[ROM][27/9] GingerReal2 - R1.0.0 JVS - A new begin

Discussion in 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' started by SGSi9000, May 25, 2011.

1. Woops?

Woops? Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur installerade du? Basepack och sedan 6.2 eller pangade du in 6.2 direkt?

2. kallemyran

kallemyran Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Pang på bara men jag wipeade cach å dalvik Vet inte om de har någon betydelse

Woops? likes this.
  3. Woops?

MINA ENHETER

Pangar jag med, men utan någon form av wipe ...
    Då ska vi se om den startar öht :scared:

Jodå - det gick alldeles utmärkt!
    Men det verkar vara något litet knas vid uppstarten. Mediascan verkar köras två gånger. Voodoo drivern laddas ok med automatik men efter ett bra tag (inte bara ett par sekunder, snarare en dryg minut) kommer ett meddelande upp att voodoo plus har blivit tilldelat root access. Kan inte minnas att det var så tidigare.
    Kanske ska ta den långa vägen med basepack en gång till...

*mer edit*
    verkar bara vara jag som är otålig... Den scannar inte fler gånger. Gör bara en paus mellan scanningarna... Om jag låter den vara ifred lite och göra sitt jobb så funkar allt bara fint!
    Och grönt är det också :D

Last edited: Jun 24, 2011
  4. kallemyran

MINA ENHETER

Det där med mediascan har jag haft på flera rom. Vet inte om det är nåon generell bugg eller vad den håller på med. Spelar ingen roll för det går fruktansvärt fort. Pillat runt nu i tre timmar "alles gut" men jag hittar lite färgstänk från det gamla temat lite här och där..usch

Edit: Kan det vara någon app som startar och ändrar något i media som gör att den scannar om.
    I nitrality har jag tex "media scanner" tickat. för att snabba på boot enligt instruktion. Skall göra uppstart utan det och se vad som händer

Edit2:Jaha.. Jag avmarkerade media scanner i nitrality och rebootade...Booten gick fort som fn och bara en scan men när jag gick in i nitrality så var det markerad igen o_O Gjorde samma sak igen, men tryckte hårdare denna gång ;), den är ibockad lika förbannat och det är ju det default så nu ger jag upp. hursomhelst så scannar den bara en gång nu.

Last edited: Jun 24, 2011
  5. Woops?

MINA ENHETER

Provade också att mickla med Nitrality men ingen förbättring avs tapatalk-widgetar ... Aja, det löser sig säkert vid någon annan uppgradering.
    *ny version 6.2.2 - och widgetproblemet löste sig faktiskt! Återstår att se vad som gått sönder ... ;)

Last edited: Jun 25, 2011
  6. kallemyran

MINA ENHETER

woowoops
    jag ser i xda att även du tagit en flash till morgonkaffet :-)

Jag såg att redmaner skrev att han lämnat cyan-tema i GRU så jag skulle kolla hur det såg ut. Går jag in i check for updates så får jag "The JSON file was not found" Hur är det för dig?

7. Woops?

MINA ENHETER

Haha, ja en morgon-flash är ett bra sätt att starta dagen :)
    inga problem med GR-appen - den ansluter så snällt så.
    Två teman tillgängliga i appen, cyan *brrr* och GR theme 6.2
    Om de fungerar? Ingen aaaaning ...

8. kallemyran

MINA ENHETER

“It's better to stay silent and look a fool, rather than speak and remove all doubt.”- Mark Twain

Jag tänker inte följa ovanstående citat utan gladeligen erkänna att jag är en idiot.
    Jag hade inte slagit igång wifi och alltså kunde jag inte ansluta till server. Därav fanns igen JSON-file.. ja herre gud! Får se om jag blir smartare efter ytterligare en kaffekopp :o

9. Woops?

MINA ENHETER

:D:D
    Ett gapskratt, massor av kaffe och en uppdaterad rom - så här långt är det här en riktig kanon-dag!

10. w00t

w00t Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

skumt att många har så mycket problem :) kanske jag som haft tur. min bootar på under 20sec :o

11. kallemyran

MINA ENHETER

Under tiden jag hade BAT 096 så hade jag en hel del småmysko företeelser jag också men när jag kör med rena GR så är allt kanon. Jag ser dock att en del kör med BAT 103 nu och de verkar nöjda.
    Efter att romkitchen tappade styrfarten så var jag lite vilsen ett tag men sgs tipsade om GR och blodtrycket sjönk direkt. Det enda jag "saknar" är att jag egentligen vill ha en ren, strippad rom som fokuserar helt på "stability and speed" och lämnar tema och appar till mig. Nu använder jag visserligen Nitrality till att ta bort allt "rat" men det hade varit ännu bättre om jag sluppit "ta bort" och bara behövt "lägga in" som i romkitchen.
    Jag tror att romkitchen exploderar snart men eftersom både Doc o Tricky har SGS II så antar jag att SGS-delen kommer att fortsätta att halta. Då är det skönt att vara här. tills det bara är jag kvar.....

12. Woops?

MINA ENHETER

Vet inte, men det kan kanske bero på att jag mest har petat in nyheter lite hipp som happ när de dykt upp, utan att för den skull ha 'städat' luren i samband med flashningarna.

Funderar på om man skulle börja fräscht idag...
    Ska det regna? Jo, ser nästan så ut.
    Finns det kaffe och bullar hemma? Check!
    Snus & cigg (varför begränsa sig)? Japp!
    Tror minsann jag kör! Vi ses på andra sidan!

13. kallemyran

MINA ENHETER

Kom du ut på andra sidan iklädd 6.3?

Jag uppgraderade via GRU men det tar en okristlig tid att ladda ner den vägen. Fungerar dock klockrent. I GRU har man möjligheten att välja "backup and wipe" "backup" eller utan skyddsnät. Jag skulle vilja ha en möjlighet till: "wipe cache partition and Dalvik"

14. Woops?

MINA ENHETER

Japp - en storstädning senare var jag på 6.2.2 - bara för att omgående se att 6.3 hade kommit ... Måste nog erkänna att mitt flash-behov nästan blev lite väl tillgodosett igår.
    Sista uppgraderingen gjordes via updatern, men jag tyckte inte det gick långsammare än att ladda ned från multiupload?

Ehrm ... du hade väl wifit igång den här gången ...? ;)

Updatern är ok, men jag är inte helt säker på att jag gillar att när man tryckt på knappen så finns det ingen direkt möjlighet att ångra sig, förutom att inte tillåta root access mot slutet. Fick lite småpanik första gången när jag bara såg saker hända utan möjlighet att avbryta...

15. kallemyran

MINA ENHETER

ha ha. jo jag hade wifi denna gång. men däremot installerade jag "Lookout" igår och jag tror att det är där som bromsarna ligger på. Den appen blir nog kortvarig. Raka rör skall det vara.

Jag har precis samma åsikt vad det gäller GRU och jag fick också halvpanik första gången. I något inlägg ovan skriver jag att det enda sättet att stoppa är att neka i SU. Vi får väl fråga om det i xda. Redmaner verkar ju vara väldigt på hugget så det kanske inte är omöjligt. ett alternativ för nedladdning och sedan install skulle ge lägre blodtryck :)

Last edited: Jun 26, 2011
  16. Woops?

MINA ENHETER

'Crucial update'!
    Det låter ju väldigt dramatiskt, och uppdateringen ska tydligen ta hand om en allvarlig bugg i versionerna 6.2 och 6.3, men jag har inte lyckats läsa mig till vad buggen bestod i.
    Nåja, bäst att uppdatera ...

Läst lite mer, och det finns en risk att luren 'tappar bort' modem / SIM.
    Och det är ju skäl för att uppdatera.

Last edited: Jun 26, 2011
    kallemyran likes this.
  17. tanner

tanner Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tyckte denna lät intressant och installerade men den strular rätt gott.

Får en massa FC lite då och då på allt möjligt. Navigon fungerar inte alls och minimalistic text finns inte ens med i listan över widgets trots att det är installerat.
    Hittar inte heller TrueCaller på market efter installationen men det går ju ordna.

Annars verkar den ha potential och den har ett trevligt utseende, men just nu... lite för buggig.

18. kallemyran

MINA ENHETER

Mycket märkligt!!
    Vad kom du ifrån? FUGU kernel kan ställa till en hel del om man försöker lämna den lite oförsiktigt.

Du körde väl "basepack" till att börja med? det är ett måste om man kommer från annan rom

Körde du tillbaka alla appar med TB ink data? det är ingen bra ide. Ta utan data

19. tanner

tanner Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Inte helt säker på vad jag kom från tidigare, ngn doc sen ett par månader tillbaka, kanske den i min "signatur" ute till vänter

Körde basepack och sedan 6.4. Alla appar är installerade på nytt via market

Last edited: Jun 27, 2011
  20. kallemyran

MINA ENHETER

ja då borde allt fungera. Följer man instruktionerna på XDA så skall det bara fungera. Jag såg nogon som nämnde en sak som inte står i instruktionen...tydligen skall man inte Wipa efter att man kört in basepac utan bara flasha in uppdateringen direkt.

Jaha... antar att jag bara kan ge det enklaste av alla råd. Flasha igen! ;)