ROM: RocketROM ICS LPY V3

Diskussion i 'Galaxy Note - ROM-filer och utveckling' startad av AVR4000, 3 jun 2012.

  1. shakytown

    shakytown Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad den här tråden står still
     
  2. Lundqvist

    Lundqvist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Japp. Är sjukt nöjd med den här ROM:en. Bästa so far, av alla jag testat. Har ALDRIG haft något problem, och batteritiden är magisk. Dock gillar jag vissa saker mer från Stunner-ROMen, men då den inte verkar helt hundra än (och jag orkar inte ha krångel) kommer jag byte först när den verkar bra. Ska bli spännande att se vad v8 kan bjuda på också. Kanske Jelly bean? ;)

    Vad kör ni andra för modem och kernels?
     
  3. shakytown

    shakytown Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag kör fransisco kernel nyaste, visste inte ens om att man kunde lägga in modem, nån du rekommenderar?
     
  4. pellenoppe

    pellenoppe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    kör orginal kernel och moden har provat olika modem men ser ingen större skillnad. "bor ju i norrland ;)" så än vad jag testar så har jag crappy mottagning ;) ska testa ny kernel endera dan men har inte orkat ännu.... blir väl speedmod eller franco skulle jag tro.
     
  5. shakytown

    shakytown Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har lite problem nu med att få tillbaka mina kontakter från kies. Kan jag på något sätt få rocketrom att funka med kies
     
  6. shakytown

    shakytown Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fixade genom att döpa om dom till .vcf lite fart på den här tråden nu hela galaxy note forumet känns dött
     
  7. pellenoppe

    pellenoppe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    synka med google isället så slipper du problem i framtiden jag har helt slutat med kies för synkning via google funkar bättre.
     
  8. Mikko

    Mikko Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag gör med gl_notecore v1 extrem och lr2allt funkar bra för mig :-)

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  9. shakytown

    shakytown Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har fått typ 3st hangups som ledde till reboot sen jag installerade franco kernel. Vet inte om jag gjorde rätt eftersom ingen svarar på frågor här.


    Men den Notecore rekommenderar du? Några tips på hur jag bäst flashar in den? jag har haft rootad mobil i typ 4 dar
     
  10. pellenoppe

    pellenoppe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    prova med pc odin. har funkat för en del (och det ska vara säkraste sättet)
    själv använde jag mobile odin och
    hamnade i bootlop sedan jag bytte till q3 samma med franco så jag väntar för tillfället med att byta kernel ;) (provade att rensa cach och dalvik men med samma resultat)
     
  11. shakytown

    shakytown Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag behöver mer detaljerade beskrivningar än så. Nårtt kag behöver tänka på?
     
  12. shakytown

    shakytown Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu hängde sig skiten igen. Måste gjort nå fel när jag flashade in fransisco kerneln. Ska man rensa alla cachar när man byter kernel?


    Annars borde det inte bli helt återställt om jag flashar tillbaka abyss 4.2?

    Hur ska man göra med den kernel cleaning scriptet? Bara install from zip i cwm mode på den med?
     
  13. pellenoppe

    pellenoppe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    brukar inte rensa cachen när jag lägger in abyssen .

    bara att lägga in i cwm

    (får inte heller till det med att byta kernel i rrv7) tidigare versioner gick det utan problem.
    har inte kollat vad som blir fel men det blir bootloop. ska testa vidare någon dag när det regnar ;)
     
    Last edited: 6 jul 2012
  14. shakytown

    shakytown Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag får inte bootloop telefonen bara hänger sig ibland. Ibland tror man bara att den ska hänga sig men återgår sedan helt sonika till det normala. väntar nog på en suysst jellybean rom om det inte blir värre. Eller måste man vänta tills samsung släpper sin officiella innan det finns stabila roms?
     
  15. shakytown

    shakytown Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    nu har jag wipat cache och försökt lägga in abyss 4.2 igen och telefonen har låst sig, jag kommer in. efter loadscreen och pinkod checjk så säger telefonen atrt calendar storage och google services netowrk has stopped unexpectedly

    vad gör jag? hur kommer jag in i cmwq recovery igen?
     
  16. TheSituation

    TheSituation Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Lade in RocketRom igår. Är hittills nöjd med den även om jag uppfattar en viss eftersläpning i sidledsrörelser. Har lagt in Dark Theme men tycker inte riktigt om den blå texten, det är en mobiltelefon, ingen spelkonsol för Quake. ;)

    Förslag på andra teman?

    Jag provade SGS3 theme men uppfattade inga större skillnader.

    Vad jag letar efter är alltså något litet mer.. sofistikerat tema. Finns det andra teman att välja mellan än de som visas i tråden om RocketRom på XDA?
     
    Last edited: 9 jul 2012
  17. shakytown

    shakytown Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur installerar man themes egentligen. Jag kör typ nova launcher nu men förstår mig inte riktigt påt.

    Ja ett riktigt snyggt tema får nån rekommendera
     
  18. TheSituation

    TheSituation Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Laddar ned det antingen från fånen eller datorn. I vilket fall som helst placerar du det på ditt SD-kort. I mitt fall (eftersom att mitt SD-kort tycks vara korrupt) på det interna SD-kortet. Därefter går du in i recovery och installerar från zip. Tämligen enkelt, det är dock rekommenderat att ransa cache innan.

    Måste lägga till att du bör undvika DarkROM om du inte vill ha en telefon som en zombie (PÅ SIN HÖJD) hade tyckt varit elegant.
     
  19. shakytown

    shakytown Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kör den som är med i rocketrom. Jag är inte superimponerad. Någon som har en bra sida för themes? Också på stock när jag satte på bluetooth i notifikationsbaren så hoppade inställningarna upp i notifkationsbaren direkt. Hur fixxar man tillbaka det?
     
  20. shakytown

    shakytown Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har laddar hem ett theme nu ifrån darkandroidtheme.com som verkar lovande men det är .bin så ska man installera det från cwm mode med?