Rockchip 3288-plattor

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Kimmen, 17 jun 2014.

  1. jlunse

    jlunse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    CPU governor är interactive. Jag har inte provat att ändra governor och jag vet inte hur man gör det.

    Tyvärr får jag inte GPS att fungera. En GPS-service blir aktiv men försvinner efter en stund. Det fungerar inte så bra.
     
  2. Baeckman

    Baeckman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tråkigt att höra. Personligen gör det mig inte mycket om GPSen inte fungerar.

    Tanka ner No-frills CPU control som är gratis (https://play.google.com/store/apps/details?id=it.sineo.android.noFrillsCPU&hl=sv). Där ändrar man enkelt max och min frekvens på CPUn, samt governor. Men kör du redan interactive så är det nog inte så mycket att göra åt saken.

    Testa gärna att ändra frekvensen till min och max 1800 samt sätt governor till performance. Då borde den låsa till 1800 MHz.

    Kan det ha med någon värmeutveckling att göra att den inte går upp i 1800 MHz??? Blir den varm vid belastning?
     
  3. Pienso

    Pienso Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    666
    Mottagna gillanden:
    163

    MINA ENHETER

    Fått hem teclast p90hd, riktig jävla skön byggkvalité, vacker skärm med 2k upplösning och laddar den fortfarande med 7000 mah batteri. Flyter på som smör och kanske rootar och slänger in lite mer grejer, men överlag riktigt nöjd, köpte för 1700kr på aliexpress från Apex group tror jag de hette.
     
  4. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Shit vilken nice platta! Är det aluminium runt om kanterna? Hur är ljudet ur högtalarna? 8.9", udda storlek men skulle passa mig rätt bra, då jag tycker min 8" är jävligt nice men liiite större skulle inte skada, men 10" är för stort (och tungt) :-)


    [​IMG]
     
  5. beginner

    beginner Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ja den ser fin ut! Laddar man via microusb? Hur är batteritiden på den?
     
  6. Pienso

    Pienso Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    666
    Mottagna gillanden:
    163

    MINA ENHETER

    Japp det är aluminium runt kanterna och på baksidan, riktigt skön och redig byggkvalite. Ljudet tycker jag är ganska bra, bättre än min LG G pad jag hade innan fast dom sitter på baksidan.
     
  7. Pienso

    Pienso Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    666
    Mottagna gillanden:
    163

    MINA ENHETER

    Japp du laddar med micro usb, dock tar det ganska långt tid att ladda upp den 7000mah. Du får med en amerikansk laddare 2,5 A output men har beställt blackberry portable från amazon 1,8 A. Jag tycker batteritiden verkar bra, drainar bara skärmen mest, har bara använt en dag så batteritiden kommer väl bli bättre. Har 1h 20 min sot i skrivande stund 72% batteritid kvar, 11h har den kört på batteriet. Måste jag säga är mycket bättre än LG g pad. Har iförsig rootat den och lagt in custom rom och fixat xposed. Men tror den är bra stock oxå.
     
  8. Pienso

    Pienso Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    666
    Mottagna gillanden:
    163

    MINA ENHETER

    Valet och kvalet stod mellan teclast p90hd, xiaomi mi pad eller pipo p1 eller att de skulle släppa nexus 8, xiaomi hade problem med mx player och därför gick den bort + plastig baksida. Pipo p1 valde jag bort för den verkade tung och bli väldigt varm vid användning och ingen micro usb. Nexus 8 fortfarande ingen till synes. Teclast p90hd måste vara den mest buck for money, true 2k retina display med fantastisk skärm , 7000 mah batteri. Språk finns på svenska oxå. Aluminium baksida och kanter, dock saknar jag ett anti glare skydd och en hållare utan att det täcker framsidan av skärmen. Flyter på bra med mx player och hd filmer. Ska testa netflix och se om det funkar bra.
     
  9. jlunse

    jlunse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag har Pipo P1 och en custom ROM. Fungerar fint för mig.

    Många verkar också nöjda med Cube Talk 9x. Speciellt skärmen ska vara bra.