[ROM][27/9] GingerReal2 - R1.0.0 JVS - A new begin

Discussion in 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' started by SGSi9000, May 25, 2011.

1. kallemyran

kallemyran Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Samy har ju tydligen omarbetat browsern. Är det fler än jag som har knasig "skrollning"

2. Woops?

Woops? Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

... måste ha glömt mer än datorn hemma ... tror inte jag fick med mig hjärnan heller.
    Gnölade ju om att jag inte kunde uppdatera utan datorn, men tänkte ju inte alls på att det bara var att ladda ned filen och uppgradera i cwm. Häpp! o_O

Browsern är i princip oanvändbar! Det går ju bra att ladda sidor, men scrollningen ... Aaarrgghh!
    Tydligen har JKay en fix som består i att återställa framework.res, men då tappar man alternativen i powermenyn ... Hmmm, måste nog läsa lite till...

3. kallemyran

MINA ENHETER

he he. Jag tänkte faktiskt nämna att bara ladda ner till tfn men jag tänkte att du var utanför 3G, wifi. Inte kul att ladda ner 150+ MB via edge.
    Ja browsern helkass. Jag trodde först att jag fuckat upp det med TB och återställt gamla browsern så jag flashade om men samma skit.

Nu kör ju jag Opera så det är inget problem men man måste ju pilla på allt när man fått en ny ROM ;)

4. Woops?

Woops? Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok, då har jag testat JKays fix och det löste absolut ingenting för mig.
    Installerade ett av hans teman, bootade, installerade återställningen av framework, bootade -> kan fortfarande inte scrolla i browsern ...
    Bah! Humbug!
    Får väl bli Opera då...

Någon mer som tycker det var bättre med en loopande bootanimering?
    Man har ju ingen aning om ifall man har brickat eländet eller om den bara 'tänker'. Men det gör ju det hela lite mer spännande förstås :D

5. kallemyran

MINA ENHETER

Definitivt bättre med loop. Helst vill jag ha BIOS-stuk på booten så jag vet att den lever. För mycket spänning för min smak.

Jag har något lägre CF-benchmark score på 7.0 :cry:

6. jocke_lulle

jocke_lulle Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Kallemyran. Du har ju använt dej av kökets rommar mycket. Hur tycker du att gingerreal är i jämförelse? Vilken kernel använder du tillsammans med gingerreal?
    Just nu använder jag trickys jvp special edition med tegrak 24 onenand, flyter riktigt bra. Provade du den rommen?

7. kallemyran

MINA ENHETER

Nja jag har faktiskt varit med GR ett tag nu så jag har för tillfället dålig koll på köket. När jag var i köket som mest så körde jag i stort sett alltid SpeedMod. Jag ansåg att den var överlägsen allt annat men efter GB är racet jämnare. Jag tror dock att Hardcore kommer att dra ifrån på slutet. Tegrak har jag aldrig kört. När GR var på v5.2 och 6.4 (JVO å JVP) så fungerade de bättre än kökets motsvarande (då hade jag nog woodo kernel tror jag?? fan va man flashar mycket :/ tappar greppet ). Nu med version 7.x.x (JVQ) har GR problem med soft reboots. Febril aktivitet på dev för att få till det men än så länge kan jag inte rekommendera den alls om man vill ha en stabil "vardagslur". i den senaste har jag kvar den kernel so följer med och det är Semaphore 1.3.0. Jag kan för lite för att avgöra vad som är knas. Stock Browsern är som sagt också kass men det funkar med tex Opera. Jag tror det är lika på de flesta deodex JVQ (alla?)
    Nej jag har inte provat Trickys specialare. När jag insåg att han också skaffat SGSII så trodde jag att köket skulle stagnera och det tror jag att det gjort.
    Som sagt. Om du vill testa GR så föreslår jag 6.4 INTE 7.0 :-) men det ändrar sig snabbt.

Edit: Glömde säga att det verkar som om det inte fungerar med SpeedMod efter Semaphore Vill du inte köra Semaphore så föreslås DarkCore.

Last edited: Jul 3, 2011
  8. jocke_lulle

jocke_lulle Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag använde också främst speedmod och damien kernel under froyo tiden, funkade klockrent. Efter gb har jag provat speedmod och tegrak. Tegrak är riktigt bra, kan rekomendera den. Det enda är att hans recovery är lite annorlunda. Speedmod verkar dock bli bättre och bättre.
    Jo jag har läst att alla deodex jvq rommar har problem med stock browser, men att browsern är uppdaterad och ska fungera bra på odex. Hoppas dom knäcker det snart:)
    Jo håller med om att köket stannat upp en aning, men jag tror att dom kommer att fortsätta leverera ett tag till. Dom har ju lovat uppdateringar och tillägg av diverse tweaks, hoppas dom håller det löftet! Dom har ju ett gäng duktiga och trogna killar kvar:)
    Jag tror att orsaken till att inte speedmod inte fungerar på gr inte har med semaphore att göra utan att speedmod inte stödjer bootanimation vilket gr har inbyggt. Man måste nog radera dom filerna först.
    Men jag ska hålla utkik i gr-tråden och se när dom löst buggarna så jag kan testa den!

9. kallemyran

MINA ENHETER

Ja custom Bootanimation stöds inte. Du har rätt. Lite förvirrande när det står som det gör i OP. Då borde man kunna ta bort bootanimation zip och sedan köra speedmod !?
    Jag såg även något om att Redmaners JUPA-tweak byggde till vissa delar på samma som Speedmod och att de därmed skulle ta ut varandra till vissa delar men det kanske är ett tag sedan det var ett "problem"

EDIT: För er som liksom jag är kära i speedmod så kan jag meddela att det fungerar enligt mitt förslag ovan. Jag bootade med vanliga GR kärnan Semaphore. Mountade System/media som R/W med root explorer och tog bort bootanimation.zip. Flashade speedmod t22 med kernel flasher och bootade om. so far so good :-)

10. Mobled

Mobled Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har stött på ett problem, eller rättare sagt inte märkt det förrens nu.

Min Webbläsare funkar inte alls med 6.4, testat opera,dolphin, firefox.
    Själva problemet är att när jag försöker gå in på en sida så händer det inget tills läsaren säger att ingen sida hittas, testat alla möjliga. Market och andra internet funktioner fungerar men inte själva webbläsaren.

11. kallemyran

MINA ENHETER

Oavsett om du kör via wifi eller mobilnätet?

Jag googlade lite och möjligen kan det vara något med APN inställningarna. Snabbt att kolla om du har Halebop som det står?!

Saxat från Swedroid wiki:

Halebop

APN 1:
    Name: Halebop Online
    APN: halebop.telia.se
    Port: 8080
    Proxy: 10.254.254.254
    MCC: 240
    MNC: 01
    APN type: default (galaxy: internet)

OSB! Kan även fungera utan proxy, då får man dessutom ett "bättre" IP-nummer. Tar man bort Proxy, ta även bort Port.

APN 2:
    Name: Telia SE MMS
    APN: mms.telia.se
    Username: mms
    Password: telia
    MMSC: http://mmss/
    MMS Proxy: 193.209.134.132
    MMS Port: 80
    MCC: 240
    MNC: 01
    APN type: mms

12. Mobled

MINA ENHETER

Gjort enligt Wikin redan men de funkar inte ändå, med wifi så funkar det..
    MMS funkar fint dock vilket brukar strula

13. kallemyran

MINA ENHETER

Skickat "START" till 4433 har du också gjort antar jag...

EDIT!! Hmm jag ser att det står port 80 för MMS i Wikin men det borde väl vara 8080 även där? alternativt "inte inställt" fast MMS funkade ju.. :/

14. Mobled

MINA ENHETER

Hoho, nu verkar de funka. port 9201 är standard, 8080 är något som funkar om man har port 80 i mms. jag testade att Verfiera PAP på internet då gick de :)

Vet inte varför men funkar de gör det. Kör även opera då den funkar lite bättre än standard.

Tack för assistansen :)

15. kallemyran

MINA ENHETER

Bra!
    Det var ju du som löste det. Jag ser att det faktiskt står 8080 eller 9210 på Halebops hemsida. Småstuligt..

16. jedijens

jedijens Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

17. rnk

rnk Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

JVQ måste vara en av de sämsta romsen jag har testat hitintills.
    Laggar nått fruktansvärt vid surf.
    JVP flöt riktigt bra till och med att surfa på aftonbladet funkade bra på den romen..

18. kallemyran

MINA ENHETER

Stock browser fungerar inte. ladda ner en annan browser så funkar det.
    Alla deodex roms har detta problem med nya browsern. tydligen fungerar browsern fantastiskt med odex stock rom men det vet jag inget om

19. kallemyran

MINA ENHETER

bara lite info eftersom jag skrev ovan att jag inte rekommenderade v7.0
    Jag har nu kört två daga utan något som hellst problem. Det visade sig att allt fungerar om man väljer "epic" som LS. Det fungerade även innan jag bytte till SpeedMod. Problemet var väl att 4-tab ulock var default och där var det något riktigt knas. man var tvungen att konfigurera EDT tab:en men den var ändå inte stabil..i alla fall inte för mig. Kanske dock läge att vänta på 7.0.2 som kommer inom kort

20. SGSi9000

SGSi9000 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    kallemyran: Då jag har hoppat över till MIUI så vore jag tacksam om du ville ta över denna tråd. Jag vet inte hur man ändrar det så är det någon som vet så säg till.