såhär är det, även fast alla processorer som sitter i dessa telefoner är Tegra2 processorer så är inte alla exakt lika, det förekommer små random skillnader från processor till processor, och detta gör att de klarar av olika klockhastigheter vid olika volt, trots att det är samma processor.
för att kompensera för dessa små olikheterna så sätter tillverkarna default volt tal som är "högt" över det som processorerna egentligen klarar av, helt enkelt för att det är bättre att en processor som klarar 800mA vid 1000Mhz körs i 1000mA precis lika som en processor som bara klarar det i 950mA... annars måste dom testa varenda jävla processor som dom tillverkar, och det skulle vara jävligt dyrt.
med allt detta menar jag att det är olika från telefon till telefon vilka som klarar att köra vid vilka spänningar, därför får varje person prova sig fram induviduellt. (det är detta som är så mkt bättre med denna nya OC kernel) i denna nya kernel så kan du ställa in spänningen perfekt för din telefon, det är därför OC kerneln inte har funkat tidigare på vissa telefoner, men har funkat för andra.
för att få fram det som din processor klarar av så låser du processorn till den specifika hastigheten, sedan startar du ett "stress test" och ser hur länge telefonen klarar av den hastigheten i det spänningen. jag vet inte hur länge du bör stresstesta, men jag vet att i datorvärlden så gör man det i flera timmar
(men detta verkar överflödigt i 1000mhz området på telefonen, för det är väl sällan man använder den aktivt i flera timmar i sträck, utan paus eller?)
men som sagt, prova er fram! det som händer om du sätter för lågt tal är att telefonen fryser. då får ni rycka batteriet och starta om (detta är också jättebra med den nya kerneln, den ställer om OC till standard när den startar, så att den alltid kommer starta oavsett om du klantat till spänningen till telefonen

)
Click to expand...