Hej.
Jag upplever default-launchern i Android TV som alldeles för nedbloatad, så jag har idag installerat https://play.google.com/store/apps/details?id=dxidev.sideloadchannel3 vilken gör ett riktigt snyggt jobb utan onödigt lull-lull, "rekommendationer" och annat skit. Kan varmt rekommendera den.
Ett problem dock. För att få den att starta vid tryck på hemknappen på fjärrkontrollen så var man tvungen att tillåta den i tillgänglighetsinställningarna. Och sedan jag gjorde det så berättar min tv högt och ljudligt för mig varje gång jag höjer eller sänker volymen. "Volume changed to arton procent". "Volume changed to nitton procent". (precis med den snygga blandningen av engelska och svenska också). Hur jag än gör så hittar jag inget sätt att få den att sluta med det, alla tillgänglighetsinställningar är på standard. Någon som känner igen beteendet eller vet vad man kan göra?
edit: GAH! Det blir värre! Insåg precis att om jag håller på att titta på någonting och justerar volymen så pausas filmen, förmodligen för att jag ska kunna höra "Volume changed to tjugofem procent". Fullkomligt idiotisk funktion! Har ägnat typ en timme åt att googla problemet och alla bra tips bygger ju på att man går in under accessibility och stänger av, men där finns det inget sånt på min tv...
Last edited: 10 januari 2022