[ROM][2.1]Elelinux_Legendary_v1.7

Discussion in 'Hero' started by elelinux, Mar 27, 2010.

1. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är väl att det blir för mycket för radion. Förmodligen blir kretsen överhettad och stänger ner sig. Hade en gammal router som också startade om sig efter några minuter tankande. Löste det med att begränsa maxhastigheten i torrentprogrammet.

2. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Hmm, intressant. Den höll sig uppe längre efter jag sänkte hastigheten igår så det låter som en ytterst trolig förklaring...

Samtidigt är det ju snudd på värdelöst om en telefon inte klarar att agera modem på full sprutt längre än några minuter... o_O

3. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tanken har väl aldrig varit att kretsen ska belastas på det sättet heller. Surfa, e-post, IM och annat vanligt finns väl i åtanke vid design. Att gå därifrån till maxbelastning mer än en liten stund är nog inte tanken.

Ser två anledningar. En smart telefons primära användningsområde och så tethering som bonus på det. Samt att hålla ner priset. Blir självfallet dyrare med en krets som kan belastas maximalt under sådana förhållanden under längre tid. Kanske även annan design av telefonen med luftflöde, värme, dra mer batteri osv...

4. Farmfield

MINA ENHETER

ot/ nu skall ni inte sabba mina drömmar om den perfekta telefonen som klarar allt utan överhettning eller dra batteri alls o.s.v... ;) /ot

5. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Tog mig lite tid och laborerade med tehtering och det verkar ju helt omöjligt.
    Med en Ubuntuburk kan man få till en anslutning men man får ingen förbindelse med Internet.

Noterade även att lurens surfning lägger av när man slår på tehtering....

USB anslutning direkt via luren funkar prima..... dvs med det 4:e valet man har nu när man sätter i sladden.:teeth:

Har inte testat någon "toktankning".....:innocent:

6. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Followup efter att ha kollat lite mer.....

http://code.google.com/p/android-wifi-tether/wiki/SupportedHardware

Elelinux... har du någon mer kärna på lager....? :teeth:

Eller får vi fråga Behnaam....;)

7. elelinux

elelinux Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag löste det imorse på annat sätt provkört i ubuntu fungerar perfekt en ändring i adresseringen bara :D ,tyvärr fick ju jag hdd krash igår därför tog det lite tid. :P

Lägger snart upp den,skall bara iväg ett litet ärende först.

8. elelinux

MINA ENHETER

Nu finns v1.1 i första posten med fungerande wireless tethering,läs changelog oxå för beskrivning. :D

9. drajsnow

drajsnow Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag lade in denna rommen igår, men jag får bara FC på android.process.acore... Gjorde full wipe, har flashat om två gånger och nu har jag även testat att tömma minneskortet och partionera det igen för att se om det gör någon skillnad... Vad gör jag fel?

10. Farmfield

MINA ENHETER

Jag har dessvärre också haft problem. Jag flashade in v1.1 2ggr men den vägrade boota... Fick nu wipa cache/dalvik/ext för att få igång den... Inte kul alls... :(

Tror du får ta en extra titt på den, Elelinux... :(

11. elelinux

MINA ENHETER

Aha låter inget vidare, tog iofs en stund efter jag flashat tänkte undra om det blev något fel men väntade tålmodigt så kom den.

Ska kolla på det igen kan kanske blivit något fel när laddade upp den mot ftp´en ,ska ladda upp den igen via fiber från jobbet sitter där nu,blir lite senare upptagen just nu :P

Edit:Har gjort 2 olika tester nu.

1: Flashat direkt utan wipe NP :D det tar en stund ha tålamod.

2:Fullständig wipe av allt installerat NP :D tar ännu längre tid.

Har även bytt filen på ftp'en så ser inte att det skall vara några bekymmer.

Last edited: Mar 30, 2010
  12. Farmfield

MINA ENHETER

(1) Med den här ROM'en kör man ju original-Sense jämfört med den omdesignade. Jag märker att det nu inte går att knip-zooma till startskärmarna om man inte håller fingrarna stilla ett tag (tills telefon-panelen blinkar till) innan man kniper. I övrigt upplever jag inget lagg. Någon mer som märkt detta problem?

(2) Nu skall jag byta till ett sprillans nytt SD-kort. Första steget oavsett vilket är ju att partitionera om det till 512Mb ext och resten FAT32, det är jag med på. Men sen då? Hur gör jag med Apps2sd-apparna på ext-partitionen? Behöver jag kopiera tillbaka dom manuellt, behöver jag flasha om ROM'en eller hur skall jag göra? Tips?

@Elelinux

Det kan såklart ha varit tålamodet som tröt, hehe, men den 'fastnade' vid Hero-loggan i >5 minuter. Efter jag wipade och flashade om stog den där i kanske 2 minuter och sedan till den vita startskärmen där den iof stod lääänge - men det är man ju van vid när man flashat om... :)

13. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Jo jag har även uppgraderat till ver 1.1 från 1.0.... wipade enbart Dalvik-cachen pga det var en uppgradering, det tar en stund att boota. Tack !!!:teeth:

Tethering blidde inget bättre, det går fortfarande att ansluta och man får 192.XXX adresser för både IP och route..

Men luren blockar utgående trafiken..... :P webläsaren funkar inte heller när tehtering är igång. (misstänker felet jag postade tidigare)

EDIT Det FUNKAR med aNetshare....

Min lur är en riktip AP..... coolt...:D

(bytte till senaste Wireless Thethering igår och den buggar nog)

TACK.... !!!!:teeth:

14. elelinux

MINA ENHETER

Kul att det fungerar för dig Plun :D , fungerade bra för mig oxå med wireless tethering :P

15. Mkeke

Mkeke Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag uppgraderade till denna idag från behero, känns stabilare men blev dock lite sur över att mina apps försvann pga krångel med apps2sd :( Men jag löste det tillslut med en data- och dalvik-wipe för att få bort cache och installerade alla apps igen :)

16. farquado

farquado Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

jag har installerat denna rom som fungerar väldigt bra, förutom att jag får en del FCs lite nu o då på olika program.
    Tänkte kolla om jag måste göra något speciellt för att få in detta tema: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=645754

Har försökt idag men inte fått ordning på det...

17. elelinux

MINA ENHETER

Har du försökt lägga in det temat så kommer din telefon krångla,fungerar inte till denna rom utan om du ha ett annat tema ladda ner det jag lagt med.

18. todde

todde Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Precis som så många andra har jag lagt in denna trevliga ROM och allt är tillfreds förutom en liten detalj.
    GPSn fungerar inte för mig. I Google Maps står det konstant "Söker efter GPS..."
    Jag har försökt alla tänkbara kombinationer, slå på GPS med G.Maps igång, toggla GPS med G.maps igång osv osv, men inget verkar hjälpa.
    Jag hade precis samma problem med den Nexus baserade ROMn.
    Innan använde jag Modaco och där fungerade GPS UA.

Är jag ensam om detta problem så måste jag nog backa till Modaco för att se om det hjälper men eftersom det är lite jobb med det vill jag först undersöka om någon kan ge mig något tips.

19. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Boota om luren med GPSen tillslagen så funkar det nog.

20. outlaw_82

outlaw_82 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jippi.

fick in denna rom, och lyckades få igång market enabler med. Kanon. Men stod i wikin att man kunde sortera på paid aps...verkar inte finnas något sånt alternativ i min market. Är det för att den här svensk eller?

Har ni några tips på apps som bara är ett måste att ha, just för att man får det i fullversion med market enabler?