Tips: Rocker (Bynk) - Betalkort, lån etc.

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av ganmo, 30 sept 2019.

Taggar:
  1. mbarneskar

    mbarneskar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2018
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    37
    Är det fortfarande gratis 500:- om man öppnar konto?


    Kan jag betala mina vanliga räkningar /fakturor med detta kort? Om inte, då kan jag använda Betalo va? Då får jag bonus på det isf? Korrekt?
     
  2. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 275
    Mottagna gillanden:
    7 000
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Ja. Kampanjen om 500:- gäller fortfarande om du blir värvad. Och det finns ingen slutdatum satt för kampanjen ännu.
    Du kan bara betala räkningar via Betalo eller liknande tjänst. Men då får du jobba ihop lite bonus först om det ska löna sig. Jag tror att Betalo tar 2% i avgift så din bonus måste vara mer än det om det ska löna sig.

    upload_2022-1-28_0-9-31.png

    Update:
    Det fungerar inte att använda Betalo enligt @psydroider@psydroider inlägg här nedanför. Rocker har en del begränsningar som framgår av bilden. Det innebär t.ex. också att det inte går att toppa upp Revolut från Rocker.

    upload_2022-1-28_9-22-26.png
     
    Last edited: 28 jan 2022
  3. psydroider

    psydroider Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2020
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Ja kampanjen om 500 kr är fortfarande igång. Men tyvärr verkar Betalo inte fungera med Rocker. Jag undrade också det för att jag ville betala hyran med Rocker. Sökte upp ett gammalt svar jag fick av supporten:

    "Som svar på din fråga om Betalo så har kortet vissa begränsingar vad gäller köp och transaktioner. Det ser ut som att betaltjänsten Betalo inte fungerar med kortet enligt nedan lista.
    • 6051 : Non-Financial Institutions – Foreign Currency, Non-Fiat Currency (for example: Cryptocurrency), Money Orders (Not Money Transfer), Account Funding (not Stored Value Load), Travelers Cheques, and Debt Repayment
    • 4829: Wire Transfer- Money Transfer
    • 6012: Financial Institutions - Merchandise and Services"
     
    svenix gillar detta.
  4. Sluz

    Sluz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2021
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Hur räknas räntan i sparkontot? Om jag sätter in pengar den 31 januari får jag då ränta på det 1 februari eller räknas det från datumet pengarna sattes in?
     
  5. psydroider

    psydroider Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2020
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Jag skulle tro att det räknas varje natt/morgon. Så om du sätter in 31 januari så har det registrerats en dags ränta den 1 februari, men det är min gissning. Utbetalningen av räntan hos Rocker sker dock en gång per år, vid nyårsskiftet.
     
  6. fraxion

    fraxion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    980
    Mottagna gillanden:
    712

    MINA ENHETER

    Generellt på nästan alla banker är att räntan räknas över natten, dvs det saldo du har på natten mellan 31 januari och 1 februari får du ränta på. Dock gör Rocker annorlunda, de räknar enbart ränta på de heldagar som du haft pengar på kontot. Dvs stoppar du in pengar den 31 januari på morgonen och sen tar ut dem 1 februari på morgonen så får du 0 i ränta eftersom du inte haft det en hel kalenderdag. Stoppar du in pengar den 31 jan och tar ut 2 feb så får du ränta för en dag.
     
    Sluz och svenix gillar detta.
  7. psydroider

    psydroider Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2020
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Du kan väl inte ta ut dem förens utbetalningen vid nyårsskiftet?
     
  8. fraxion

    fraxion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    980
    Mottagna gillanden:
    712

    MINA ENHETER

    Mitt inlägg avser inte ränteutbetalningen, utan när du får en upplupen (ej ännu utbetald) ränta.
    Mycket riktigt betalas räntan ut vid årsskiftet, men den baseras på de heldagar du haft sparpengar på under året. Du kan även följa den upplupna räntan i Rockers app. Dock så visar de den totalt ackumulerade räntan, dvs inklusive gamla år där du redan fått den utbetald. Men du kan då räkna fram årets upplupna ränta genom att dra av det du fått utbetalt tidigare.
     
  9. fraxion

    fraxion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    980
    Mottagna gillanden:
    712

    MINA ENHETER

    Detta är alltså felaktigt. De räknar enbart ränta på de heldagar som du haft pengar på kontot. Dvs stoppar du in pengar den 31 januari på morgonen och sen tar ut dem 1 februari på morgonen så får du 0 i ränta eftersom du inte haft det en hel kalenderdag.

    Detta fick jag verifierat av deras support i juni förra året då jag noterade att jag hade en för låg upplupen ränta. Men detta berodde alltså på att de inte räknar som andra banker.
     
    Sluz och svenix gillar detta.
  10. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    300
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Detta kom nu i mailet:
    "
    [​IMG]
    Happy Friday! Vi ger dig 1 % bonus på dina insättningar på Rockerkortet

    Gör du insättningar på ditt Rockerkort idag ger vi dig 1 % i bonus på beloppen du sätter in. Bonusen får du för insättningar totalt upp till 10 000 kr.

    Passa på att tjäna in din bonus, du har fram till midnatt på dig! Det tar bara några sekunder att göra en insättning
    Fyll på Rockerkortet!
    Erbjudandet gäller belopp du sätter in på Rockerkortet fram till midnatt idag. Maximal total ersättning är 100 kr per kund. Du får bonusen inom 10 dagar."
     
  11. fraxion

    fraxion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    980
    Mottagna gillanden:
    712

    MINA ENHETER

    Inget mail här.. Var det länge sen du använde kortet eller länge sen du satte in pengar på kortet? Tänker att de kanske premierar kunder som varit inaktiva, precis som tidigare promos..
     
  12. psydroider

    psydroider Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2020
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Frågade supporten och det verkar inte gälla oss som använder kortet ofta tyvärr.
    upload_2022-1-28_16-14-34.png
     
  13. kalle85

    kalle85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    834
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 PRO
    ROM:
    Standard
    Jag fick upp det som push-notis fast jag använde kortet...
     
  14. fraxion

    fraxion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    980
    Mottagna gillanden:
    712

    MINA ENHETER

    Himla osis! Jag gjorde mitt senaste köp 29 december, vilket blir _exakt_ 30 dagar.
     
    Sale gillar detta.
  15. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    300
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Vi använder knappt våra kort, det var länge sedan faktiskt...
    Jag fick för ca 30 min sedan en notis från appen också...
     
  16. Sluz

    Sluz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2021
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Inte illa med 100kr till, har några i familjen som inte använt sitt kort sedan de fick sina 500kr, dags o påminna :)

    Undrar hur mycket minus de ligger efter alla pengar de bränner på sina erbjudanden.
     
    Sale gillar detta.
  17. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 275
    Mottagna gillanden:
    7 000
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Det måste vara hemska pengar Rocker bränner på alla sina kampanjer och erbjudanden. Vi snackar nog 10-tals miljoner lågt räknat. Det känns inte hållbart i längden.

    Bäst att passa på och njuta så länge det varar. Tids nog blir de nog tvungna att ändra på saker.
     
    KTM och Sale gillar detta.
  18. Hogge

    Hogge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2020
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Vore kanske dags att rocker lägger dessa pengar på sina befintliga kunder och att utveckla tjänsten istället för att jaga tillväxt.. om befintliga kunder är nöjda så kommer vi rekommendera tjänsten till andra.. men IOM att jag var så tidigt ute har jag inte fått någon som helst cashback via rocker trots att jag värvat folk, jag har inte fått någon av dessa kampanjer eller liknande och jag har nog handlat för hundratusentals genom kortet.. känner mig lite snuvad på konfekten faktiskt
     
    svenix och Sale gillar detta.
  19. fraxion

    fraxion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    980
    Mottagna gillanden:
    712

    MINA ENHETER

    Jo faktiskt. Just nu har man incitament att INTE använda kortet, för då får man massa bonusar och erbjudanden.
     
    Hogge gillar detta.
  20. mbarneskar

    mbarneskar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2018
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    37
    Har du hittat nåt kort du kan använda till att betala hyran med och därmed få lite bonus? Hört att man kan göra det från Norwegians mina sidor?