[ROM][2.1]Elelinux_Legendary_v1.7

Discussion in 'Hero' started by elelinux, Mar 27, 2010.

1. rikobiff

rikobiff Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har kört denna ett dygn nu, jättenöjd!!
    En sak dock, när jag startar hjälten ifrån stand by får jag nästan jämt en hög med felmeddelanden om program som inte svarar. Någon som känner igen det?

2. Biffy

Biffy Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Japp, tänkte precis skriva en rad om detta. Det verkar vara lite olika processer och det tycks bara hända om om telefonen legat orörd ett tag, typ över natten.

3. osmium

osmium Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Har kört den här romen hela helgen nu men min telefon går aldrig ner i viloläge.
    Jag har installerat om romen 2 gånger. Ena gången wipade jag bara dalvik och andra gången gjorde jag en total återställning (factory, dalvik + ext) men fortfarande är aktiveringstiden samma som tid sedan systemstart. Den käkar ganska mycket batteri pga det.
    Vet någon vad det kan bero på? Får annars testa erisdumpen o se om den är bättre.

4. Nale72

Nale72 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu tror jag inte att jag hade 100% aktivering när jag körde Legendary, men jag hade helt klart sämre batteritid än jag hade med orginalromen.

Nu har jag gått över till Elelinux Hero-dump (CMDA) och upplever den som rappare och att den har klart bättre batteritid. Enda nackdelen (för vissa) är att inte det svenska språkstödet fungerar fullt ut i menyer, som det gör på Legendary. I övrigt funkar allt klockrent även på denna för mig.

Jag tog min lur ur laddaren vid 06-tiden imorse och har nu 88% kvar och enligt Spareparts har den varit aktiv 6,5% (har i princip legat orörd i fickan hela dagen, men mottagningen här på kontoret är rätt dålig vilket normalt gör att den får jobba lite extra vid synkning m m). Även om den i princip varit helt i vila (skärm på: 1,8%) så har jag full sync påslagen, vilket innebär att två gmail-konton, ett exchangekonto och tre övriga pop-mailkonton samt facebook synkats hela tiden.

5. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Testa att flasha in den nya radion (JU). Som jag skrivit radio-tråden, så har jag fått betydligt bättre batteritid iom den... F ö går min Hero ner i vänteläge alldeles utmärkt. Systemstart och aktiveringstid skiljer sig åt med över 15 timmar... hittills.

Men, som sagt, min erfarenhet är att nyaste radion JU gör underverk med batteritiden för mig.

6. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade också problem med det här tills jag hittade det här inlägget

https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=109641&postcount=13

Jag kunde dock inte följa instruktionerna exakt utan fick byta taggar manuellt. Jag upptäckte också att telefonen själv länkade vissa facebook-kontakter och ibland blev dom dubblerade. Jag tog bort dubbletterna och förslagen till länkar som kom. Jag gjorde det här för 1 vecka sen och 99% av alla FC är borta och jag har inte haft en enda reboot när jag förut hade i snitt 2 per dag.

Nu återstår bara problemet med att batteriförbrukningen är så oförutsägbar. En del dagar är batteriet slut efter 8h och ibland blir det som idag och det räcker över 30h trots att jag använder telefonen ganska lika. Jag ska kanske flasha om JU-radion och se ifall det hjälper.

7. Sammo

Sammo Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag e "lite" ny med det här.. vill bara veta vad jag ska göra med apps2sd länken/filen som du har lagt upp i första inlägget?

8. Ringe

Ringe Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har försökt mig på att flasha in denna romen nu och ville bara kolla ungefär hur lång tid det tog för er att boota första gången. Vet att det ska ta lång tid men nu har den stått på i säkert 20 minuter där det står HTC quietly brilliant.

9. moonroy

moonroy Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ett par minuter för bootningen kanske.

10. Sammo

Sammo Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag flashade just denna... fungerar inte alls. Får fram "This application HTC Sense blablabla" force close... kommer fram hela tiden.. kan inte göra något annat.

11. Biffy

Biffy Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det tog nog närmare 5 min (om inte mer) mer för mig. Is i magen!

Jag är toknöjd med denna hittils. Jag tycker den sopar banan med Legendary ROMen.

12. Bee

Bee Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Toknöjd med denna ROM men kör "Overclock Widget" och "auto memory manager" för att få den att springa på extra bra.

Har dock stött på 2 problem.

Problem 1: GPSen, jag har läst att jag måste boota om med GPSen påslagen för att den ska fungera, men ska det vara så varje ggn jag startar om telefonen.. det känns som att jag får boota om för att få GPS att funka varje dag. Dessutom tar det enormt mycket längre tid för GPSen att låsa in satelliter än tidigare.

Problem 2: Jag kan inte spela in video med kameran, det blir bara en ljudinspelning. "samr codec,0x0 61k 16kbps Audio Only" säger Meridian

13. Vantskruv

Vantskruv Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon som har provat att ställa in födelsedags-datum hos en kontakt?

Då jag använder Sensehero v.2.1 v2, har jag märkt att vid inställning av månad, t.e.x. december, så sparar den det som november. Undrar därför om någon har samma problem på Elelinux 2.1.

Edit: Kanske värt att tilläggas att jag redigerar en google-kontakt i telefonen.

14. Biffy

Biffy Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

2) Jag vet inte vad Meridian är för något men uppspelning i den inbyggda "Photos" fungerar utmärkt.

15. Bee

Bee Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Meridian är en mediaspelare, men det fungerar inte med den inbyggda heller.. :(

16. Sammo

Sammo Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Har samma problem med GPSen. Blir tvungen att starta om HEROn med GPSen påslagen för att den ska fungera.

Edit.. kollade även videokameran.. endast ljud spelas in :S

17. m.nowak

m.nowak Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Fick min Hero igår och älskade Android direkt. Kunde däremot inte hålla mig särskilt länge utan laddade in denna romen tidigare idag.

Passade även på att tanka in senaste "radion" när jag ändå var igång. Än så länge fungerar allt helt suveränt.

Det enda jag märkt som jag undrar lite över är WiFi. Telefonen har lite problem att ansluta till mitt trådlösa nätverk här hemma och den säger inte varför. Den börjar ladda och sen står det bara frånkopplad.

Någon som har någon aning om vad det kan vara?

//Mattias

18. boe

boe Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Kanske kär nån kanal på routern som inte telefonen kan hantera, har varit en vanligt fel för en del.

19. m.nowak

m.nowak Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok, så kanske det kan vara.

Det är så att det fungerade efter att jag laddat i nya romen och radion, sen åkte jag hemifrån en sväng. När jag kom hem igen så kunde jag inte ansluta till nätverket.

Känns som det är något i telefonen som strular i och med att det fungerade bra innan jag åkte iväg med telefonen.

//Mattias

20. boe

boe Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Skumt, har alltid fungerat klockrent för mig men verkar som att det kan variera mycket från lur till lur. Jag har haft turen och har aldrig haft problem med något.