Det som skiljer denna från #22 är alltså ext4-driver för ext2/3 för att minska kernelstorleken? Du verkar ha reverterat freq-table ändringarna?
Försöker få in sim toolkit på denna rom. Har pushat över apk:n till system/app men lyckas inte att installera. Någon som har tips?
Fungerar sjukt bra som allt annat som kommer från dig. Går det att köra apps2sd med ext4 nu? Vad vinner man på det?
Lysande Behnaam.... - Konverterade apps2d partitionen från ext 3 till ext 4 via recovery - Wipade ext-partionen - Flashade nya kerneln - Ställde OW på 691200Hz Kanonprestanda.... Tack...
Ingenting alls, det ända som händer är att den blir snabbare dock tycker jag att #22 funkar mkt bättre än #23 då med #23 så hänger sig lockscreenen, dvs skärmen är svart så får trycka 4-5 gånger i panik för att den ska komma fram och kunna dra ner. Så tryckte in #22 igen och nu är man nöjd /Andy
Hände mig också idag med #22 så det behöver inte bero på den nya versionen. Jag misstänkte att det hängde ihop med att jag sänkte min-freq till ~245 MHz istället för 480, så jag höjde igen och har inte råkat ut för det igen.
#22 hade problem med ondemand frekvenserna jag hade gett som default, gick tillbaka till det gamla och tog bort det lägsta värdet så att den inte ska hänga sig. Sen får man akta sig för att råka sätta frekvensen för lågt, defualt ligger den på runt ~300Mhz till 528/518Mhz. Nu ska kernel rensas rejält för att få bort allt skit i den! Sen möjligtvis BFS ifall jag får det att funka stabilt.
Kör OW med följande inställningar.... Inga problem med några frysningar, iofs har jag sedan Lockbot som låsskärm....
Hur blir batteri prestandan, när man skrämmer upp Processorn ?? Oförändrad eller är det märkbart sämre ?
Märker inte av någon försämring. Jag har bättre batteritid iom den nya kerneln, men har heller inte gjort någon studie med ny kernel och standardklockning.
Nu börjar man bli lite orolig... Bytte kernel till 22, tyckte den flöt bra Tryckte in 23, men luren blev seg och slö Så försökte få in 22 igen Men nu har skärmen lyst helt lila 2 gånger ikväll Frågan är why och är det skadligt för mobilen??? Går det att gå tillbaka lr måste man göra en wipe?
lila färg beror nog på att den går slött vid sleep.. kolla så du kör 400mxz nånting o inte 284 eller va de nu e.. (oba jag kan ej dessa siffror i huvudet)
Jag märkte inget igår, OW inställningar i tidigare meddelande. Inga låsningar, inga konstiga färger, bara snabbt...