fråga 1: Ja fråga 2: Wi-Fi Protected Setup eller WPS som tekniken förkortas är betydligt enklare för användare av wifi-utrustning att säkra sina nätverk När man sätter upp ett säkert nätverk med dagens teknik måste man välja ett nätverksnamn och ett lösenord för routern eller accesspunkten via vilken övriga enheter ska anslutas. Därefter måste man fylla i dessa uppgifter på varje enhet som ansluts. Med WPS genereras nätverkets namn automatiskt och man ansluter till nätverket med en pinkod på fyra eller åtta siffror eller trycker på speciella knappar på accesspunkten och klienten.
Min kopplar upp sig snabbt på WIFI nätverket och uppkopplingen är stabil. Min gammla Hero tog bra mycket längre tid på sig och jag var dessutom tvungen att toggla wifi on off ett par ggr ibland för att få en fungerande ansluting. Många tänker inte på att problemen lika gärna kan vara relaterade till routern..
Så sant, jag har Netgear och den har funkat perfa hittills till alla mina datorer och mobiler samt Squeezeboxar