[ROM][27/9] GingerReal2 - R1.0.0 JVS - A new begin

Discussion in 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' started by SGSi9000, May 25, 2011.

1. Knasgas

Knasgas Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Vart hittar man den?

2. SGSi9000

SGSi9000 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
  3. mekdan

mekdan Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

4. stinger

stinger Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

är gps:en bra i denna rom?

5. Knasgas

MINA ENHETER

6. lumba

lumba Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hmm, installerade Gingerreal basepack via ODIN nu, från CM7. Fastnade i en bootloop efter det. Voodoo lagfix betedde sig lite skumt vid rebooten, den påbörjade sedan avbröt den och sade att lagfixen nu var avaktiverad. Knaske jag hade en gammal folder kvar på mitt sd-kort med namnet "disable lagfix" eller nåt? Hursomhelst, det är väl inte normalt att den där grafiska animationen virvlar fram till texten SAMSUMG om och om igen vid första boot i 10 minuter? :P Jag avbröt iaf och nu installerar jag om det, får se om det går bättre nu då

EDIT: gjorde om proceduren, men disablade voodoo innan jag bootade upp efter installationen, då gick det bra. Jag hade en gammal voodofolder som misstänkt, tog bort den å nu har jag enablat det igen.

Widgetlocker funkar dock inte efter titanuim restore. Men den fungerade efter ja ladda ner den från market igen.

Jag tycker denna rom är lite segare än CM7, men mer stabil, särskilt kameran iaf :) Byter nog gärna ut lite snabbhet mot stabilitet.

Last edited: Jun 22, 2011
  7. kallemyran

kallemyran Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jösses vad tråden har tagit fart :D

Jag har övergivit BAT. För mycket mysko
    Tydligen ingen vanlig kombination med GR och BAT för ingen svara mig på XDA.:cry:

Jag har en fundering kring GR-updater. Går man in på _GingerRealTheme och "full" så tar den ju ner v5x och tänker köra in den o_O Jag fick neka den i SU för att få stopp på den. Ni behöver ju inte prova, av förklarliga skäl, jag tänkte bara höra om någon gjort samma sak

8. lumba

lumba Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu på morgonen när jag vaknade var telefonen i nån slags bootloop, telefonen startade om sig hela tiden. Disablade widgetlocker och gjorde en wipe cache/dalvik, det verkar fixat sig. Men jag vill köra widgetlocker :/

Edit: Testade nu att köra widgetlocker i easy wake mode, disablade standard lock screen altså. Får se nu då, verkar lugnt än så länge. Såg att han som utvecklar rommen sade att i 6.1 var det inte med några special lockscreens för att han ej fått det att fungera utan att telefonen rebootade stup i kvarten, så kan vara nåt skumt med custom lockscreens, därför jag misstänkte att widgetlocker krocka med standard eller nåt.

EDIT2: Hmm, detta med theme verkar inte funka så bra med denna rom. Ikoner på statusbaren skulle vara gröna, men ändras till vita stup i kvarten. Nummerpaden när man ska ringa har fina glossiga knappar, men när man ringt så försvinner det och vanliga grå knappar finns istället :P Aja, bara inte telefonen rebootar hela tiden så är det väl ok, och att den inte börjar lagga för mkt eller nåt.

Vet inte om detta var den mest stabilaste rom jag testat hittils, då var ju nästan CM7 mer stabil, förutom buggiga kameran och sämre batteritid.. Denna är laggigare också, segare att få fram kontakter, telefon och meddelanden, samt när man ska adda widgets mm på homescreenarna. Trots voodoo lagfix.

Last edited: Jun 23, 2011
  9. Knasgas

MINA ENHETER

Jag märkte även detta på GR-updater...inte så bra. Tyckte jag läste på XDA att man kunde gå in där och uppdatera till v6.1 men som du säger så går det ju inte alls...enligt mitt tycke så kan jag inte riktigt förstå vitsen med den updatern om den ändå inte är uppdaterad....men tyvärr har jag ju inte tillträde till att skriva på den tråden...då jag har skrivit för få inlägg på XDA...

10. w00t

w00t Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hm, jag vet inte riktigt vad du lyckats med men tror inte din installation är optimal. Har inga problem som du beskriver och jag använder i princip samma funktioner. Om du nu, mot förmodan, vill testa lite mer av denna rom så råder jag dig att installera om.

Ta ur sim+sd-kort
    av-aktivera lagfix
    formatera interna sd-kortet
    flasha stock JVP/JVO+cf-kernel
    wipe data/factory reset
    wipe cache
    wipe dalvik
    ryck batteriet, boota ej
    flasha GingerReal-6.x-basepack med odin
    boota upp, stoppa GingerReal v6.1 på sd kortet
    install zip from sd-card via CWM (GingerReal v6.1.zip)

Då har du så rent och optimalt du kan få. Som vanligt bör man inte använda "back-up data" med t.ex. titanium, utan bara själv programmen för att undvika strul. Själv brukar jag aldrig återställa program från tidigare ROM's just för att slippa problem, installerar helt enkelt om allt från market för att få de så optimalt som möjligt. Går snabbt via http://market.android.com när man loggat in :)

11. lumba

lumba Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Oj vad mkt jobb :/ Jag följde installationsanvisningarna i XDA tråden, ska väl räcka tycker man? Testar nu köra in 6.1 update som jag inte gjort eftersom det redan stod 6.1 med själva basepacket. Wipar lite och ser om det blir bättre. Hoppas man inte behöver disabla voodoo innan man uppdaterar, står inget om det nån stans... äh vafan... får väl disabla voodoo innan jag uppdaterar ändå, garanterat att jag brickar luren annars :P Pust vad jobbigt att konvertera hit och dit med dessa lagfixar, kan inte de bara göra en laggfri rom från början..

EDIT: Rebootar just nu efter uppdatering med 6.1 filen.. booting... Äh, samma skit när jag bootat klart. Täckningsstolparna och 3h/h Ikonen var vita till en början, men efter mediascanning var klar blev de cyanfärgade. (när skärmen slockat och jag låser upp igen nu, ser jag att de är vita igen!). Tog 3 sekunder att få upp kontakter, meddelande och telefon efter klick. Osv. :) alltså jag orkar inte göra om allt från början igen!!

EDIT2: Näää fasen, orkar inte med dessa laggiga stockromsbuildar, nu blir det CM7 nightly igen, bye bye!

12. SGSi9000

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Orsaken till att de är vita till en början och sedan ändrar färg beror på vad jag har förstått det som kontakten med ditt Google nätverk/konto.

13. lumba

lumba Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Okej, kanske normalt det då. Men iaf, orkade inte med nå lagg :P Blev CM7 Nightly igen, otrolig skillnad för mig iaf, som en helt annan telefon.

Edit: fan va skönt att det flyter på så bra nu att återställa apparna med Market :)

14. SGSi9000

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Har länge sneglat åt CM7 hållet men inte riktigt vågat ta steget ännu. Vad finns det för nackdelar med CM7 kontra JVP tex? Är det krångligt att installera alt gå tillbaka till de "vanliga" sedan?

15. lumba

lumba Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Nackdelen kan väl va något sämre batteritid men jag klarar mig lätt en dag, och ibland minst 24 timmar om jag inte använder telefonen så mkt och använder Green power typ juice defender. Batteritiden var värre förr. Fördelen är mera inställningar samt mkt rappt system som känns som det reagerar blixtsnabbt på allt. Senaste nightly funkar riktigt bra tycker jag, tidigare var HD video som hackade ett problem men verkar löst nu. Att installera är rätt lätt om man har fått tag på det som behövs, jag flashar EZbase med CWM med odin först, sedan är det bara installera via CWM senaste versionen + googleapps så är det klart. Gå tillbaks är bara flasha med odin som vanligt :)

16. deja-wu

deja-wu Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

reboot

La in romen igår och till en början fick jag omstarter av launchern och mediaskanning hela tiden,efter en återställning rullade den sen utmärkt. Men idag är det åter omstarter stup i kvarten, ngn som vet om detta kan åtgärdas på ngt sätt?

17. lumba

lumba Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag fick också omstarter, tror det är en ostabil lockscreen som gör det, för mig slutade den när jag disablade lockscreenen och körde med widgetlocker istället. Finns en app som heter "NoLock" också, men de e ju inte så kul. Jag blev inte långvarig på denna, gick tillbaks till CM7 :)

18. kallemyran

MINA ENHETER

19. Woops?

Woops? Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Härligt!
    Jag börjar, som en del andra härinne, också upptäcka att 6.1 verkar ha lite hyss för sig. Inga ofrivilliga omstarter eller fc's eller så, men seeega uppstarter, widgetarna som inte stannar på hemskärmen och appar som tar så lång tid på sig att starta att det dyker upp ett meddelande om fc/avvakta/rapportera.*

Mediascannern är också lite märklig. Vid uppstart kör den ett varv och påstår sedan att scanningen är klar. Om jag då väntar en stund och sedan startar en app så börjar den scanna igen... Brukar den inte köra allt i ett svep?

Undrar om det kan ha att göra med speedmod-kerneln...
    *edit* samma problem med semaphore... Men då har jag i alla fall BLN ;)

20. kallemyran

MINA ENHETER

Vet inte vad som hänt med "förut så fega lilla jag" men nu kör jag in 6.2 trots varningen. Ingen mins en fegis ;)

Edit: Det var inte så modigt.. Fungerar klockrent med installation, uppstart och återställning av appar. Nu skall jag plåga den lite

Last edited: Jun 24, 2011