta på samtliga medarbetare i alla elektronikvaruhus men jag pratade ganska länge med den här killen, tja klart han kunde ljugit eller inte vetat men det låter inte lika rimligt som att en del här försvarar och ifrågasätter en del andra här för att de tar illa vid när andra klagar över den telefon de håller så kär.

13. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Jag har väldigt svårt att förstå att folk fortfarande köper LG O2X. Kolla tex förljande:

1) Det skapas nu Facebook grupper för att dra uppmärksamhet till problemen.
    2) Det har startats namninsamlingar för samma sak
    3) Tre har slutat sälja den (bara det borde ju visa en stor STOPP signal!)
    4) Den var inte på Telias tio-i-topp lista för april (men 9 andra Androider var det)
    5) Kolla runt på forumen med alla omstarts problem och annat
    6) Kolla runt på forumen med hur klantigt LG beter sig med uppdateringar

Hur kan man då välja en sån mobil ?

14. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

jag tycker inte att vi ser så mycket nykunds-inlägg här på forumet så det är nog så att inte så många väljen den här luren längre, det har ju kommit andra heta lurar nu

15. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Är det bara jag som tycker att detta ledde rakt ner till en dagisnivå?

16. PatrikS

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

nej, men jag tror vi måste vara tydliga med att ingen ifrågasätter någon annans val av telefon.
    Bara för att man äger den telefonen som en annan kritiserar så behöver man inte ta det personligt, det känns som så är fallet.
    Vissa har inga problem med sina O2X och jag är minst sagt jätteglad för deras skull men jag blir irriterad när de ska gå upp i försvar.

17. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Håller med till 100%

18. frosse87

frosse87 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Klart att man har rätt att klaga om man upplever problem med sin telefon. Köper man en telefon för 4000 så har man rätt att kräva en viss standard... ska man resonera som du så kan man inte klaga så länge det handlar om enstaka fall, eller? Plus att det verkar uppenbart att 2x har en del brister då många uttrycker missnöje med just sen telefonen och då tycker jag att man som konsument har rätt att kritisera...

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

19. w00t

w00t Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Okej. Min O2X jag köpte körde jag stock, utan några som helst program installerade, packade upp, uppdaterade, återställde och sedan låg den bara och idlade. Frös 2 gånger, hur förklarar du det?

Skitsnack.

20. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    vad finns det att förklara mer än att lg har gjort ett kodningsfel alternativt ett hårdvarufel?
    folk har tydligen problem med sina telefon. det finns absolut ingen anledning slänga käft åt ett eller annat håll. sandlådan kan vi låta andra leka i.