Tips: Rocker (Bynk) - Betalkort, lån etc.

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av ganmo, 30 sept 2019.

Taggar:
  1. psydroider

    psydroider Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2020
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Chatt-supporten har aldrig haft koll på grejer verkar det som :D men lite svar fick vi iaf. Tror man får ringa/maila om man vill ha lite säkrare svar
     
  2. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Vad hjälper det, tänk så många av deras kunder som inte är reggade här vet inget om dessa kampanjer...
    Min fru orkar inte klaga...

    Vi skickade mail båda om att fråga om Vi gamla kunder fick någon cashback 0,5% eller något bonus men Vi omfattades inte av det för Vi fick någon hundring (100kr tror jag det blev för värvning) när Vi blev kunder i början av året...

    Vi kan tyvärr inte värva fler vänner och många är skeptiska, orkar inte med sådana kampanjer...
     
    Hogge gillar detta.
  3. Hogge

    Hogge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2020
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    De har konstant pissat på early adopters till kortet.. allt handlar om att jaga tillväxt.
     
    Sale gillar detta.
  4. victorl

    victorl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2021
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    134
    Fantastiska nyheter för oss som använder Curve och Rocker. Provade lägga till kortet idag igen och det gick utmärkt! Tänk på att ändra från EUR to SEK hos Curve efter att kortet har lagts till. Ser att Rocker visar köp via Curve med rätt kategori och utan CRV-prefixet också.
     
    milky81, svenix och fraxion gillar detta.
  5. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 285
    Mottagna gillanden:
    7 025
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Tack! :)
    Jag kan bekräfta att det nu fungerar att lägga till Rocker i Curve!
    Jag skrev ett ärende till Curve support om detta i november. De har inte svarat på det men tydligen är det fixat nu. :)
     
    fraxion gillar detta.
  6. psydroider

    psydroider Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2020
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Har aldrig provat Curve men läser att man får 1% cashback de första 30 dagarna. Blir det då 1% + Rockers cashback man får tillbaka? Finns det fler fördelar med Curve än att kunna samla alla kort på ett ställe?
     
  7. fraxion

    fraxion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    986
    Mottagna gillanden:
    715

    MINA ENHETER

    Ja det blir dubbel cashback. En annan fördel är att de sköter växlingen vid köp i utländsk valuta. På vardagar lägger de inte på någon växlingsavgift (vanligt 1,5-2% för andra kort). Sen har de även en funktion som kallas GBIT (Go Back In Time). Där du kan flytta transaktioner i efterhand till ett annat kort.
     
  8. psydroider

    psydroider Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2020
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Ok, tack för ditt svar. Jag köper i princip aldrig i utländsk valuta och har bara Rockerkortet och bankkortet från storbanken, så Curve kanske inte är för mig. Synd att deras gratiskort bara har cashback första månaden, annars hade det varit trevligt med dubbel cashback.
     
  9. fraxion

    fraxion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    986
    Mottagna gillanden:
    715

    MINA ENHETER

    Ja då låter det inte som att Curve är något för dig. GBIT är bra för de med kreditkort som har olika promos (typ SAS Mastercard Eurobonus) och man vill flytta transaktioner till promo-perioden. Valutaväxlingen är bra för de som är utomlands eller handlar i utländsk valuta.
     
  10. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 285
    Mottagna gillanden:
    7 025
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Curve tillför inte så mycket utöver Rocker då Rocker redan har valutaväxling utan påslag. Och Rocker har redan Google Pay koppling. Samt att Rocker har möjlighet till bättre cashback än Curve.

    I sanningens namn använder jag inte Curve speciellt ofta sedan jag skaffade Rocker. Tidigare använde jag Curve för att kunna betala med Preem Mastercard i mobilen. Något som Preem Mastercard inte stöder men som går att göra via Curve. Den stora fördelen med Curve är väl just att kunna använda bara ett kort för betalning (Curve-kortet) och sedan kunna styra i appen vilket underliggande kort betalningen ska gå till. Och även kunna byta detta i efterhand s.k. "go back in time" eller GBIT.

    Man kan ju t.ex. lägga in bara sitt Curve-kort hos Amazon eller Paypal och sedan ändå kunna välja vilket kort betalningen ska gå till utan att behöva ändra uppgifterna hos Amazon eller Paypal.

    Men mitt behov av Curve eller Revolut har minskat kraftigt sedan jag skaffade Rocker. Jag tycker Rocker har det mesta man behöver.
     
  11. victorl

    victorl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2021
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    134
    Finns ett par fördelar med just kombinationen av Curve och Rocker.

    Deposition
    Curve låter hotellet lägga en deposition på kortet utan att det behöver finnas pengar på Rockerkortet.

    Debit
    Vissa hemsidor tillåter inte prepaid men Curve låter dig använda Rocker som underliggande kort medan handlaren ser ett debitkort.

    GBIT
    Under perioder som Black Friday och mellandagsrean kan nog många nå taket på cashbacken. Då kan man lägga delar av inköpen på ett annat kort och sedan flytta det till Rocker i januari för att maximera cashbacken man kan få.
     
    bernard gillar detta.
  12. Hogge

    Hogge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2020
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    hur funkar detta? Jag kan inte ens tanka med curve>rocker om jag inte har beloppet macken vill reservera men om jag tar rocker-kortet utan curve så kan jag tanka direkt även om jag inte har täckning för reservationsbeloppet
     
  13. victorl

    victorl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2021
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    134
    Om ett företag som är registrerat hos mastercard som hotell eller hyrbilsverksamhet lägger en reservation hos Curve ignorerar dem det och tar själva riskexponeringen precis som ett kreditkort. Först när handlaren bekräftat slutgiltiga beloppet debiterar Curve det underliggande kortet.
     
    svenix och Hogge gillar detta.
  14. Hogge

    Hogge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2020
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Aha detta visste jag inte.. tack
     
  15. psydroider

    psydroider Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2020
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Det där med att flytta betalningen till Rocker till nästa månad när man nått cashback-taket låter ju faktiskt bra. Har nått taket tre gånger så kanske ändå ska testa deras gratiskort.
     
  16. victorl

    victorl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2021
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    134
    Det fungerar om du når taket vissa månader men inte om du redan når det varje månad.

    Hos vissa sidor kan man få extra cashback genom Curve också, även utan att betala för Curve. Dessa sidor varierar men brukar vara populära sidor. Bifogar nuvarande lista.
     

    Bifogade filer:

    • curve.png
      curve.png
      Filstorlek:
      165,4 KB
      Visningar:
      92
  17. Hogge

    Hogge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2020
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Alla mina köp har CRV*-prefix.. en del köp har haft rätt prefix först, men efter ett tag ändrats till CRV*
     
  18. Metalstorm

    Metalstorm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S23
    Stort tack för tipset om Rocker! Klickade på någons länk här i forumet och gjorde tre köp. Nu idag fick jag in 500 kr på kontot. Enklaste pengarna någonsin. Jag är dock fundersam på hur Rocker kommer att överleva på sikt. De måste bränna mycket pengar på bonus varje månad. Nåja, inte mitt problem.

    Jag ser ingen anledning att behålla Rocker. Vet någon hur man säger upp kontot? Letade på deras hemsida men har inte hittat någon information.
     
    svenix gillar detta.
  19. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 285
    Mottagna gillanden:
    7 025
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Jag vet inte heller hur man säger upp Rocker. Men släng iväg en fråga till dem på chat eller mail. Deras support är öppen 24/7. Går även att ringa. Kolla i appen för info om hur man kontaktar supporten. :)
     
    Sale gillar detta.
  20. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Jag har frågat om det supporten och fått svar att man kan säga upp allt hos de via mail...

    Jag och min fru har varit besvikna för att gamla kunder inte omfattades av den nya värvningskampanjen men Vi har inte sagt upp oss än, bara informerat oss om hur man kan göra det...
     
    Metalstorm gillar detta.