Jag fick min S7 idag. Från att i minst tio år kört med en gammal manuell 399-kronorsdammsugare från Rusta så är jag imponerad. Den låter typ mindre än hälften av vad min manuella gör (när jag kör S7 på max). Valde denna pga moppningen. Kan inte ge något omdöme riktigt än men som sagt, jag är imponerad. Första dammsugningen fyllde dammbehållaren rätt ordentligt (har två katter). Snacka om att man missar mycket manuellt.
Ska bli intressant att se vad tömningsstationen kommer kosta här...
Att jag inte köpt robotdammsugare tidigare har varit för att jag har två innekatter och katter har en tendens till att lägga en pizza helt random när som helst, var som helst. Oron finns fortfarande där för att en spya ska hamna illa men vi får se. Tänkte inte köra på schema utan starta manuellt. Får ta en snabb titt innan.
Edit; har förresten bara en matta i den delen av huset som den kör i nu. Alla rum är inte robotsäkrade än. Mattan är en ganska tunn matta vid ytterdörren. Om den identifierade den? Absolut! Inga problem.
Edit2; jag köpte på Webhallen. Plötsligt igår så var den skickad men inga visas på lager. Ser att de har 1 på lager i 1 butik just nu. Just nu kör den en djuprengöring utan dammsugning (förutom att den startar dammsugning när den är på mattan så det är soft).
Last edited: 3 september 2021
milky81 och Kristy gillar detta.