[ROM][2.1]Elelinux_Legendary_v1.7

Discussion in 'Hero' started by elelinux, Mar 27, 2010.

1. Summered

Summered Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej igen :P

När jag installerat Mikils lockscreen blir även den nedre "launchern" (tror det heter så :P) i samma tema, fast med stock text och den där pluppen som visar vilken homescreen man är på. Så bilden är en rektangel men den är utformad efter bågen. Hänger ni med? :)

Tack för all hjälp hittills!

EDIT: kan fixa bild senare idag.

Här har vi:
    [​IMG][​IMG][​IMG]

Last edited: Apr 13, 2010
  2. elelinux

elelinux Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Okej skall kolla på det senare,lägg på nexus temat igen så kör den över.

3. boe

boe Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tycker att det är många som klagat på batteritiden i denna rom men för mig är den superb. Räcker lätt en dag iaf och oavsett vilken rom man använder så får man ladda varje dag i princip. Dessutom tycker jag att den är snabb och spöar Villain 5.2. Tack för en kanonrom

4. trashed78

trashed78 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Battery Life ikonen vad är det för program och vad gör det?

5. Summered

MINA ENHETER

JuiceDefender; istället för att du har på 3G/WiFi när mobilen är i standby och låter programmen synka lite då och då, så stänger JuiceDefender av APN och WiFi i under en tid man själv bestämmer, ex 15 min, och sätter på den i 1 minut för att låta synka, sen stänger den av i 15 min igen. Allt detta när telefonen är i standby, när du använder den märker du ingen skillnad.

Om inte den beskrivningen räcker så står det mer nånstans här på forumet :)

QRCode:

6. trashed78

MINA ENHETER

klockrent svar :) man bugar och bockar..

Fungerar det bra, hjälper det batteri tiden något?

7. elelinux

MINA ENHETER

Nu ligger mikil's lockscreen uppdaterad på första posten,den är bara till för dem som valt nexus temat. :P

Edit: Även återställnings update för bakgrundsgalleriet är upplagt nu :D

8. Jimo

Jimo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Om man använder Gtalk flitigt så är det inget bra alternativ att låta den stänga av apn, men wifi :)

9. trashed78

MINA ENHETER

Vad kör ni för apps för att maximera batteritiden på denna rom?

Funderade på om programmet som ställer CPU mellan idle och aktiv funkar bra med denna rom. va hetter den igen?

10. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har testat både overclock widget och Juicedefender och jag tycker ingen av dom funkar bra med den här romen. Overclock widget verkar inte ställa om CPU'n som den ska och Juicedefender kraschade lite för ofta och då drar den mer än innan. Jag hade Juiceplotter ett tag för att kolla på förbrukningen och kunde där se att det inte verkade spela så stor roll för förbrukningen om dataanslutningen fungerade eller inte. Batteriet kunde minska med 15% på 1h med datan avstängd och 1% på 2-3h med datan på så det är nått annat som periodvis ligger och suger ur batteriet. Det måste vara nån Android-process för man kan inte upptäcka nått i batterihistorian.

Något jag tycker är konstigt är när man går in och kollar på batterianvändningen. När jag klickar på "väntläge" som för det mesta ligger högst upp i listan så står det i infon "tid utan signal 50%". Det konstiga är att det alltid står 50% så jag undrar om det är nått problem med radion. Jag har JU-radion, ska man kanske ha nån annan?

11. Jimo

Jimo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Fungerar denna rom något annorlunda motför nexus romen?

12. elelinux

MINA ENHETER

Overclockwidget mm är ingen ide har lagt in tweak i init.rc scripten memory killing osv.

Kollade på telefon nu haft igång den lite mer 4 tim den har tagit 5 % av batteriet.

Ända jag ändrat på är sync tiden för facebook samt twitter till 4 tim.

Du måste ha igång något annat som drar ström,jag personligen har inte haft de problemen.

Edit:Har märkt att det som tar mest känns det som iaf är autosyncen på väderwidget både bandbredd samt ström den jobbar i princip hela tiden,tänkte göra en test och ändra inställningarna lite.

13. trashed78

MINA ENHETER

Vad kör ni för radio som inte har battery drain.. jag installera denna och hade 90% batteri vid kl 11, nu har ja 50% har ringt ett 30 sek samtal och laddat ned 2 program från market.. dragit ner belsyningen till minsta nästan. enbart 3G på inge wifi eller GPS
    Pillat runt lite i systemet i ca 20 min.

Installerade denna från modaco, wipe på EXT, Dalvik och factory reset. alla 3 altså.

Jag har radio: 63.18.55.06JU_6.35.09.26

Hade hoppats att ja skulle klara mig undan detta och njuta av romen

14. elelinux

MINA ENHETER

Tog en bild nu var tvungen att koppla på usb för att kunna få en screen.

Känner att fungerar bra för mig.

15. trashed78

MINA ENHETER

Batterinivå 54
    Batteriskala 100
    tillstånd: bra
    Spänning 3825mV
    temperatur 33.7 C ligger enbart på bordet i en kall kontorsmiljö vilket verkar skumt.
    *Tid sedan start 2:30:50 nu

Inget ser ut att dra CPU heller enl ASTRO eller Quick system info.. mottagningen är på 3 av 4 med.. Sweden 3G

Ska prova ladda den under natten och mäta mer imorrn med fullt batteri.

Med Modaco räckte batteriet i ca 48 tim utan problem, men denna är roligare och ja hoppas ja finner problemet.

16. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Den inbyggda väderwidgeten använder jag inte och har slagit ifrån autosynk. Det konstiga är det inte är en konstant hög förbrukning. När den är låg så är den verkligen låg. Det kan gå flera timmar och batteriet ändras bara nån % för att nån timme senare minskat med över 10% utan att jag har rört den. Det är nån process som dras igång men det går inte att se exakt vilken. Ibland när jag väcker telefonen så har Sense FC och då brukar den ha dragit mer men ibland drar den massa utan att nått har FC.

17. Summered

MINA ENHETER

Hur är era erfarenheter med att spela upp ljud samtidigt som ni gör annat?
    Om jag har på spotify i bakgrunden och startar ex Messages eller surfar runt i Opera så stannar ljudet upp i nån/-gra sekunder för att sedan fortsätta där den stannat.

Funderar på om det är skit bakom spakarna ;)

18. boe

boe Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har inga problem med batteriet alls tycker jag. Har inte ändrat någon synk eller nånting och jag klarar mig alla gånger en hel dag. Ladda varje dag får man ju göra oavsett vilken rom man använder i princip finns väl vissa som klara drygt två dygn vid "normalt" användande. Android och framförallt sense verkar dra en del kräm och i de flesta recensioner av android-lurar så får de minus för batteritiden. Älskar denna rom och kommer använda denna tills officiella kommer ut. Har provat de flesta romar som finns där ute och denna fungerar bäst för mig.

19. trashed78

MINA ENHETER

Kollade logcat och dmesg nu i quick sytem info.. 2 enoooooorma loggar..

Dmesg: get_smem_clock (invalid state / timeout) ligger det tusentals av

Logcat: är helt enorm fast jag inte rört telefonen under 1 timme, ca 100 timestamps per min.
    mängder med GC freed 439 object osv D/dalvikvm ser ut att logga ett par ggr i sek

nå förslag?

edit:
    lekmanna mässigt ser det inte ut som sensorerna compass och light inte går i viloläge.

20. elelinux

MINA ENHETER

Kollade själv med adb samt i terminal,när jag kör logcat står den helt still efter att ha laddat färdigt,sedan ang dmesg :get_smem_clock: invalid start state 10d29 clock 1052108705 det är inte konstigt att det finns minnesläckor pga ingen källkod för kärnan samt denna rommen är portad från legend till hero.

Detta får vi leva med tills vi får källkoden

Edit: Detta är inget unikt för denna rom utan för alla 2.1 i dagsläget ,så kommer det vara innan en officiell 2.1 släpps från htc.