[ROM][27/9] GingerReal2 - R1.0.0 JVS - A new begin

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av SGSi9000, 25 maj 2011.

1. kallemyran

kallemyran Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Ok!
    Det är väl bara att du postar ditt användarnamn och lösenord här!
    :D:D
    Jag vet inte vad vi behöver göra eller om vi behöver göra något. Jag kan ju PM:a dig när vi behöver en ny rubrik. Eller menar du kanske att jag skall göra en ny OP som speglar XDA?
    Lite mycket nu. Håller på att sätta upp nytt takavvattningssystem å min gamla kåk är så förbannat sned så snart hör ni ett illvrål

2. SGSi9000

SGSi9000 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Perfekt! Då kör vi på det. PM:a du, så ändrar jag tills vidare. Skulle någon säga hur man ger dig rättigheterna till att ändra så skickar jag dem till dig. Lycka till med kåken ::)

3. kallemyran

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Hej på er!
    Redmaner har nu öppnat en egen tråd och ansvarar nu för den på egen hand vilket förhoppningsvis kommer att förkorta uppdateringstiden ytterligare och minimera att uppdateringar läggs ut inne i tråden. Nu kommer man att hitta dem i OP direkt.
    I nya versionen har han fixat JVQ-browser-buggen. Browsern rullar nu på helt ok men jag kör i alla fall opera. Soft reboot problemet är också åtgärdat..förhoppningsvis.

V7.1 finns också som JVP.

[ROM][5/7] GingerReal-V7.1 JVP/JVQ - stability and speed - xda-developers

EDIT: Nja.. browsern laggar fortfarande. Möjligen för att jag gjore en no wipe. ni som kör stock browser kanske skulle prova och ren installation.

Last edited: 6 juli 2011
  4. Woops?

Woops? Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Kallemyran - vilken version åkte in vid din senaste 'kudd-flashning' ;) och har du någom uppfattning om någon är bättre än den andra?

5. zupe

zupe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Funderar på att flasha denna men funkar BLN på denna???
    Har ju blivit beroende av den underbara funktionen.

Om inte vilken kernel ska man köra som stödjer BLN.
    Kör idag darkys 10.1 rom men det var ju ett par veckor sedan man flashade så det börjar ju klia av flash lust.

6. Woops?

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Den kommer med semaphore så bln funkar (i alla fall i ver 7 - har inte kommit mig för att uppgradera till 7.1 än...)

7. w00t

w00t Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Någon som har koll på exakta skillnader mellan JVP och JVQ?

8. kallemyran

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

hej på er. Mycket annat just nu så svarstiden blir lite lång ibland.

Jag la in 7.1 JVQ (från kudden) Jag har faktiskt ingen uppfattning om JVP eller JVQ är den bästa jag kör med det senaste och hoppas helt enkelt att utvecklingen går åt rätt håll. Stock browsern är fortfarande lite mysko. Blåtanden har jag inte provat annat än i v7.0 och då tog det en evighet innan den startade. Så länge att jag glömt att jag slagit på den och jag blev bara förvånad när den hostade igång. Jag får väl kolla nu igen när jag kryper i säng. I v7.0 lade jag in speedmod och då funkade blåtanden direkt. För er som vill lägga in speedmod så måste ni ta bort custom bootanimation enligt ovan. i V7.1 har jag bara surfat. sms:at ringt och kört whatsapp och allt fungerar. Jag såg att relativt många hade problem med phone men det har inte jag. Tydligen skulle det komma någon uppdatering av JUPA under morgondagen. Trevligt att Redmaner öppnat luckan till JUPA och förklarat lite vad det är... även om jag fattar halv sju av det mesta. Jag tror att detta kan bli mycket bra framöver.:)
    God natt!

Woops? gillar detta.
  9. Mobled

Mobled Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ska nog med lägga in 7.1. Har problem med 6.4. Dock fixat de mesta men nu har ett annat problem uppstått.

När jag laddar mobilen så säger den att den är klar och laddad, står på 100 procent men sen när jag drar ur laddaren så kan de vara allt från 79,84,97 procent. :/ riktigt störigt.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

10. kallemyran

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Ja det finns ju en hel del att säga om batterimätaren. Det finns många funderingar kring detta. Att den visar 97 efter att man drar ur får nog anses normalt tycker en del.
    De två andra värdena verkar lite låga.
    Du hittar säkert förslag i någon batteritråd men att rensa batterystat från recovery samt att helt ladda ut telefonen och sedan ladda den till fullt igen i avstängt läge är väl två rekommendationer som jag kan komma ihåg.

Vad det gäller Blåtandsfunktionen som jag nämnde i förra inlägget så testade jag tidigare idag och jag kan inte starta den alls nu. Det blir helt enkelt time out. Inget felmeddelande.

EDIT!!!: Wipe cach och dalvik från recovery och nu fungerar blåtanden!? Jag brukar ju alltid göra en wipe för och efter flash men denna gång, som också var den sista, så gjorde jag inte det. Skall alltid göra det i fortsättningen. Det går ju ändå så fort

Last edited: 7 juli 2011
  11. Woops?

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag tror mig ha läst någonstans att den numera aldrig kommer igång med underhållsladdning efter att batteriet har laddats fullt.
    Det skulle - om jag nu inte har drömt det hela - betyda att ju längre du har den 'på laddning' efter det att batteriet har blivit fullt, desto lägre % skulle du få när du drar ur sladden.
    Det borde man ju kunna göra en liten studie på över natten ...

12. kallemyran

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

13. Rozeman

Rozeman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Sitter i dagsläget på en ROM från Darky, Ficeto's JVP Base ROM (2.3.4). Jag är mycket nöjd med ROMen, men det skulle vara kul att testa något nytt. Det som jag främst är nöjd med är batteritiden, får lätt ut två dygn på en laddning. Hur är det med denna vid "normalanvändande"?
    När jag kollar [ROM][5/7] GingerReal-V7.1 JVP/JVQ - stability and speed - Arabic - xda-developers angående flashningen står det att man ska flasha in en base JVQ-ROM först med Odin därefter GingerReal med CWM. Kan jag i mitt fall hoppa över base JVQ och gå direkt på CWM i stället eftersom jag ändå har 2.3.4?

14. kallemyran

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Nja.. Kan gå men jag skulle nog köra in stock JVQ enligt rekommendationen. I rekommendationen står ju också att man skall köra med pit-fil och repartitionera. Det är förmodligen för att man skall rensa rent ordentligt så att inget gamalt ligger och strular till det. Visserligen står det ju under rubriken "update to GingerReal V7.1"
    (Choose in Recovery for 'wipe date/factory reset' if your on another custom) 2.3.3. ROM

Den raden skulle ju kunna tolkas som att det räcker med FR....för dig som redan är på 2.3.3. (2.3.4.)
    Jag skall ge ett värdelöst råd. :)
    Kör den väg du tror fungerar. Chansen att du brickar luren pga fel väg är så gott som obefintlig. Det kan ju naturligtvis hända av andra anledningar..

15. Rozeman

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Tack för din input! Jag kör nog safe; först stock JVQ enligt rekommendationen. Min första tanke var att det vore skönt att "slippa" det och "bara" köra update via CWM. Men sagt var, safe är nog bäst!

16. Woops?

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Ok, den teorin sprack. Hade luren på laddning hela natten, och när jag sedan drog ur laddaren gick den ned till 98%. Det kan man ju inte direkt klaga på.

17. Mobled

Mobled Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har även märkt nu att det är skillnad på usb laddning och vägg laddning..

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

18. Rozeman

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Jag har precis flashat in GingerReal v7.1 efter konstens alla regler, utan problem. Det som har strulat till sig nu är att jag inte kan återställa mina appar med Titanium Backup. Jag har lagrat backupen på mitt externa SD-kort. Titanium "ser" att det är en backup där, men när jag ska köra en "Restore", fastnar den på första appen utan att något händer. Är det någon här som kan hjälpa mig?

19. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1.057

MINA ENHETER

det felet hade jag med och det kom med att just dom appar den fastnar på var appar som låg på sdkortet vid backuppfillfället..jag nukade dom och installerade manuellt senare sen såg jag till att flytta dom till telefonminnet och tog en ny backup. har funkat klockrent sen dess...

20. Knasgas

Knasgas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vilken kernel är bäst att köra med v7.1?