[ROM][27/03]iNsertCoin HD/Z Port 2.0.1 FINEST PORT EVER|A2SD/D2EXT/D2SD

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Droid75, 9 dec 2010.

1. NovemberRain

NovemberRain Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det ingen som upplever att telefonen blir seg efter någon veckas användande? För mig har det blivit så efter dom senaste uppdateringarna. Spelar ingen roll om jag kör en helt ren installation eller installerar över den gamla.

Tankar kring detta?
    Kan det vara någon app som spökar tro?

2. Buskavar

Buskavar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Nja det tycker jag nog inte. Någon gång upplever jag den som seg i menyerna men det är inget som inte en omstart råder bot på (och det händer inte ofta). Har du någon cache-cleaner installerad? Det kan du prova med i annat fall.

3. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Jag har i "Chace Cleaner" och Android Assistant" och de är satta på automatik.Så seg nja det tycker jag nog inte. :cool:

4. NovemberRain

NovemberRain Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har installerat dessa två program som ni skrev här, får se om luren blir lite kvickare, tack :)

5. mobilkungen78

mobilkungen78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7
    Platta:
    Samsung galaxy tab s 10.5 4G
    Nu har jag flashat senaste 2.0.1 DATA2EXT..Vi får se hur det går ;)

6. Buskavar

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Vad trevligt, hoppas du blir nöjd. Kör du på fat32+ext+ext+swap?

Jag läste på xda att någon hävdade att endast fat32+ext var snabbare. Hur var det egentligen, la man inte till en extra ext +swap för att man förlorade data? Jag uppfattade det i alla fall så men efter vad jag förstått är det problemet löst nu. Rätt eller fel?

7. mobilkungen78

mobilkungen78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7
    Platta:
    Samsung galaxy tab s 10.5 4G
    Jag kör fat32+ext4 1024mb+ext4 512mb+100mb swap

8. m1cha

m1cha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Måste bara berätta att jag gick från insertcoin till CyanogenMod-7.0.0-RC4! Gjorde det av två anledningar.
    Det ena var att jag ville byta Hboot till CM7, få att kunna nyttja insertcoin data++ så läste jag också att den nya sense gingerporten av insertcoin skulle portas för data++. Jag har ju gnällt en del på batteritiden med insertcoin, och efter att ha flashat in CyanogenMod-7.0.0-RC4 med ny CM7 Hboot, så har jag sjuuukt mycket bättre batteri tid! Jag tyckte alltid att insercoin var grymt snabb, men med CM7 så är jag på en annan planet :) Så nu blir det till att stanna med den ett tag, tills insertcoin med ginger och data++ är klar, för då är jag redo för en flash tillbaka till sense!

9. Buskavar

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Ok, då får jag ta mig tid och mod att köra en s-off och förbereda mig för portningen. Cyanogenmod sa du, hmm, tja varför inte prova något nytt? Det tål att tänkas på. ;)

10. ehnarone

ehnarone Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Testade iNsertCoin data++, men den slukade allt minne så den gick knappt att köra. Jag har fat32-ext-ext-swap, men det hjälpte inte :(

Körde då int iNsertCoinZ1.8h_repack och då funkade det finfint.

Men vad är skillnaden mellan dessa två?

Och måste man här köra alpharev för att få iNsertCoin data++ att funka?

11. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Ja du måste sätta den i S-off, alltså ta bort skyddet för nandpartiotionen. Jag har inte gjort detta (än) men får väl se vad som dyker upp i rom väg snart? Du ser att jag kör 2.0.1 med D2EXT så mitt SD kort har ett par ext4 partitioner ,swap och fat32. Tycker denna fungerar helt förträffligt.

ehnarone gillar detta.
  12. ehnarone

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

nandpartiotionen är alltså det "operativet" som driver HBOOT etc, eller vad kallar man det? Och som ligger i som grund för rootning och flashning?

13. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Det är det "interna minnet" i luren. Som standard är 250MB /System 40MB /chache and 147MB /data. det betyder att vi har 147MB som standard.När du läser in CM7 eller vad som krävs för romen HBOOT ifrån Alparev så ändras detta om jag minns rätt.Du fick ju lära dig att det inte går att köra utan S-off och en speciell HBOOT med den romen, har för mig att det ska vara CM7 till den?

Last edited: 11 apr 2011
    ehnarone gillar detta.
  14. ehnarone

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

OK

Det stämmer, tänkte försöka ge mig på det ikväll. Som det verkar ska man vara försiktig... Vid fel är luren obrukbar, ifall du gör omstart med det du gjort...

15. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Just det, brukar ta några minuter vanligtvis men det finns de som säger de har väntat i någon timme bara så du vet.Men det står på Alpharevs sidan.Jag ska ta min med framöver, jag bränner en CD och bootar på eftersom jag kör Linux i mina maskiner.Lycka till :cool:

ehnarone gillar detta.
  16. ehnarone

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det gick finfint att installera, gjort på några minuter bara. :D
    MD5 stämnde och den verkade helt nöjd.

Det luriga var att ändra till CM7, från vad det nu var. Men jag tror jag grejade det. rensade alla cache'er och flashade in den, enligt konstens regler, hoppas jag.

Fast, jag fick ju ett annat jobbigt fel på halsen, men som kom efter denna ändring. Mitt bluetooth headset som funkat finfint till incertCoiN tidigare började strula. Något i mjukvaran gör att den inte vill att jag ska prata i bluetoothen o_O

Det går att lyssna på musik etc med den, men när samtal kommer, jag svarar kopplar den bort till att prata via telefonen. Hur än du väljer vid samtal blir den antigen kvar i att prata i luren, eller högtalare. Att välja Bluetooth finns, men då hoppar den/stannar kvar i att prata i luren :(

Funderade om det inte var något med RADIO, så jag flashade in nya rommen för det, men problemet kvarstår.

Testade även att flasha in cynogen 7:an men felet var kvar ändå...

Så nu är jag utan idéer vad mer jag kan testa för att få till det... Någon som har en idé vad det kan vara som spökade.

Spammar väl forumet då jag startade en tråd med liknande....

17. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Du har inte testat med en annan radio? Eller samma som är i? Om det hände något oönskat när du satte den i s-off kanske det hjälper att flasha om radion? :cool: Bara en tanke

Såhär säger de på XDA "FM Radio and Bluetooth are using the same chip so it is necessary for FM Radio to switch on Bluetooth. Fattar jag detta rätt så har inte "Radion" med detta att göra? Utan det styrs då av FM radion i luren?

Kolla lite på denna apps kan det hjälpa? http://sv.appbrain.com/app/automatic-bluetooth-toggle/de.hartig.abt

Last edited: 13 apr 2011
    ehnarone gillar detta.
  18. ehnarone

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Vet inte vad som gjorde vad denna gång men...

Jag rensade cacherna flashade in samma RADIO igen, rensade cahceerna. Uppgraderade kernelen, som fanns på xda's sida där jag rensade cacheerna både före och efter och si på tusan... BT'n funkar att ta emot samtal i igen :):teeth::innocent:

Vet inte om jag vågar testa den där appen... Ska köra ett tag som det är, sen får vi se...

19. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Nä faan rör inget nu ,hi hi fungerar det så låt det va. :P Gott att du fick igång det igen.

20. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Vill bara dela med mig om att efter att ha testat CyanogenMod 7 i några timmar och inte kommit överens med det (är väl lite speciell av mig hi hi) så flasha jag tillbaka iNsertCoin igen och den nyaste kärnan, nu är jag inne på min tredje omladdning av batterit och hör o häpna den går enkelt i 60 timmar standby.Förra gången var den uppe i 56 timmar och jag hade om jag minns rätt då 39% kvar på batteriet och med GPS på och surfade och talade i den så lyckades jag på några timmar få ner det under 20 % och då laddade jag.Jag har inte gjort något speciellt alls men detta är mycket positivt måste jag säga, tre dagar utan att ladda. :cool: