[ROM][27/03]iNsertCoin HD/Z Port 2.0.1 FINEST PORT EVER|A2SD/D2EXT/D2SD

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Droid75, 9 dec 2010.

1. blitz

blitz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Är det bara att flasha in den?

2. m1cha

m1cha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Ja!
    Jag rensade Dalvik cache, bara ifall!

Kör en nandroid innan!

Men jag fick inga problem.

3. Buskavar

Buskavar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Nu har jag också uppgraderat från 1.9.1 till 1.9.5. Eller uppgradering är nog fel uttryckt; jag körde en Nandroid backup och rensade cache och Dalvik cache så jag skulle få en clean install. Det kändes extra nödvändigt eftersom jag denna gång var extra noga med att rensa upp i zip-filen för att slippa få med en massa bloatware. Jag gillar verkligen baadnwz;s rom men föredrar egentligen den ursprungliga strippade principen framför "det mesta är med"-tanken.

Hur som helst gjorde jag som sagt en backup, lade in 1.9.5 och startade om för att se att allt fungerade. Efter det återställde jag mina appar från market (som fungerade utmärkt) och fyllde på med några andra apps via MyBackupPro. Kontakter och kalender återställde jag aldrig utan synkade bara via gmail-kontot.

Efter en ny (fegis-) backup via Nandroid la jag in WIFI-n som också fungerade klockrent. Därefter tänkte jag ta kväller men eftersom Benhur var vänlig nog att koka ihop en power-widget med procentsnurra till batteriet kunde jag inte motstå frestelsen utan slängde in den också.

Än så länge har jag inte upptäckt några buggar - allt fungerar klockrent. Till helgen blir det hårdkörning av alla funktioner men än så länge är jag NÖJD! :D

Finns det någon anledning att lägga in "enable_dalvik_to_sd"?

4. jejja80

jejja80 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nej. Dalvik to sd togs bort i ver 1.9.3 och då kunde man använda den filen för att få tillbaka det. Om man fick problem.

Men efterssom det var så mycket problem med ingen dalvik på sd så lades den tillbaka på sd iom 1.9.4

sent from my Desire using InsertCoin custom ROM!

5. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Och jag beställde precis ett SDHC kort 16GB klass 4, måste få veta om det går o skruva på hastigheten en bit till.
    Hade inte klockan varit så mycket skulle jag flashat min lur också. :P
    323:- som hittat

6. m1cha

m1cha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

7. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Jaha se där! De fick upp den på servern i malaysien.Det är bra detta så Adrian kanske får lite mindre att göra.

8. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Så nyinstallerad
    Allt fungerar för en gång skull. V1.9.5. Med powerpanel.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

9. Buskavar

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Ach so! Tack jejja80.

Jaså, det blev kvällsarbete Benhur? ;)

10. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Ja du ser vad klockan var när jag skrev det med luren, usch är ganska seg he he. Jomen det fungerar helt förträffligt bra tycker jag.Väntar på det nya SD kortet.

11. NovemberRain

NovemberRain Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

1.9.5 fungerar ypperligt tycker jag!
    Har ett litet litet problem, men det hade jag redan i 1.9.1.
    Facebook kontaktbilderna syns inte i mina SMS konversationer med dom jag messar med, har jag supit och totalt missat nån liten inställning kanske?
    Har Facebook kontakterna synkade med Google också.

Något som förbryllar mig dock. Under Konton och Synkronisering har jag Facebook och Facebook för HTC Sense, vilken är det man ska ha ?

12. Buskavar

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag har bara Facebook för HTC Sense under synkronisering, det är bara den varianten som finns installerad som app dessutom.

Edit: Jag antar att du ser FB-kontaktbilder i "Kontakter" eftersom du inte säger något annat? I så fall är det märkligt att du inte ser bilderna i sms-konversationerna. Jag ser FB-bilderna i smskonversationerna och hittar inte heller några inställningar för visa/visa inte.

Last edited: 3 mar 2011
  13. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Efter att ha kört denna ROM ett par dagar så lutar det åt att gå tillbaka till LeeDroid.
    Det har börjat dyka upp en del konstigheter, bland annat som nu när jag skriver. Vänder jag på skärmen så att den växlar mellan liggande och stående så får jag ett stort svart fält mellan tangentbord och rutan jag skriver i. För var gång jag vänder skärmen så växer det svarta fältet.
    När telefonen varit inaktiv ett tag så är den väldigt laggig när man startar upp skärmen igen. Efter 1-2 minuters användande så är den rapp igen. Så här var den inte i början. Jag har varit restriktiv med att fylla på alla appar nu när jag testar en ny ROM, så jag har gott om minne kvar.
    Jag startade precis om luren och då hade den raderat allt på två av hemskärmarna och bytt ut ett antal widgets på de andra. T.ex blev klockan utbytt mot radion, sökfältet mot Mediaspelaren osv....

Så nu blir det en Nandroid backup och sen LeeDroid igen. Den snurrade felfritt i månader....

14. spojan

spojan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

är det bara jag som tycker att 1.9d är den snabbaste versionen? testade 1.9.5.. tycker att den är rätt seg i jämfört med 1.9d..

15. m1cha

m1cha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Låter onekligen väldigt konstigt, men jag har inte varit med om något av det du säger! har nu laddat på en hel del apps & skins och leker med den en hel del.... har inte märkt något konstigt alls, den är fortfarande lika rapp!
    Jag kommer från LeeDroid, men för mig så flyter denna på bättre!

Last edited: 4 mar 2011
  16. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Ja jag kan bara säga att det flyter på rätt bra, med den förra 1.9.1 så hade jag ibland FC (b.l.a när jag stängde hotmail) har inga sådana problem alls i denna versionen.
    Ska bli intressant att kolla efter helgen hur batteritiden är? Men jag har använt den konstant sedan förra laddningen som förövrigt gjordes under flashningen med ett nästan halvtomt batteri.så det kan inte vara så dåligt efter allt.

17. m1cha

m1cha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Och om man tycker denna är långsam så finns det ju ett annat alternativ :)

Men jag är lite för nöjd med denna just nu, så jag stannar ett tag i alla fall!

(från XDA)

18. Buskavar

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag backade tillbaka till 1.9.1 igår kväll eftersom jag fick en massa problem med synkningen i kalendern/kalendrarna. Jag tror dock det berodde på att jag plockade bort för mycket apk:s och widgets ur 1.9.5-zippen innan jag flashade in den. En annan anledning var att jag tyckte batteritiden blev sämre med 1.9.5.

Nu har jag modifierat installationsfilen med mer varsam hand och ska ge 1.9.5 en ny chans så fort jag gjort en Nandroid-backup. :)

19. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Jag "inaktiverade" ett apps det räckte för att jag skulle få en del "Tokigheter" i mitt system.Så jag lät bli att plocka bort något eftersom jag vill ha det stabilt.
    Och batteritiden tja jag tycker det är som med den andra faktist? Men håller på o testa ut den.Stabilt är det i alla fall, knappast några "fore close" eller det är väldigt sällsynt.

20. Buskavar

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Nu är 1.9.5 tillbaka på min lur igen och det verkar stabilt. Kalendern sköter sig så det var som jag förmodade inte fel på romen, utan sbs-relaterat (fel på användaren alltså). ;)

Powerpanelen fungerar förstås som den ska.

Det blev inga felmeddelanden när jag flashade WifiN men hur kontrollerar jag att telefonen verkligen använder n nu och inte b/g?

Trackpad-to-unlock fungerar också men inte som jag tänkt mig:

En tryckning=wake, ytterligare en tryckning=lås upp. Alternativt en snabb dubbeltryckning=awake and unlocked. Men jag hade alltså trott att jag helt skulle slippa slide-låset och kunna svara med trackpaden när jag får ett telefonsamtal. Men så ska det alltså inte fungera?

Last edited: 4 mar 2011