[ROM][27/9] GingerReal2 - R1.0.0 JVS - A new begin

Discussion in 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' started by SGSi9000, May 25, 2011.

1. w00t

w00t Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Den som följer med, vilket är Semaphore.

Supercurio's Voodoo Sound v10
    Existz OC/UV
    Neldar's BLN
    Speemod Color Fix
    init.d support

+Juwe's RAM-script.

Ger runt 2200p i Quadrant (även om det inte spelar någon roll egentligen vad gäller smoothness osv. men ändå en måttstock..). Enda nackdelen är att bluetooth inte fungerar tillfredsställande för vissa, går kanske 2-3 minuter innan den går igång men för många så funkar den utmärkt.

Annars har jag för mig DarkCore-kernel'n fungerar bra med denna, men då tappar du init.d support har jag för mig och kan således inte köra Juwe's RAM-script.

2. kallemyran

kallemyran Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

V7.1.2 är klar för flashning. Återkommer med pm till dig sgs

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

3. OdA

OdA Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

4. Mobled

Mobled Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

De fungerar fin fint. Ren fröjd att använda. Ingen bootscreen dock, allt är helt svart från man startar mobilen tills man är inne och skriva pin-kod :P

5. kallemyran

MINA ENHETER

Va? Jag har boot animation. Har du tagit bort zip-filen?
    Edit: ...nej för då blir det stock animation... :/

Last edited: Jul 14, 2011
  6. Mobled

Mobled Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hmm.. jag la över ZIP filen på minneskortet och flashade genom CWM som vanligt och allt gick bra, hade givetvis stäng av alla lagfix osv innan.

Vet inte varför jag inte har någon Boot animation

7. kallemyran

MINA ENHETER

ja jag menade ju bootanimation.zip i system/media... Jag var lite otydlig :o

8. kallemyran

MINA ENHETER

Redmaner ligger inte på latsidan.
    Nedanstående utlovas i v8
    Snart har jag glömt romkitchen.... :)

In V8.0 you can
    -Choose your own kernel
    -Choose your own modem
    -Choose your own apps

Yes it is something like a own rom kitchen
    It is nothing like darky rom configurater and it is 100% written by my self 

9. Woops?

Woops? Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

10. kallemyran

MINA ENHETER

Ahhhh... *&%@#%*#-$+&#... ;(
    Får se hur final release blir. Annars går jag nog över till stock med speedmod kernel och sitter där och tjurar tills bindningstiden gått ut och det är dags för sgs XII ;)

Last edited: Jul 15, 2011
  11. SGSi9000

SGSi9000 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Eller så kör du in MIUI! Jag är fast där. Klart den grymmaste ROM jag någonsin kört. Har aldrig hållt mig så länge till en o samma som med MIUI och som det ser ut nu kommer jag inte att byta heller. Gör en test, passar det inte är det bara att gå tillbaka.

12. w00t

w00t Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

suck, enda killen som kunde kräma ur en sådan fantastisk batteritid :o nu vet jag inte var jag ska hitta på, lär väl köra 8.0 så får vi se vad det är för utbud när 8an blir inaktuell.

@SGSi9000 enda anledningen till att jag inte kan köra miui är för att jag måste ha en batteritid längre än 24h vid normalt användande.. :P kan ju lätt dra ur miui på 10-14 timmar vid hårt användande :o värdelöst.

13. SGSi9000

SGSi9000 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Jag håller med om batteritiden på tidigare versioner men iom v 4 så fick jag riktigt bra batteritid. Nu är inte jag en direkt heavy user men jag använder telefonen dagligen i jobbet med div kalenderposter, sms,samtal och lite spel på middagen. Nästan ingen surf men ständig wifi, sync.

EDIT: Enda jämförelsen jag kan göra är att jag idag har ca 55-65% kvar när jag kommer hem från jobbet. Tidigare med tex GingerReal hade jag ca 60-70%. Detta är inte exakta siffror men det är ungefär så det ser ut.

Last edited: Jul 15, 2011
  14. w00t

w00t Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Sitter på miui V5.1 just nu, kör en mellanlandning en vecka eller så tills gr8 släpps :)

kan förövrigt informera att semaphore 1.3.2 är släppt som åtgärdar Bluetooth-buggen!

15. Woops?

MINA ENHETER

Dags att flasha om igen dårå? 8:an ute nu :)

16. kallemyran

MINA ENHETER

Tänker du hålla ut en vecka o_O
    Är du fakir eller?? Jag har hållit ut sedan sent igår (förrgår blir det ju för fn.. tiden går fort när man har semester) Jag kan bara konstatera att MIUI inte alls är för mig. Jag anser att man skall förbättra det som behöver förbättras. I MIUI så känns det som om någon löpt amok och ändrat på allt för ändrandets skull. Sedan vill jag ju ha det så rent, enkelt och stabilt som möjligt.

Nu har ju redmaner dessutom vårdnaden om en SGS som det verkar och han utesluter inte längre fortsatta uppdateringar. :D

..jo just det ja.. Jag är tillbaka på GR v8.0 sedan ungefär en timme. En fruktansvärt befriande känsla. Jag tror t.o.m. att jag skall låta bli att ändra några inställningar under några dagar. ;)

17. Knasgas

Knasgas Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

"In V8.0 you can
    -Choose your own kernel
    -Choose your own modem
    -Choose your own apps"

usch då detta kändes "jobbigt" måste man ju göra en del själv inte bara en enkel zip fil som man bara lägger i mobilen å bara flashar om...måste lägga lite jobb innan oxå.. ;)
    Det jag undrar som "noob" är följande:
    Vilken kernel ska man köra med helst? Står iofs att om man inte lägger i nått i den mappen så kommer den lägga in Semaphore. Men är den de bästa? Man vill ju få ut så mycket som möjligt till sin kära SGS ;)
    Angående modem så antar jag att de är bästa att lämna de tomt oxå då den senaste ligger i.

Ni som redan lagt in v.8 hur känner ni om den? Vad är bättre? Någon större skillnad?

18. Woops?

MINA ENHETER

@knasgas:
    jag ser egentligen ingen anledning att byta från semaphore till något annat. Den funkar kanon för mig. Likaså jvq-modemet som kommer med automatik.
    Men testa - det är ju en smal sak att kasta in alternativa varianter om du inte skulle trivas.

Hittills har jag inte märkt av några problem med 8:an. Nitrality installerades inte vid flashningen, men det gick ju att ordna i efterrhand.
    Något som dock var lite märkligt är att när jag bytte produktkod till XEU (via just Nitrality) så hade jag förväntat mig en total reset, men det gjorde den inte... Allt fanns kvar men produktkoden ändrades som förväntat. Mystiskt, men inget problem.

Sen vet jag inte om jag är överförtjust i den nya market ... Det är inte all produktutveckling som är bra produktutveckling. Eller så är jag bara gammal och bakåtsträvande ;)

Last edited: Jul 17, 2011
  19. kallemyran

MINA ENHETER

Jag sällar mig till din skara "bakåtsträvare" Jag är för all utveckling som leder till något uppenbart bättre. All förändring som endast är frååga om tycke och smak skall hållas till ett minimum. Inte minst eftersom det tar tid och kraft från den "riktiga" utvecklingen. Tack för att du påminde mig om detta. Det fick mig att ändra citatet i min signatur. Vi kanske skulle bilda en klubb för inbördes beundran och kontemplation ;)

20. Woops?

MINA ENHETER

Haha, forumets Waldorf & Statler som envist påstår att 'det var bättre förr, på GingerReals tid'! Undrar hur länge det skulle dröja innan inloggningen frystes :D