[ROM][27/9] GingerReal2 - R1.0.0 JVS - A new begin

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av SGSi9000, 25 maj 2011.

  1. kallemyran

    kallemyran Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Nej visst ser det spännande ut. Jag kanske avvaktar nya dev på GR men jag skall nog vara lite otrogen med surface om någon dag när jag inte behöver luren så mycket. slimmat är bra å så är det ju lite "halvköksaktigt" med add-ons. speedmod kernel i original..
    Förlåt. Jag vet att detta är GR tråden....:o
     
    Last edited: 29 jul 2011
  2. kallemyran

    kallemyran Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    En beta för den som känner sig manad. Root fungerar tydligen inte för no wipe. Jag har inte testat själv. Jag väntar på JVR. Och just nu vet jag inte ens var jag har lagt telefonen Den är utom "hörhåll" :ehm:

    V7.2 Beta

    Edit: här går det undan 7.2 beta3 är redan JVR
    [ROM] GingerReal v7.2 beta3 JVR ---- Stable coming ASAP
     
    Last edited: 1 aug 2011
  3. w00t

    w00t Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Lägger frågan ännu en gång till er som kör GingerReal hur ni upplever batteritiden. Satt tidigare på 6.4 och då hade jag en underbar batteritid, höll lätt 48h+.

    Nu sitter jag på 7.1.4 och känns inget vidare speciellt. Ungefär som vilken annan rom som helst. Har kanske 30% kvar efter 24 timmar.
     
  4. kallemyran

    kallemyran Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Jag tycker alltid att det är svårt att avgöra batteritiden eftersom användandet är varierande. Ibland tycker jag att det går mycket elektroner och ibland tror jag att batteriindikatorn har hängt sig... Jag har känslan av att stand by tiden är mycket lång men att aktiva tiden drar mer än 6.4. Jag kan dock i regel åtminstone köra 2d.
    Något som ytterligare strular till jämförelsen är att jag tidigare oftast hade speedmod kärna och nu har semaphore. Vi pratar dock skillnader i marginalen
     
  5. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Det är likadant för mig när jag inte är så aktiv med telefonen så har jag ca 2 dgr batteritid. Har skaffat en S2 så sonen har den gamla nu och han spelar mest hela dagarna och då får man ladda den varje kväll. Det är inte tomt då utan det är ca 15% kvar i batteriet. Jag har aldrig upplevt att rom:en dragit mycket batteri.
     
  6. Simon G

    Simon G Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har lite strul med min GingerREAL 7.1.4

    1) Webbläsaren hänger säg titt som tätt, på så vis att adressfältet försvinner och att man inte kan zooma.
    2) I vissa lägen kan man inte skriva mer än tre tecken på knappsatsen i telefondelen utan att den stänger ner telefondelen.

    Nån som haft liknande problem och löst det...? Jag har inte testat att fabriksåterställa ännu, men det lär väl bli nästa test. Är rätt nöjd med den så långt annars. ;)
     
  7. kallemyran

    kallemyran Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Hej!
    Jag är tillfälligt över på S.U.R.F.A.C.E så därför lite frånvarande här.
    Ja har man flera fel så kan det nog vara läge att flasha om. Annars har ju stock webbrowser strulat en del så jag har använt mig av Opera mini eller nu senast Dolphin. Mycket nöjd med dem. Svårt att säga vad det andra är. Trasig Dialer eller..eller..
    Flasha om

    Får du inga FC meddelanden?
     
  8. Simon G

    Simon G Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nej jag får inga FC alls...

    Jag flashar nog om den i em... Hur känns S.U.R.F.A.C.E??
     
  9. kallemyran

    kallemyran Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Jodå det går väl bra men jag vet inte om det är någon dramatisk skillnad här heller. Jag var bara tvungen att testa eftersom den är så slimmad. Det är dock ingen skillnad i prestanda och tyvärr verkar det ju som speedmod sackar efter så jag lade in semaphore efter några dagar. Stratosk är ju väldigt aktiv och har redan implementerat JVR i 1.5.
    Jag går tillbaka till GR när nästa version är ur Beta.

    Är det någon som kör 7.2 nu? Feedback ?
     
  10. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Tycker att det verkar gå långsamt med GingerReal. När man är inne på deras forum så verkar det inte hända så mycket. Det man läst på forumet är väl att 7.2 verkar var okej. Funderar på att dra in Miui igen och se om det är någon skillnad mot förut.
     
  11. kallemyran

    kallemyran Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Ja det är denna förbannade SGSII som ställer till allt. :D
    Vill man ha något som är annorlunda så är nog MIUI CM7 det enda som sticker ut. Jag var ju dit och vände. Det var helt enkelt inte läge just då. det är ju som SGSi9000 säger (någonstans) att man måste ge det ett tag för att komma in i det och sedan älskar man det men jag vill ha en ren, snabb stabil och gärna batterisnål plattform som jag vill plocka på appar på. FAN VAD JAG SAKNAR DET GAMLA ROMKITCHEN AAAHhhhhh!!! :cry:
     
  12. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Ja den gamla romkitchen det var tider det. Har själv skaffat mig en S2:a och är helnöjd med den. Blir ju inte att man "leker" så mycket med sin gamla SGS. Jag läste någonstans att dom ska uppdatera kitchen till våra SGS med nya rom:ar. Ska bli väldigt intressant att koka sin egen rom till S2:an. Det är ju ett antal som kör beta till S2 och vad man läst och hört så kokar man sina egna rom:ar till nya SG. Du får skaffa dig en S2:)
     
  13. kallemyran

    kallemyran Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Jo men jag har bundit upp mig länge på S1. Det är klart man kan ju låsa upp och försöka sälja och casha en S2. Eller lägga in 7.1.4 och sedan börja samla frimärken eller något till abonnemanget gått ut :/
     
  14. kallemyran

    kallemyran Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Hej!
    Ser ut som GingerReal klarat sig från döden med en hårsmån.
    Nya dev dariolob har öppnat en ny XDA-tråd här: GingerReal 7.2.xx

    Jag är helt batterilös nu men när jag laddat klart skall jag prova en sväng..
     
  15. w00t

    w00t Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Vad jag förstår så är dariolob en riktig nybörjare.. :P Han verkar inte klara mycket själv utan att redmaner måste hoppa in och och fixa det mesta.

    Känns som GR är dött, fast redmaner jobbar på GR2 som borde komma till oss om ett tag.
     
  16. kallemyran

    kallemyran Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Tycker det är lite konstigt att redmaner valde en så oerfaren dev att ta över o_O men jag fattar ju inget alls av dev så jag skall bara vara tyst och njuta av ev frukter ;)

    Som du säger så tar han ju fram GR2 för SGS så jag väntar otåligt på den jag också.

    Jag kör 721 nu och jag har inget att klaga på alls.

    Edit: å nu kör jag surface med BAT igen.... OFD :)
     
    Last edited: 7 sept 2011
  17. kallemyran

    kallemyran Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    GR lever genom redmaner. Jag alpha testar GR2 nu. Om detta är en alpha så är det rent löjligt. Visserligen är det inget tema på den men jag drog in den rakt över surface med BAT. JVR. Inga som helst problem. Inga problem med WIFI heller men det verkar vara något av ett mysterium eftersom det bara drabbar vissa. Installerat ett 20 tal appar och testat 10 av dem utan problem. GPS-fix det snabbaste jag sett. Skall köra en CF bench nu innan jag byter till ext4 och köra en likadan där för jämförandets skull. Återkommer
     
  18. SGSi9000

    SGSi9000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2010
    Inlägg:
    1 158
    Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Uppdaterad!
     
    kallemyran gillar detta.