Tips: Rocker (Bynk) - Betalkort, lån etc.

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av ganmo, 30 sept 2019.

Taggar:
  1. fraxion

    fraxion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    980
    Mottagna gillanden:
    712

    MINA ENHETER

    Jag fick ett god dag yxskaft-svar från deras support.
    De sade att min cashback ändrades till 1 % 10 oktober, innan dess var den 0,5 %.

    De bemödade sig inte att notera att jag gjorde mitt första köp 11 oktober men bara fick 0,5% cashback, vilket var det jag påpekade när jag mailade dem.
     
  2. Hogge

    Hogge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2020
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Enda vettiga om de vill att folk ska använda detta kortet som huvudkort är att man får möjlighet att häva dessa spärrar, ge oss möjligheten att ta kreditupplysning eller något så man kan få ett fullfjädrat kort.

    Det står även på hemsidan att det är ett debet-kort, men det är ett prepaid.
     
  3. ganmo

    ganmo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2018
    Inlägg:
    1 350
    Mottagna gillanden:
    878
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    kan skjuta upp i höjden ändå, för att sedan gradvis eller krascha nedåt ;)
     
  4. nyx

    nyx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    602
    Operatör:
    Telia,Fello
    Telefon:
    Oneplus Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Fello
    Telefon:
    Oneplus Nord
    Ja, så kan det givetvis gå. Speciellt som de kommer ju att kunna visa väldigt bra siffror på kundtillväxt.

    Sen så kan man ju ifrågasätta ärligheten att alldeles inför en notering "köpa" sig tillväxt som genom kampanjen där man får 500:- om man skaffar deras kort. Skapar man verkliga nya kunder eller blåser det bara upp siffrorna med folk som är nöjda när de fått sin femhundring och sen lägger kortet på hyllan?

    Även cashbackerbjudandet lär ju generera en massa nya kunder. Men är det verkligen långsiktigt hållbart, när de andra korten som mest hade 1% cashback inte klarade av det i längden.
     
  5. fraxion

    fraxion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    980
    Mottagna gillanden:
    712

    MINA ENHETER

    Jag har nu tömt mitt Rocker-kort för att övergå till RefunderPay. Dock har jag några irriterande ören kvar då det bara går att ta ut hela kronor. Det går även bara att sätta in hela kronor. Någon som har en idé hur man får ut de sista örena? Är ju ingen stor fråga utan mest irriterande att det inte är tomt :)
     
  6. psydroider

    psydroider Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2020
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Haha vet inte om du är ärlig men antar det :D kollade i appen och det var inte lätt eftersom den är buggig märkte jag nu. Men om du vet hur många ören du har kvar, t.ex. 51 ören så tryck på fyll på pengar. Skriv sedan in 10049 och markera innan fyran alltså 100,49 och tryck på punkt (inte kommatecken). Fyll på och ta sedan ut 101 kronor
     
    Doppe gillar detta.
  7. ganmo

    ganmo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2018
    Inlägg:
    1 350
    Mottagna gillanden:
    878
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Måste ändå finnas några som stannar kvar och fortsätter använder kortet tänker jag?
    De som bara är där för att ta 500kr och försvinna, vad går de tillbaka till egentligen? Det traditionella bankkortet? Isf vad är det som gör att man vill gå tillbaka till det gamla tråkiga som tråkbankerna erbjuder?
     
  8. kalle85

    kalle85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    834
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 PRO
    ROM:
    Standard
    Så länge det är cashback kommer jag använda kortet
     
  9. nyx

    nyx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    602
    Operatör:
    Telia,Fello
    Telefon:
    Oneplus Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Fello
    Telefon:
    Oneplus Nord
    Det är säkert en stor del som blir kvar, speciellt de som värvat några och har bra cashback. Men tjänar de verkligen några pengar på de som exempelvis har 2% tillbaka?

    I prospektet så förespeglar de att målet är att ha 5 miljoner kunder inom fem år. Enligt den senaste halvårsrapporten så hade de 161k i juni i år. Som jämförelse så har Swedbank som jag tror är störst på privatmarknaden 7,3M kunder idag.

    Men det ska bli intressant att se hur börsen reagerar när de noteras.
     
  10. victorl

    victorl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2021
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    134
    Tack för koderna, skönt att veta att det troligen beror på en specifik kod och inte att de spärrar specifika handlare eller så kanske de gör det också.


    Då ligger du några veckor före, om jag skickar nu lär det väl ta ännu längre tid. Om Rocker bara blockerar MCC koder kan det mycket väl fungera med Curve som vidarebefordrar rätt kod.

    Maten brukar man alltid få, drickan däremot känns lite som ett lotteri. Kanske såsen också och ibland vissa tillägg.

    Att de använder prepaid är ju bara ren riskminimering till fördel för Rocker på bekostnad av användarvänlighet. Ett debitkort kräver ju pengar på kontot men går normalt att övertrassera med några hundralappar även om banken kan ta ut en avgift för det. Kreditupplysning hade ju löst det även om det känns ganska onödigt. Kort som t.ex. Curve fungerar överallt och de tar gärna på sig risken utan att ta någon kreditupplysning för att erbjuda en bättre produkt.


    En del livsmedelsaffärer erbjuder betalning med flera kort! De lär nog få ett gott skratt i kassan.
     
  11. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 275
    Mottagna gillanden:
    7 000
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Ja, det är cashbacken som lockar mig att stanna kvar mest. Men jag gillar även Rocker på en del andra sätt. För mig har Rocker fungerat smidigt och jag har inte haft problem ännu med att köp har nekats någonstans i de affärer jag brukar använda. Jag gillar också att enkelt fylla på med Swish. Att enkelt kunna föra över pengar till och från sparkontot är också en bra feature tycker jag. Och jag har börjat gilla att sätta in pengar i förväg på kortet istället för att få en räkning i efterhand.

    Det sista kan man väl diskutera vad som är bäst. Men för mig känns det bra att allt är betalat och klart och de pengar jag har kvar på kontot i slutet av månaden får jag behålla. ;)
     
    Sale gillar detta.
  12. fraxion

    fraxion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    980
    Mottagna gillanden:
    712

    MINA ENHETER

    Ah grymt det ser ut att funka. Det lustiga är att man inte kan skriva in punkt då tangentbordet som kommer upp enbart är siffror. Men man kan kopiera och klistra in en punkt från en annan app.
     
  13. ganmo

    ganmo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2018
    Inlägg:
    1 350
    Mottagna gillanden:
    878
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    ligger inte Revolut i samma sits då? de brukar rätt ofta ha kampanjer där man erbjuder allt ifrån 100 till 300kr för varje ny medlem man värvar. jag antar målet för de båda är att anskaffa sig nya kunder som de förhoppningsvis kan sälja diverse produkter. för Rockers fall så hoppas de väl att folk ska utnyttja kredit.
     
    bernard gillar detta.
  14. nyx

    nyx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    602
    Operatör:
    Telia,Fello
    Telefon:
    Oneplus Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Fello
    Telefon:
    Oneplus Nord
    De liknar varandra på det sättet att båda idag gör förluster som nästan är lika stora som omsättningen.

    Revolut är ju dock väsentligt större med sina runt 15M kunder. De verkar också ha insett att det inte är dags att ta steget till börsen innan de fått upp omsättningen rejält.

    "To be able to IPO successfully we need to be at least in the few billion dollars range of revenue a year,” Storonsky said Wednesday. Adjusted revenue was 261 million pounds ($359 million) last year, when it made an operating loss of 201 million pounds.."
    Revolut CEO Targets Billions of Dollars in Sales Before IPO

    De har sagt att de ska satsa på mer lönsamma produkter som crypto- och aktiehandel. Om de lyckas med det återstår att se, det låter inte som några givna guldgruvor för mig. Men de har åtminstone en stor kundbas redan på plats.

    Rocker å andra sidan har varken kunderna eller en lönsam affär men går till börsen med en värdering som att det redan fanns på plats eller åtminstone blir verklighet inom kort.

    Noteringen säljer dessutom bara ut 14% av bolaget. De befintliga ägarna sitter alltså på väldigt mycket aktier som de kanske vill sälja när deras inlåsning släpper.
     
  15. Hogge

    Hogge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2020
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Ja, Rockers börsnotering är så mycket "förhoppningsbolag" det kan bli, appen känns inte ens klar.. Fick notis igår om mitt spenderande "vill du titta närmare på oktobers utgifter" klickar på notisen.. kommer in i appen utan att något händer.. Ingen sammanställning eller staplar som visar utgifter.

    Tror man får räkna med att pytsa in mer pengar "down the road" om man blir ägare i Rocker.
     
    kalle85 gillar detta.
  16. kalle85

    kalle85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    834
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 PRO
    ROM:
    Standard
    Ska man gå in i bolaget ska man nog ta det av sina "nöjes-investerings"-pengar som man skulle ha råd att förlora
     
  17. psydroider

    psydroider Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2020
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Jag som tyckte att 500 kr var generöst av Rocker. Studenter får till och med 550 kr och börjar med 0,5% cashback såg jag nu. Studenter har det bra ibland :D
    upload_2021-10-24_16-8-25.png
     
    svenix gillar detta.
  18. victorl

    victorl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2021
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    134
    Fungerar bra om man har en student i hushållet som skaffar kortet först och varvar resten. Annars är det nog bättre att bli varvad av en vän/familjemedlem som då får 0,5% mer cashback än att få 50kr en gång.

    Är man flera studenter kan man ju bjuda varandra på öl istället så tjänar alla på det.

    Har funnits liknande deals med Revolut för studenter tidigare, även i det fallet var det bättre att bli varvad av vänner.
     
  19. kalle85

    kalle85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    834
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 PRO
    ROM:
    Standard
    Jag tycker det är lite irriterande att inte saldot uppdateras automatisk när man loggar in i appen utan man måste antingen klicka på saldot eller "dra ner sidan" för att det ska uppdateras.
     
    milky81 gillar detta.
  20. psydroider

    psydroider Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2020
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Samma här, har som vana att alltid dra ner för att uppdatera så fort jag kommer in i appen. Den uppdateras säkert så småningom men man vill ju att det ska vara uppdaterat direkt