[ROM][10/05][Sense2.1+Sense3.0 GB]InsertCoin CM7/STOCK

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av jejja80, 10 maj 2011.

1. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag brände i ISO-läge, försökt med VMWare nu också, men VMWare player tar bara emot ISO-filer, medan Alpharev är en img-fil.

Detta börjar bli mer besvär än det är värt...

Försökt med fastboot-metoden (efter att ha blivit tvungen att installera JDK, Android SDK och manuellt lagt till min platform-tools-mapp i dll-PATHs) Står bara "FAILED (remote: signature verify fail)" Antog att detta berodde på att jag fortfarande hade S-ON och behövde boota img-filen.

Brände på skiva, i ISO-läge, och ja CD-enheten är första bootenhet - fungerade inte.
    Laddade hem WMWare-player för att följa miniguiden i denna posten:
    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=8551142&postcount=1034
    Men förvånas över att VMWare vägrar köra img-filer, något som enligt deras supportsida är något som ändrats i VMWare 3.0.1.

Edit: även försökt att helt enkelt döpa om alpharev.img till alpharev.iso (vilket brukade fungera på den gamla goda tiden) men då säger VMWARE att OS på ISO-filen inte kan identifieras, och jag blir promptad att välja ett OS i listan över tillgängliga.

Suck... någon som har några fler förslag? :)

Last edited: 26 maj 2011
  2. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Ja ett sätt för att få veta om din "utbränning" av IMG filen verkligen är rätt utförd är att ta ner XPCDburner http://cdburnerxp.se/ och ta en CDRW skiva och testa på.(för det är väl windows du kör?) Hade du som jag kört Linux så hade du inte behövt funderat utan bara behövt pekat på filen sen hade operativsystemet ordnat resten.
    Jag har själv brännt den här avbildningen och det var inga problem.Men i windows kan det vara det ibland.

3. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Det är redan CDBurnerXP jag kör, har provat på 3 olika skivor och inte fungerat någon gång :) Kanske bara ska flasha den utan HBOOT

4. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Jag kör den NU, jag har verkligen bra batteritid måste jag säga.Tyckte inte jag hade tid igår utan bara skickade ner den i luren.Körde ner trackpadfilen med och sen den senaste radion medan nackhåren stod rakt upp, hi hi.Men den startade och går riktigt bra.Konstigt nog så har jag 120MB ledigt minne och då har jag rejält med APPS i.Så det här A2SD+ verkar fungera bra för en gång skull.

5. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Svårt att ge upp bara! Dessutom tyckte jag att jag märkte stor skillnad i hastighet när jag använder DarkTremors a2sd-script med mitt Cyanogen, så hade helst haft appsen i ROM-minnet.. Känns bara orättvist att jag inte får det att fungera!

Provade att bränna med MagicISO nu istället, den säger att filen inte är en brännbar img-fil alls.. Har dubbelkollat md5sum, så filen är inte korrupt. argh! Får engagera mig i detta när jag kommer hem ikväll..

6. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Det är "riktiga" takter man ska inte ge sig i första taget,hi hi. Jag har suttit o grejat så också ibland.Flashade in en D2SD fil igår men då startade det inte, skulle funka men min lur är känslig.
    Men 120MB är bättre än vad jag kunde föreställa mig.Trodde jag skulle ha 60MB eller nåt liknande när jag startade den?
    Ibland så gör man fel, men kör man fast då så är det svårt att begripa vad felet är? Sov på saken en stund då efteråt när man fått lite distans till det hela så brukar i alla fall jag förstå vad felet är.

Ser att du kollat det mesta (Läser illa så här tidigt på morgonen)

7. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

120 är väl vad man har med stock skulle jag tro. Det är ok, men utan a2sd blir det snabbt fullt!

8. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Kan vara jag som har "dåligt minne"men jag har för mig att det snabbt kröp ner förr när jag körde det systemet? Jag hade 465MB med det systemmet jag hade i innan.Och då var luren "knökfull"av apps.
    Men har för mig att det låg runt en 60-80 med a2sd när jag hade det förr?

9. masterplan

masterplan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag får banne mig ingen ordning på A2SD. Har testat flera olika metoder men det slutar ofta med att luren hänger sig på bootskärmen när jag flashat in olika script för det. Vad kan jag ha gjort för fel? Följde Dark Tremorguiden till punkt och pricka men tlf hänger sig bara efter flashningen.

10. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Jag försökte med D2SD igår samma resultat, gav upp o flashade romen och radion bara.Går som en dröm.

11. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Hur kan detta vara så svårt? Är det ingen som har något tips på något jag har glömt? Verkar som att Android Flasher kräver S-OFF från början, eftersom den försöker kolla signaturen på HBOOT-filen. Så hur i ****** får jag S-OFF från första början? :)

Nu även testat att göra en bootbar usb-sticka i unetbootin.. helt otroligt att det inte fungerar vid det här laget :)

12. svartlock

svartlock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Var laddar du ner din img nånstans?
    För den på alpharev är en iso.

http://alpharev.nl/alpharev.iso

-edit-

Nu vet jag nog vad du gjort för fel.
    Du har laddat ner http://alpharev.nl/bravo_alphaspl-cm7.img
    Det är inte rätt väg att gå, det är en HBOOT, det är inte ISO'n som S-OFF'ar din telefon.
    Ladda ner den jag postade ovanför och bränn eller kör i VMWare så ska du se att det funkar.
    Sen efter det laddar du ner http://alpharev.nl/PB99IMG_bravo_cm7.zip och döper om den till PB99IMG.zip, lägger den direkt på sd-kortet, stäng av telefonen och starta med volym ner + power så får du en fråga om att byta HBOOT.

cnord gillar detta.
  13. drench

drench Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Kopierade htcmsgwidgets.apk och Mms.apk från v29 och ersatte dom i den senare :)

masterplan gillar detta.
  14. drench

drench Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

För att skaffa S-OFF gå in på alpharev.nl sen ladda ner AlphaRev 1.8 HBOOT reflash utility :) bränn ner iso filen på en dvd skiva (ni vet alla hur man bränner en iso hoppas jag :P) och ändra i BIOS så den bootas först sen följer ni den här enkla Video Guiden :D
    http://www.youtube.com/watch?v=F-jXVwztvGs&feature=player_embedded

MEN FÖR GUDS SKULL, TA ALDRIG UR USB KABELN UNDER NÅGRA OMSTÄNDIGHETER!!! GÖR DU DET UNDER PROCESSEN KOMMER TELEFON ATT GÅ ÅT HELVETE OCH DU FÅR KASTA DEN ;)

Denna process tar normalt inte mer än 10 min, har läst att om det håller på längre än timmen så får man avbryta. men läs runt lite om detta först då det inte är helt riskfritt. läs Q&A på alpharevs sida osv :) står mkt bra på XDA också :P

15. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Tackar vänligast Svartlock, visste att det var något enkelt och uppenbart jag hade missat!

16. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Haha ingenting är någonsin enkelt, har jag S-OFF och CM7 HBOOT. Allting klart! Tack så mycket.

Nästa problem är nu helt enkelt att när jag bootar in i recovery, flashar in InsertCoin1.0.5, wipe cache, wipe data, wipe dalvik - men sedan fastnar den på Alpharev splashscreen. Några tankar kring detta?

Jag har nu även flashat in RA-recovery istället för gamla clockworkmod då jag läste att detta kan orsaka problem, reflashade InsertCoin men fungerar ändå inte. Försökte också flasha CM7 istället, men det fungerade inte heller... Jag är HELT fast på Alpharev splash screen så fort jag försöker boota något annat än hboot/recovery...

Lyckades få in cm7 igen, men är fortfarande nyfiken på varför insertcoin vägrar fungera..

Last edited: 27 maj 2011
  17. inact_0043

inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Hoppas de får igång LED-dioden vid sms snart :)

18. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Fungerar bra vi testade nu och den blinkar så fint. :cool:

19. inact_0043

inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

hmm okej. Jag kör Nightly. Såg att det kommit ännu nyare, får väl flasha igen o hoppas på det bästa!

20. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Haha har en ny kvällsrutin nu. Borsta tänderna, krypa ner i sängen och köra in den senaste Nightly'n. 39'an är precis inlagd och den funkar fint...