[ROM][2.1]Elelinux_Legendary_v1.7

Diskussion i 'Hero' startad av elelinux, 27 mar 2010.

1. JimmyP89

JimmyP89 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag ska nu byta från Villain 3.4, vilken ska jag ta? Den här eller 2.1 ROM nexus?

Edit: Det blev den här romen!

Last edited: 28 mar 2010
  2. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Tack det funkade.
    Enda problemet var att restoren verkade krascha. Det tog en evighet och sen när jag försökte gå ur programmet så segade hela telefonen ihop. Det löste sig iaf men när jag kollade mina APNer så var dom Norska :eek:

Ska testa den, utseendet är inte det viktigaste för mig. Jag gillade HTC's för den var 1x1 och drog inte massa batteri som andra jag testat gjort.

3. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Bra det då, för mig fungerade det i vart fall fint. Vad gäller batteri så är Battery Indicator min favorit. Ser man procent av batteri kvar i statusraden i stället :)

Hur fungerar MMS i Handcent för er förresten? För mig verkar det inte gå, vanliga meddelande-appen fungerar dock fint.. :(

Blåst telefonen nu med. Formaterat om SD-kortet så jag har en ext3 i stället för ext4. Wipe av allt och installerar ROM från scratch. Ska se om den håller sig i närheten av ERIS-versionen nu då... :)

Last edited: 28 mar 2010
  4. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Det är ju ett absolut måste eftersom ingen ROM baserad på 2.1 stöder apps2sd med ext4 än - det måste ju vara ext2 eller ext3 för att det skall fungera...

Men jag drar ett test till av denna och ser om jag drog för snabba slutsatser sist, hehe...

5. Skywriter

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag har Battery indicator nu och ska testa den ett tag.

Det går inte att skicka MMS från Handcent verkar det som men det gick inte i MCR 3.x heller. När jag skickar i vanliga appen så ser det ut som att MMSet inte går iväg men det kommer fram. Jag har inte installerat MMSzap om det kan göra nån skillnad.

Dra ner Minfreemanager eller nått liknande för processhanteraren är inte rörd så det är lite segt om man inte ändrar.

6. kosmiq

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Körde redan med MinFreeManager. Hjälpte bara så där. Efter att ha wipe'at igen, formaterat SD och installerat utan att återställa några apps utan installerat de från scratch så känns den rappare!

I MCR kunde jag skicka MMS från handcent utan problem. I Eris-dumpen gick det inte trots MMSZap (som bara är för Eris vad jag förstått det). Från vanliga meddelande-appen beter det sig som vanligt för mig.

7. Skywriter

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Ok jag installerade allt från scratch direkt och gjorde ingen restore med titanium eller liknande. Jag gjorde det i Erisen men fick bara massa fc så när jag installerade den här romen så gjorde jag en helt ren installation. Jag upplevde då att det var en hel del lagg i scrollningar men de försvann efter jag ändrat i processhanteraren.

Lustigt att man kan ha olika fel. Jag kan iaf ta emot mms utan problem i både Handcent och originalappen. Det misslyckades bara vid första mottagningsförsöket och det kan ha berott på att jag inte hade autohämtning aktiverat. Efter jag klickat i det så funkade det.

8. kosmiq

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Var av just den anledningen jag formaterade om kortet. Hela romen känns sjukt mycket snabbare nu! Måste ha varit något med att återställa apps.

9. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Då blev det dags för mig att göra ytterligare ett test då, wipa allt inkl ext-partitionen och skippa återställningen från SD-kortet. Samma speed som Elelinux första ROM men 'finesserna' och finliret från Legend är ju en höjdare såklart. :D

Och jag tror det är såhär man måste göra för att få full sprutt på ROm'en för den här gången upplever jag inte det lagg jag gjorde första gången jag installerade den - vilket jag då gjorde utan wipe av ext samt att jag återställde inställningarna från SD-kortet.

Den är ju inte riiiktigt så responsiv som Eris-ROM'en men nu är det så marginellt att det är absolut skit samma, speciellt sett till att man får lite flashigare grafik och lite roligare funktioner...

En grej som jag iof inte får att fungera är Wireless Tether, något som hade varit hjälpsamt nu när hela kabel-TV-nätet är nere i huset sedan i fredags (och med det mitt bredband - slöa, dj-a Tele2) men nu kan jag iaf köra datorn mot nätet via USB, vilket inte funkade med den Eris-baserade ROM'en...

Last edited: 29 mar 2010
  10. elelinux

elelinux Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Suckar och gråter... :( hårddisk krash i min laptop (arbetsdator) systemdisken 500 gb

Där har jag allt, nu blir det jobbigt nyinstallationer för att tala inte om alla inställningar script mm usch :(

Life sucks sometimes............shit happens

Som tur är har en del på backupen,finns en disk till i laptopen på 200 gb. :D

11. kosmiq

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Aj fan, låter inte roligt. Tur att man själv är för lat för att ha viktiga saker på laptopen (filserver ftw!).

Går fortfarande inte skicka MMS via handcent men via vanliga så går det fint. Minor issue å andra sidan. ROMen fungerar guld efter att ha börjat om.

12. Pata

Pata Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ok nu vill jag ha lite klarhet vad sin gör denna Rom bättre än Eris?
    Har kört ned Eris och är kanon nöjd med den varför byta?
    Vad har denna som inte Eris har? Snyggare grafik? Har jag läst någon stans. Vad menas med det?
    Mera funktioner Likaså?
    Vore tacksam för svar.

13. kosmiq

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Grafiskt skiljer de sig inget för mig då jag lagt in Nexus temat även på denna samt ny lockscreen.

Det jag kan säga om min upplevelse är att den känns något långsammare (marginellt efter att jag gjorde om allt). Däremot känns den mer stabil och helheten känns bättre. Som om att den har en bättre grund helt enkelt.

Behöver inte använda MMSZap eller annat heller.

Jag kan inte riktigt sätta fingret på några exakta punkter men generellt känns den bara bättre anpassad för telefonen och ger en bättre helhet. Då kommer jag dessutom från Eris-rommen innan jag lade in denna :)

14. Pata

Pata Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ok. tack för svaret. Men då jag inte upplever några problem med Eris version och allt fungerar bra så behåller jag nog den.

15. kosmiq

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Denna är fan bra nog för att klistras med. Uppskattning till aktiva forummedlemmar kan det inte bli för mycket av :)

16. Skywriter

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag får inte heller Wireless tether att funka. Det är inga problem att ansluta men jag kommer inte ut på nätet. När jag kör Windows felsökning på anslutningen så säger den nått om DNS och att det inte kan ordnas automatiskt. Det var samma problem i Erisromen

Sen har jag aldrig kunna ansluta datorn via BT PAN. Min dator hittar aldrig telefonen som ett PAN. Någon som har något tips?

Den här romen känns mer klar och bättre anpassad till Heron.
    Laddar du ner basic-versionen så får du vanliga Sense utan tema.
    Jag har haft mindre problem med att telefonen hålls vaken, för det mesta så sover den bättre än någon 1.5 som jag har använt. Med Eris-romen så hade jag för det mesta 100% vakentid.
    Du kan dölja sim-kontakter.
    Den största anledningen att byta var för mig att USB tether, det funkar perfekt.
    Känns stabilare, mycket färre fc och har bara haft en reboot.
    Kan inte säga med 100% säkerhet än men batteriförbrukningen verkar vara lägre. Ibland kunde den sticka iväg med Erisen. Sista natten jag hade den minskade batteriet från 100% till 75% på 6h och den hade då sovit hela tiden.

Det som är negativt är att den är lite långsammare än Erisromen och du kan inte ha HTC's batteriwidget.

För mig är valet enkelt, jag går inte tillbaka till Erisromen.

17. juanez

juanez Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Denna ROM fungerar ju rätt bra, men 2 'issues' har jag:

1) Kan inte koppla upp mot 2g nät

2) WiFi stängs av rätt ofta trots att min applikation håller ett WiFi lock. Verkar helt enkelt som att den försöker spara ström..

Någon som har samma problem?

18. kosmiq

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Edge har fungerat fint för mig iaf (Telia då så klart). Wifi så har jag satt till att aldrig stänga av. Slår av och på det själv i stället.

19. Skywriter

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

1) Gprs funkar utmärkt för mig (Tele2)

20. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Den här ROM'en fungerar dock att koppla luren mot datorn med USB som modem - bra för mig som har dött kabel-TV-nät och med det inget bredband (dj-a Tele2) men har upptäckt en intressant sak. Surfa, mail och IM fungerar klockrent och stabilt, tuggar på i timmar, men drar jag igång bittorrent så crashar telefonen helt inom några minuter och bootar om...

Nån idé vad problemet där kan vara? Även om det är olösligt skulle det vara kul att få reda på varför just bittorrent lyckas, inte bara döda uppkopplingen då, utan att också crasha systemet helt...

Last edited: 29 mar 2010