Tack till er båda! Jag laddade hem MMSZap och ställde in via det programmet och dubbelkollade APN-inställningarna där porten av någon anledning stod som 9201. Men det funkade ändå inte. Innan jag började fälla tårar (snygg tjej som MMSat ), prövade jag dock att starta om mobilen. Då funkade det! YAY!
Nice...men hur spara man "setup" ? ... Kod: MMSC http://mms.vtext.com/servlets/mms .... Jag kan inte ändra detta :-( Ani
rysligt snabb rom faktiskt, riktigt imponerad. Körde villainrom 5.3 innan och den har inte en chans att mäta sig mot denna i speed! Däremot så har jag ett problem som även infann sig i vilainrom, när jag försöker länka ihop en kontakt med en facebookprofil så hittar den inga personer från min facebook över huvud taget. Jag är inloggad på båda befintliga facebookapparna och den hittar mig själv utan problem men ingen annan konstigt nog. Någon annan med samma problem?
Jag missade och kolla så zip-filen var helt nedladdad, jag hade tydligen bara fått ner 17 meg utav 30. Men nu funkar det utan problem.
Jag har testat denna rom ett tag, jag kom från Sense 1.6 eller vad den hette, och vad jag känner så är denna rom mycket segare, kan det vara något fel på min?
Hmm, försöker lägga in denna nu men fastnar vid "Quietly brilliant" hela tiden. Missade att köra wipe på ext från början, men nu sista gången så gjorde jag om allt och körde factory reset, wipe dalvik och wipe ext och flashade in nexustemat. Men fortfarande samma resultat... Vad kan jag mer testa? Edit: Kanske kan vara smart att flasha ROM:en innan temat, eller vad säger ni?
3d Gallery + Power Monitor Widget i blått Om någon vill ha: Här finns 3d Gallery som jag tagit ur en AOSP rom och som funkar bra för mig med BeHero+ v1.2 och dessutom med svenska som språk http://depositfiles.com/files/1s09ab2kj Dessutom så har jag ändrat färger i power widget i försök att få det att passa bättre med det blåa temat och htcs ikoner (storleken skiljer sig lite dock och är inget jag kunde få till) http://depositfiles.com/files/c91em6lpl och sist så har jag tele2-appen med utbytt icon (fåret istället för simkortet) http://depositfiles.com/files/ldfmobj9l
Jag har riktigt bra grejer på G inför nästa release, vad sägs som min egna .29 kernel? Inga mer battery drains, förhoppningsvis så funkar overclocken, samt en massa annat
Märkte nyss att den verkar köra en annan version av webbläsaren än tex elelinux cmda-port. Jag kan inte zooma mobilsidor, tex mobil.dn.se, utan det är samma beteende som i 1.5-romarna. Det var en av de 2.1-funktioner som jag tyckte var användbara. Finns det någon förklaring till detta? Det kan ju kanske förklara varför webbläsaren är snabbare än i andra 2.1-rommar. Står dock WebKit 3.1 på denna, nån som vet vad det står i andra 2.1-portar?
Låter väldigt intressant Benham. Nu till mitt problem. Jag får inte Tele2 MMS inställningar att funka. Jag har testat allt (tror jag), men får fortfarande felmeddelande när jag ska hämta MMS. Nån som har en lösning ?
@edogeus Jag hoppas på inom dom närmsta dagarna, mycket att göra denna vecka! @Brother_b Jag har moddat Mms appen så att den hämtar Mms inställningar automatiskt (dvs samma som från apns list) men jag vill lägga till en funktion till i den innan jag är klar, och det är möjligheten att ändra en apn och spara, save funktionen saknas för tillfället :/
Jag hade samma problem. Löste det genom att i APN-inställingarna ta bort angivet användarnamn och lösenord och lämna det blankt. Detta efter att kikat på hur de manuella inställningarna angavs på Tele2:s hemsida.
Får inte heller MMS att funka (telia). Har testat alla inställningar från forumet, med MMSZap och via den hackade versionen i 1.2. Har testat med båda portarna (8080/9201 eller vad den nu var). Testat mms.telia.se och spinboxmms.telia.se Omstarter, avinstallation av MMSZap, etc... Funkar bara inte för mig heller
Det enda som jag nu märker att inte lirar som förut är min Gmail. Förut så fick jag upp en notifikation så fort jag fick ett nytt mail. Nu verkar det som att jag måste öppna gmailklienten och manuellt uppdatera. Alternativt att den synkar med fasta (långa) mellanrum. Detta trots att jag har aktiverat synkning i inställningarna och har automatisk synkronisering och bakgrundsdata ibockat. När jag gick in och kollade nu så gjordes den senaste synkroniseringen 07.49, vilket jag tror var när jag slog på mobildata i morse.
Ett annat fel i 1.2 är att den kollar Gmail vid uppstart, fastnän jag slagit av all form av gmail-synkning i settings. (Kör enbart mot Exchange-server) Inget jätteproblem iofs, men jag tänkte nämna det
Det här funkar för mig i mina APN-inställnigar (Tele2): Det jag märkte i de inställningar jag fick med automatiskt och som inte fungerade var att det under användarnamn stod wap och under lösenord *** (vilket förmodligen även det var wap). När jag tog bort dea uppgifterna började allt lira.