Ja Revolut är en av få tjänster jag på riktigt skulle bli ledsen över om den försvann eller om förustättningarna ändrades markant.
Gör alla inköp via Revolut, och sätter över 2000 åt gången. Det ger en bättre koll på ekonomin och skapar en liten uppförsbacke och får en att tänka till varje gång man behöver sätta in pengar (vad tusan, gjorde jag inte det nyss, vad har jag köpt egentligen.. osv) och gör att man tänker en gång extra på större inköp.
Perfekt att sätta upp olika budgets att följa med, klockrent när man är ensamstående med begränsad ekonomi och behöver hålla lite koll. Körde Firefly III för det innan, men blev lite för komplext.
Plus att man kan runda av köp och få in det automatiskt i ett vault som kan gå till glasspengar till sommaren.
Till nätköp är tillfälliga kort klockrent, även om många ställen verkar ha börjat blockera dessa.
Köper också en hel del i EUR eller USD och då är växlingskurserna tacksamma.
Och jag kan ha kort till barnen med auto-överföring av veckopeng, och man kan ha lite gamification i sysslor de vill göra för att motivera och lära ut värdet av pengar nu när allt bara är siffror i en app. Men framförallt slipper jag tvingas skriva på avtal med banken med mitt ex för att ge dom konton, något jag absolut inte vill.
Hade det funnits en bra cashback utan att månadsavgiften äter upp det så hade det varit trevligt dock

Click to expand...