+1 Har fått intrycket av att Behnaam ska sluta deva till heron, hoppas inte det för ingen gör bättre romar. Off topic: Hur ska Behnaam stavas egentligen? Har sett både med ett och två a:n
Misstänker att han pysslar mycket med n1 och froyo men det är bara spekulationer från min sida. Han verkar jobba mycket med kerneln till heron också.
Han har sagt att en 1.3 ska komma men han vill nog optimera kerneln innan kan jag misstänka. Tycker 1.2 med nya kerneln #22 fungerar så sjukt bra så det är ingen panik för min del.
Vad innebär det att uppdatera kerneln då rent teoretiskt? Är det som att uppdatera Radion? Kan det ställa till det om man vill gå på HTC orginal 2.1 när den kommer? Kan den uppdateringen innehålla den nya kerneln också? (dock ej Behnaam optimerad då förstår jag) Inte fått riktigt grepp på detta.
Efter uppdat. med nya kärnan Efter uppdatering med nya kärnan BenKernel10 så har det hänt 2 ggr. när jag väcker Heron genom att trycka 2 ggr. på menyknappen att skärmen blir svart med en antydan av "blurriga" färger. Gick lätt att åtgärda genom att trycka på "lägg på luren" en gång, vänta 5 sekunder o sedan samma igen.
Problem med nedklockningen vid screen off som gör det, testa overclock widget och att öka den. Eller släng in ben #22 kärnan i stället.
Upptäckte nu att färgerna på skärmen och speciellt personbilderna i "personer" ser ut att ha 256 färger... Är det någon som vet hur man fixar det?
Slängde in den nya kerneln #22, men inte vart den nå snabbare. Kollade med både CPU-Benchmark och med Overclock Widget, båda visade 528 mhz. Nu drog jag lite i tåtarna på OcW och har 691mhz.
Jag har en fråga om kernelen, är den förinställd på 710 mhz? För att jag minns att när jag testade OC-romar med android 1.5 så gillade inte min Hero det och anledningen var att vissa batchar av heron bara inte funkade med så höga klockfrekvenser. Är det samma problem med denna kernel?
Den förra kerneln överklockades automatiskt, den nya får man överklocka själv. Flyter på mycket bättre nu, riktigt bra.