Det där låter ju väldigt intressant. Extra konstigt att det gick via ett oaktiverat kontantkort.
Berätta gärna lite mer, hur var metoden uppbyggd rent tekniskt? Här eller över PM, ifall du inte vill skriva publikt. Jag har ingen avsikt att utnyttja denna svaghet men låter ju märkligt att ett sånt hål inte har täppts till. Undrar hur många som utnyttjar den möjligheten, och ifall operatörerna är medvetna.
Om jag förstår rätt, ifall jag inte har någon datamängd kvar på mitt abonnemang, eller om t.ex. ett kontaktkort inte har någon aktiv surf, då kommer RCS ändå gå att skicka över mobildata, förutsatt att operatören implementerat RCS-stöd?
I någon tråd har jag skrivit nyligen att alla stora operatörer har RCS-stöd i Sverige förutom
Telenor, enligt en tidningsartikel från november förra året. Då antar jag att det bör funka för Telia,
Tre och
Tele2, att skicka RCS utan datapott?
Undrar hur det blir vid roaming, jag antar att det är operatören man roamar hos som avgör hur RCS ska skickas? Dvs inte hemmaoperatören?
Går det förresten att se någonstans hur RCS-meddelanden skickas från min enhet, ifall det sker via operatören eller Googles lösning? Typ i någon systemmeny eller loggfil från Google Messages-appen kanske?
Click to expand...