Varför fungerar inte apps2sd på BeHero+ v1.2 Hoppas att någon kan hjälpa mig. Är hyfsat ny på android. Har rootat min hjätle till BeHero+ v1.2. Men alla apps jag sparar hamnar på det interna minnet. Varför fungerar inte apps2sd. Någon som vet varför?
Be hero+ v 1.2 Jag har en noob fråga som vanligt och det är hur jag får apps2sd att fungera jag har installerat behero+ med hjälp av denna: http://htcpedia.com/forum/showthread.php?t=2630 Tack på för hand.
Om du har en extern partition, ext2 eller ext3 på minst 512mb så fungerar det automatiskt. Tips det finns redan en tråd för denna rom.
Det fungerar om den externa partitionen är antingen ext2 eller ext3 och på minst 512mb. Ingen swap size. Finns redan en tråd för denna rom.
Slö läst hela foruminlägget och jag hittar ingen som har problem med "apps2sd" någon som har lust att skriva antligen här eller i personal massage om hur man fixar det , Helst rätt alldagligt då jag inte är direkt superbra på detta
det fixar du i din recovery konsoll... home +start.. välj sedan partiition .. sen flashar du in din custom rom o allt ska fungera automatiskt
Jag får det heller inte att fungera. Jag har en ex3 partion på 512mb och ingen swap, men apparna hamnar ändå på internminnet.
Det är väl snarare så att BeHero+ inte kör med "riktig" Apps2SD. Finns två varianter. En där Dalvik-cache ligger kvar på internminnet (som med Behero+) medan appen i sig flyttas. Det finns även en annan variant där även Dalvik-flyttas till SD. Ladda ner Quick System Info så bör ni ser att det minskat utrymme på Apps2SD partitionen på SD-kortet.
Läs första posten i denna tråd! Om du läst min rom tråd så står det med fet text att FAQn finns i post #3 i min tråd
Har uppdaterat första posten för att klargöra att du har en FAQ. Sjukt bra rom för övrigt och kul med tema-tävlingen du anordnade. All heder till dig behnaam.
BeHero+ syncar inte Facebook bilderna till mina kontakter i Bra kvalite. Den synkar i usel skit kvalite på alla bilder. Finns det något sätt att fixa detta? annars ryker romen Har provat dessa: - Facebook sync Open Persons app Go to Online tab Go to Facebook Do a manual update... Även provat radera kontot, rensat båda cacherna