1. Mobilabonnemang: Välj kampanj som passar dig bäst! 4 månader till halva priset eller 2 månader till halva priset och 50 GB (giltigt i 12 månader). Ingen bindningstid & fria samtal ingår i alla abonnemang.
    Stäng notis
  2. Stäng notis
  3. Unpacked-nyheter: Fold 4 | Flip 4 | Watch 5 | Buds Pro 2
    Stäng notis
  4. Registrera ett konto och bli del av Sveriges förmodligen trevligaste och mest hjälpsamma community.
    Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis
  8. Stäng notis
  9. Stäng notis

Tips: Rocker (Bynk) - Betalkort, lån etc.

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av ganmo, 30 sept 2019.

Taggar:
  1. erik.rahm

erik.rahm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 054

MINA ENHETER

2. milky81

milky81 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 157
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Nu har jag sagt upp både kort och Rocker-konto. Provade först via email och sen via chat, inga svar på vardera. Ringde istället och kunde under kö-tiden trycka på 2 för att bli uppringd, tog väl en 30 min sen ringde de tillbaka, jag identifierade mig med bank-id och sen var det klart.

Sale och Jojjenz gillar detta.
  3. Jojjenz

Jojjenz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy xcover 4s

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy xcover 4s
    Prövade säga upp via mail men inte fått någon bekräftelse, och nu har dom dragit pengar så kontot ligger på minus..

Jag får pröva att ringa till kundtjänsten

4. Sale

Sale Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Vi skrev mail till Rocker 1 september, svaret kom idag med lite förklaringar, antagligen försöker de förklara lite mer vad det handlar om för att många vill säga upp sina kortavtal, så här stod det i mailet jag och min fru fick idag:
    "Art (Rocker AB (publ))

5 sep. 2022 17:14 CEST

Hej,

Tack för att du har kontaktat oss!

Vi vill gärna ha kvar dig som kund. Här kommer därför förtydliganden kring villkorsändringarna

Kostnad för kontantuttag
    Samhället går mer och mer mot ett kontantfritt samhälle. Det innebär att kostnaden för kontanthantering har blivit dyrare. Vi märker även hos våra kunder att efterfrågan på att ta ut kontanter minskat. Vi tycker det är mer rättvist att kostnaden för kontantuttag inte ska belasta alla kunder och därför kommer vi att införa en kostnad för de som vill ta ut kontanter.
    Vi erbjuder flera funktioner för att du ska slippa kontantuttag. Genom Rocker2Rocker (överföring till andra Rocker kunder), Grupper & Splitta kostnader (där du kan dela dina utlägg med vänner och bekanta) kan du hantera din ekonomi mellan vänner utan att behöva kontanter!

Inaktivitet
    Detta gäller endast för Standardkonton. Om du inte har haft några transaktioner alls på ditt kort kommer vi efter 6 månader att debitera ditt konto med en inaktivitetsavgift på 15kr/månaden. Om du inte har ett saldo på ditt kort så kommer det att avslutas per automatik efter 6 månaders inaktivitet. Rocker betalar varje månad en avgift för de betalkort som utfärdas. Vi vill hellre använda de pengarna för att göra våra produkter och tjänster bättre för de som använder oss aktivt. Om du har ett sparkonto med pengar på så kommer inte det att påverkas.

Valutapåslag
    För våra Premiumkunder kommer valutapåslaget fortsatt att vara 0 procent. Så om du reser mycket eller gör köp i utländsk valuta så kan det vara läge att uppgradera! På Standard och Plus kommer fr.o.m. 1 november ett valutapåslag på 1,5 % att införas. Valutapåslaget är trots det fortfarande väldigt konkurrenskraftigt (SEB Debit 1,65 %, American Express Green 2 %,Bank Norwegian kreditkort 1,75 % - jämförelse 1/9-2022).

Om du ändå vill avsluta ditt konto hos oss, förutsatt att du inte har bindningstid så går det bra.
    Gå in i appen och ta ut eventuella pengar som du har kvar. Efter att du har gjort det så kan du svara på detta mail så kommer vi att avsluta ditt konto.

Hör av dig ifall du har några funderingar!

Med vänlig hälsning,"

Bra att de förtydligar men det räcker inte för oss, Vi säger upp våra kortavtal, har inget cashback alls...

Max104, svenix och mm_3 gillar detta.
  5. Hogge

Hogge Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80
    man kan alltid påstå att man är konkurrenskraftig, beror bara på vem man jämför sig med :D

om de ville erbjuda konkurrenskraftig valutaväxling skulle de lagt sig på typ 0,5 eller liknande.. nu är de lika kassa som de flesta andra banker..

6. Hakan2

Hakan2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor, Hallon, Halebop
    Telefon:
    OnePlus Nord

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor, Hallon, Halebop
    Telefon:
    OnePlus Nord
    Info:
    Android 10
    Swedbank tar 1,65% i växlingsavgift och 0 kr i uttagsavgift inom Sverige och i EUR inom EU (35 kr i övriga världen) . Om man ändå har det kortet kan man ju lika gärna använda det för kontantuttag för det blir ju alltid billigare. För köp finns det ju kort utan växlingsavgift eller andra kort med återbäring. De är ju inte bäst på någon del nu.

Sale gillar detta.
  7. Sale

Sale Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Jag håller med och även inaktivitetsavgift för kort har jag aldrig tidigare hört talas om...

8. Vintervilan

Vintervilan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag kör nog vidare på Rocker så länge jag har min cashback. Men på sikt är jag sugen på att gå över till ett kreditkort. Vad finns det för kreditkort som har liknande cashback och gärna andra fördelar?

David och Sale gillar detta.
  9. bstark

bstark Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Klantigt att man inte är supertydliga redan från början och skjuter sig själva i foten.
    Uttagsavgiften är lite surt, reser man utomlands är det en ständig jakt att försöka få ut cash utan avgifter.

Oceanic gillar detta.
  10. joker1976

joker1976 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140
    Telefon:
    Xioami Redmi 4x Global

MINA ENHETER

Telefon:
    Xioami Redmi 4x Global
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 5S
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Vernee Thor
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Asus/Google Nexus 7 2013
    ROM:
    Stock
    Platta 2:
    Chuwi Hi8
    ROM:
    Stock
    Funderade på att säga upp Revolut och PFC då jag ändå bara använder Rocker, nu får jag damma av dem igen för utlandsköp.

11. Hogge

Hogge Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80
    Rockerkortet blir också konstant nekat i uttagsautomater i utlandet ”för att säkerställa ett ansvarsfullt användande”

Snopet för de som betalar premium så kan de varken ta ut pengar eller köpa något i en spelbutik.. känns ju verkligen premium

David, retrovizor, Oceanic och 1 annan gillar detta.
  12. milky81

Mottagna gillanden:
    1 157
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Kolla Northmill, ingen avgift för uttag och inga påslag på växlingsavgifter. Stöder Swish och banköverföring. Jag kör med det som rese-kort.

13. Demo

Demo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Northmill går väl inte att jämföra med Rocker?
    Northmill är mer likt klarnas kort och sparkonto.

14. milky81

Mottagna gillanden:
    1 157
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Nej det är väl inte exakt likadant, så är det ju. Det finns ingen cashback och andra funktioner saknas. Men när han nämnde att Rocker tidigare ersatt Revolut för utlandsköp så tycker jag Northmill borde funka fint. Det beror så klart på vilka funktioner man vill använda. Det är ju ett betalkort som man fyller på.

15. mackan87

mackan87 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Följt tråden här ett tag, men inte sett inlägg om dela kostnad i grupp.
    Testade den i helgen, sjukt smidigt.. känns så värt att ha allt samlat i en app.
    Jag o regeringen gick igenom kontoutdrag (ja, det är sant), satt med penna, excel o knappade. Slutade typ alltid med att vi dubbelkollade allt o sen var vi överens..
    I grupper, ligger ju allt på samma ställe = inget mer excelfipplande..

nån som testat o har samma upplevelse som jag?

milky81 gillar detta.
  16. milky81

Mottagna gillanden:
    1 157
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Inte testat Rocker men har kört med en annan app i ett par år som heter Settleup. Skitsmidigt när man är ute och reser flera st. Synkar via molnet med så alla är uppdaterade. Borde funka fint för er situation med.

17. mackan87

mackan87 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Ah, testat den också.. problemet med den är att allt måste läggas in manuellt, dvs jag behöver ju fortfarande gå igenom kontoutdragen, inte smidigt för mig iallafall.
    Såg nu att man kan ju lägga till alla typer av köp, även räkningar.

18. cobben

cobben Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 104
    Operatör:
    Fello, Comhem, LMT.lv
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Comhem, LMT.lv
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Fick detta via mail häromdagen, ingen annan fått?

Kan nämna att jag inte har använt Rocker på länge.

" Personligt erbjudande - ytterligare möjlighet att fylla på ditt Rockerkort kostnadsfritt

Det här är ett erbjudande till våra trognaste Rockerkunder och du är en av dem. Du har nu möjlighet att aktivera det kostnadsfria kreditutrymmet, 5 000 kr, oavsett vilket paket du har idag.
    Vi kommer under hösten att förbättra våra Rockerpaket och införa en kostnadsfri kredit, Rocker Extra, 3 000 kr i kredit för Pluskunder och 5 000 kr i kredit för Premiumkunder.

Vi gör detta för att många av våra kunder har önskat ytterligare en insättningsmetod som tillägg till Swish och Sparkonto. I en tid av skenande el- och matpriser kan det också vara bra att ha en buffert tillgänglig.

Rocker Extra är helt kostnadsfri. Efter den 10 oktober 2022 kommer Rocker Extra enbart att ingå i våra Plus- och Premiumpaket. "

David och chraist gillar detta.
  19. Demo

Demo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inte fått mejlet men låter ju som dom kommer ändra paketen den 10/10. Försvinner cashback då?

Last edited: 4 okt 2022
  20. svenix

svenix Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    6 224
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Jag har också fått erbjudandet om kostnadsfri kredit på 5000. Men det är inget som intresserar mig.

Jag tror inte att det blir någon ändring av cashback den 10/10 utan det är nog bara möjligheten att få den kostnadsfria krediten som försvinner för kunder som inte har Plus- eller Premiumpaket.