[ROM][10/05][Sense2.1+Sense3.0 GB]InsertCoin CM7/STOCK

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av jejja80, 10 maj 2011.

1. SeeK

SeeK Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Mix 2S

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Mix 2S
    Right, låter vettigt. Min är överklockad till 1.15 GHz så det är därför jag får 8, I guess. Som sagt så rullar allt på som vanligt i övrigt, känns rejält mycket snabbare än vad Eclair gjorde. XD

2. Wallandroid

Wallandroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10E
    Ja, det verkar va fler som har problemet som sagt, av kommentarerna att döma här: InsertCoin Custom Roms for HTC Phones: [Desire] InsertCoin CM7/STOCK 1.1.2

Vi får väl hoppas han slänger upp en ny version som fungerar bättre för det verkar va rätt trevliga förändringar i 1.1.2.

Edit: Nya bud, se överst i första posten: [ROM][28/08][STABLE][Sense2.1+3.0 GB]InsertCoin CM7 HBOOT/STOCK 1.1.2 - xda-developers

Last edited: 30 aug 2011
  3. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Ser ut som om Revolutionary och S-off och CWM recovery v4.0.1.4 fixar biffen. :cool:

4. slusk

slusk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Om man redan har kört S-off med Alpharev måste man göra om det igen då med den nya? Jag har ju till och med problem att veta vilken version av Hboot man har :(

Varför ska dom göra om allt jag som körde en youtube guide för att få till allt och nu måste man göra om allt.. hur dunkar man in allt? Benhur orkar du skriva en snabb och enkel guide? :(

5. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Förstår jag detta rätt så är det ett script Adrian har implementerat i Romen som gör att man behöver vara S-OFF och ha den nyaste recoveryn för att den ska boota upp.
    Men är du redan S-OFF och har CM7r2 HBOOT så behöver du inte bry dig om detta alls, då tar du ner 1.1.2 CM7 romen och flashar den.Det är BARA A2SD romarna som det är problem med.

Vill du veta vilken recovery du har så stänger du av luren och håller ner volymknappen plus power där inne i den menyen ser du vad som finns i luren.
    Behöver du byta så går du hit http://revolutionary.io/ och läser och tankar ner det lilla programmet till vilket OS du har.Jag har Linux så jag har redan tagit hem den filen.Jag behöver inga extra drivare utan startar en terminal och ställer mig i root och skriver ./Revolutionary så startar det upp och säger väntar på device.
    Sen har jag inte gått vidare, men det är antagligen "bara" följa föreskrifterna där man s-offar och hänvisar till recoveryn.Den tankar du ner här http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1122694

6. slusk

slusk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Aha!
    Då är det bara att köra på alltså! Jag är sjukt nöjd med mobilen och IC men så som jag satt och följde den där jävla Youtube-filmen i steg för steg och var orolig att fimpa hela mobilen vill jag gärna inte göra om det igen :)

Men då är det bara att lägga in den och köra en flash från recovery precis som jag gjorde med 1.1.1 alltså?
    Ska försöka att ge mig på nya radion också :)

7. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Har du en A2SD rom i så lägger du bara radion på SD kortet och startar luren i recovery och väljer "install from zip" det tar bara några minuter.
    Men kör du CM7 romen så måste du flasha med fastboot.

8. slusk

slusk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag kör CM7 romen.. Men fastboot finns den också där när man kör volym- och startar om?

9. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
  10. slusk

slusk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Kanon tackar :)

11. whiteman

whiteman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Nån som vet om det har med romen att göra om telefonen ringer folk när jag lyssnar på musik? Använder vanliga lurar utan mic

12. Paddfar

Paddfar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon som vet vad jag gör för fel? Jag har inga problem att flasha rom:en, varken 1.1.1, eller 1.1.2 ger mig problem. Har gjort enligt instruktionerna på XDA. Bekymret visar sig först när man startar upp telefonen. Jag saknar då bla funktionerna "inställningar" och knapplås. Telefonen blir således obrukbar, och då jag även saknar "Market" och tangentbord går inte heller att försöka ladda ner något.

Vad är det i min insercoin-installation som saknas?

13. enV

enV Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Flashade du från rom manager eller direkt från recoveryn? De gånger jag flashat från rom manager har det blivit strul då den inte gjort en ordentlig wipe innan. Så om du kört från rom manager skulle jag testa om att köra från recoveryn istället och göra en full wipe först.

14. Wallandroid

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10E
    Jag formaterade precis om mitt sd-kort och får då exakt samma symtom som du. Kan det va så att du har för mycket på sd-kortet så den inte får in allt?

15. Paddfar

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag flashade från recovery och har testat både att göra full wipe och att bara skriva över gamla rom:en med samma resultat...

16. Paddfar

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vill erinra mig att jag sett ett minimumkrav för hur mycket minne man måste ha över på sitt SD-kort. Ska testa att frigöra en del minne på kortet...

17. Paddfar

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sådär ja! Problemet är löst. Hade inte gjort den nödvändiga partitioneringen av SD-kortet. Vad jag dock fick ångra var att jag försökte använda "titanium backup" för att återställa mina inställningar. Det fick både mail och kontakter att balla ur. Gjorde en total whipe igen, och ominstallerade insertcoin utan att använda "titanium". Nu fungerar det klockrent! :-)

18. enV

enV Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ah rätt partionering är ganska bra att ha! ;) Men med titanium är det bäst att bara backa upp user-appar och inte system-appar. Kontakter och mail är det bättre om du bara har en ren sync mot ditt googlekonto :)

19. slusk

slusk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

En antagligen väldigt dum fråga..
    Tänkte testa Soical Jogger 2 och tankade hem apk filen, men hur ska man göra nu för att installera det? :)

20. Wallandroid

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10E
    Klicka på den där du la den? På SD-kortet.