[ROM][10/05][Sense2.1+Sense3.0 GB]InsertCoin CM7/STOCK

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av jejja80, 10 maj 2011.

1. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Ja se till att du har rätt rom i luren och starta inte om med fel rom efter att du bytt CM7 HBOOTEN det kan bli tråkigheter av det eftersom det blir fel checksumma.
    Föresten!! Du har väl inte i en rom som innehåller A2SD system när du försöker S-OFFA?
    Det kan störa den operationen, Alpharev skriver att man bör ha i en vanlig "stockrom" under det momentet.

Last edited: 10 aug 2011
  2. red-nuht

red-nuht Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu så :P gjorde en långsam formatering istället för den snabba och nu är jag i cyanogenmod(gamla rommen).

Får en fråga av alpharev, om jag vill installera clockworkmodmod-alpharev recovery as part of this procedure?

Är det en bra idé?

3. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Vet ej? Jag vet om att man får frågan men jag har aldrig gjort det du gör nu, så har ingen uppfattning om vilket? Antingen svarar man nej och behåller recoveryn som finns i luren. Du har väl fortfarande "Clockworken" och det finns ju andra som AmonRA eller den andra (minns inte namnet nu) däremot bytte vi i grabbens lur till AmonRA och det gjorde vi eftersom den inte gick att roota annars.

4. svettipung

svettipung Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

ja, du kan fixa vilken recovery du vill sen ändåså.

5. red-nuht

red-nuht Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har laddat ner CM7 r2 nu och lagt över den på minneskortet... sen står det att man ska:

3) Flash HBOOT with your phone in fastboot mode (Back+POWER) -> 'fastboot flash hboot bravo_alphaspl.img' (change into the correct filename for the HBOOT you downloaded)

Jag kommer in i fastboot men jag får inte upp något alternativ där jag välja nånting :S Hur gör man här?

edit:
    Jag körde fastbootcommander, och det funkade! Installerar rommen nu, återkommer!

edit2:
    Den fastnar i alpharevs motsvarande till HTC:s vita skärm.... Vad gör jag nu då? Vad gjorde jag för fel?:S Det är ju rätt hboot nu för den romen! Jag har kollat alla MD5 summor på alla filerna som har använts så det är inte det :/

Börjar bli rejält trött på det här nu...

6. Pois0n

Pois0n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Fattar inte.. ska dom aldrig lösa filmningen?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

7. slusk

slusk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag vet inte om det är mitt minneskort som är dåligt eller om det är nått annat med mobilen.
    Men när jag tar kort och det är lite halv skumt ljus så blir halva korten helt förstörda... Nästan som man tagit en liten bit av kortet och lagt det över det andra osv osv. Alltid i ovankant av kortet.
    Samt om jag filmar med mobilen i högsta så blir det nästan alltid ett hack och efter det släpar ljudet någon sekund efter själva filmen.
    Någon annan som varit med om detta eller är mitt minneskort redan fuckat?

8. Wallandroid

Wallandroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10E
    Har exakt samma problem! Dock dyker det bara upp ibland, oftast blir det bara de första bilderna man tar som blir förstörda, sen skärper kameran till sig.

9. slusk

slusk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Japp samma för mig...
    Sjukt tråkigt är det iaf för igår var jag och körde motorcykel på bana och filmade lite. Men när man kom hem och skulle kolla på det laggade filmen och ljudet var 2-3sek före denna gång :(

Edit.
    Så nu har jag lagt in 1.10 och det gick utan några problem.. Vet inte om jag gjorde helt rätt men funkade iaf.
    La över filen på minneskortet.
    Körde en backup.
    Tog wipe på dalvik och cache.
    Tog och installerade filen och körde en wipe på dalvik igen efter det.
    Var detta rätt? :)

Nu ska jag bara våga mig på radion :)

En liten fråga bara.
    Vad är den största skillnaden mellan batteritiderna på en ifån4 och en ny fin lur med Android?
    Har en polare som har ifånen och hans batteri håller bra mycket längre än min eller polarens SGS2. Är det skärmen eller har det att göra med nå annat i hårdvaran?

Last edited: 12 aug 2011
  10. SeeK

SeeK Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Mix 2S

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Mix 2S
    Skulle tippa på att det är Androids förmåga att göra en hel del saker samtidigt. Kan även ha något att göra med touch-panelen i iPhone 4, den fungerar tydligen lite annorlunda.

11. slusk

slusk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Aha... Tänkte om den hade nå andra fördelar typ deras RETINA skärm om den var extremt bra eller nått sånt...

12. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag skulle gissa på att Iphones batterier håller längre ibland eftersom de inte har några widgets som uppdaterar hela tiden och liknande.
    Det som verkar dra mest batteri är 3G-användning. När jag stänger av mitt 3G så drar telefonen knappt något alls. Men såklart, man vill ju ha den sortens sync ibland.

13. slusk

slusk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jo jag märkte det jag med sist jag var uppe i skogarna och fiskade en helg. Ville inte att mobilen skulle vara död redan första kvällen så jag stängde av 3G och allt vad sync hette och genast höll mobilen bra mycket längre.
    Men på vägen hem drog jag igång allt för att surfa lite aftonbladet och FB och genast var den snart död :)

En fråga bara som jag tycker är lite skumt.
    När mobilen på kvällen får dåligt med sås och den går in i strömsparfunktion så piper den till en gång eller vad den gör. Men efter det så lyser alla dom fysiska knapparna tills man drar igång mobilen och sen sätter på skärmlåset igen.
    Känns inte det dumt att om mobilen redan har dåligt med batteri, varför ska den då ha knapparna upplysta? Visst kan vara bra att se att nått hänt men känns lite bakvänt...

14. Jimman

Jimman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Har nu rootat för första gången, och är väldigt nöjd.
    Men jag har stött på en liten grej. Detta är nun andra romen jag har inne. I den första så kunde jag ta bort förinstallerade appar men inte i denna.

Använder mig av titanium backup, den säger att appen är avinstallerad men den ligger fortfarande kvar i programmenyn. Nån som vet felet ??

Kör med Insertcoin A2SD 1.1.1 stable

Sen funkar inte länken för radion på baadnwz sidan, nån som vet var jag kan hitta den ??

//Jimmy

15. slusk

slusk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

16. Jimman

Jimman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

17. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Jimman gillar detta.
  18. Jimman

Jimman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Tackar för detta.

Ingen som har nån idé angående att ta bort appar

19. SeeK

SeeK Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Mix 2S

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Mix 2S
    Du kan göra det innan du flashar en ROM genom att ta bort appens .apk från system\app-mappen i zip-filen man flashar.

Har man redan flashat så kan man göra det när luren är på om man är S-OFF eller från recovery om man är S-ON, i det senare fallet genom att mounta /system (och /sd-ext om man har en sådan partition) och sen plocka bort filerna.

20. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Jag tänkte jag skulle prova denna rom men jag är lite osäker på vad för hboot jag ska köra med och vilken release man ska använda. Jag har en helt ej tidigare pillad på HTC Desire som jag vill testa detta på.

Det jag har gjort än så länge är:

1. Rootat telefonen, Tror jag kör s-off? Jag kryssade iaf aldrig ur "disable security" i unrevoked.
    2. Installerat Rom Manager ifrån Market (Free versionen)
    3. Installerat Clockwork ifrån Rom Manager.

Och nu sitter jag och sliter mitt hår för att fatta vad som egentligen menas med dessa olika HBoot. Jag har laddat ner AlphaRev 1.8 HBOOT reflash utility (http://alpharev.nl/alpharev.iso) men vilken .img ska jag ha ifrån denna sidan? Och hur flashar jag in det sen? Jag måste bränna ut .iso på en CD och boota ifrån den fattar jag.. men öh.. sen? Om det finns något lättare sätt så tipsa gärna. :)

Jag vill ha sense 2.1 och gärna ha schyst med utrymme för mina apps.