[ROM] AOSP Eclair 2.1 rX for GSM Hero

Diskussion i 'Hero' startad av plun, 22 jan 2010.

  1. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Yup verkar funka fint efter några timmars test.:)

    Man har bytt till en annan 2.6.29 kärna som är betydligt bättre med att
    hantera hjältens CPU.
     
  2. ninjazin

    ninjazin Hedersmedlem Hedersmedlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7
    körde in den här romen och följde teknologists råd.
    funkar hur fint som helst, bästa flyt bland de rommar jag testat
     
  3. petter11

    petter11 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Är det några av de nya uppdateringarna (t ex googlebits 1.9) som fixar problemet med att det inte går att synka med facebook?
     
  4. Frohike

    Frohike Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2009
    Inlägg:
    236
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Vad är det som inte funkar på denna ROM? Vet att det säkert står på xda, men jag pallar ärligt talat inte hänga med där. Det känns hopplöst om man inte är helt insatt i den tekniska biten.
     
    Last edited: 3 feb 2010
  5. petter11

    petter11 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Last edited: 2 feb 2010
  6. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Testar previewn nu. Verkar stabilt än så länge. Får se vad som händer med batteritiden, som var lite dålig på r5 betan.
     
  7. backspace

    backspace Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2009
    Inlägg:
    372
    Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Google Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 4a
    Jag har faktiskt haft en del problem med r2 och r4 när det gäller batteriet.
    Oftast infinner sig problemet när batteriet är förbrukat till en 75% enligt mätaren, då kan telefonen få för sig att boota om helt av sig självt.
    Och om telefonen då inte fastnar när "android"-loggan syns ja då är batteriets mätare nere på rött när man "loggat" in.

    Dock vägrar jag att ens snegla på gamla trötta 1.5-romar så som MoDaCos efter att ha fått smaka på 2.1 så jag är glad varje gång ni rapporterar om att det kommit en ny "release" av AOSP.
     
  8. Json_81

    Json_81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Nån som kan bekräfta om man behöver någon speciell radio?
    Jag har senaste från modacos sida.
     
  9. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Jag har bara kört original HTC romen tidigare, och än så länge fungerar previewn fint utan att jag bytt radio.

    Enda felet jag hittat än så länge är att det inte dyker upp någon headset ikon när man kopplar in headsetet. Men det fungerar ändå.
     
  10. Json_81

    Json_81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Hur gör man med googlebits förresten, flashar in dem från recovery image också?
     
  11. petter11

    petter11 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Du ska flasha romen först och sen googlebits. Måste dock säga att denna preview har funkat sisådär för mig. Jag upplever den som väldigt seg i jämförelse med r4'an.
     
    Last edited: 3 feb 2010
  12. petter11

    petter11 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    :confused:
    Nu har jag problem med att jag inte kommer ut på nätet, jag har lagt till APN-infon från Wikin. Finns det något annat jag kan göra? Jag har Telia btw.

    Nu har jag flashat tillbaka till r4'an igen och då fungerade det på direkten, orka med problem. Flyter än på mycket bättra.
     
    Last edited: 3 feb 2010
  13. Json_81

    Json_81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Jag kommer ut på nätet med den, men internetdelning funkar inte.
     
  14. petter11

    petter11 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag kommer ut via Wifi men det spelar ju ingen roll för det har man inte alltid tillgång till det. Du har inte gjort några egna API inställningar eller nåt? Funkar det out-of-the box så att säga? (med preview'n)
     
  15. Json_81

    Json_81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Nej, jag fick lägga in Tele2's APN.

    Har annat problem, verkar inte finnas någon kalibrering och det är snudd på omöjligt att trycka på nedre delen av skärmen.

    EDIT:
    Verkar inte vara tryckandet på nedre delen av skärmen som är problemet utan att ok/cancel knapparna när man vill välja ringsignal inte funkar alls.

    Edit2:
    Testade Villainromen också, samma resultat. Förutom att den FC'ade hela tiden.

    Har flashat tillbaka modaco 3.1, men kan inte välja ringsignal där heller. Ok/cancel knapparna vägrar fungera. Samtidigt funkar den delen av skärmen hur bra som helst till allt annat, tangentbord etc.
    Jag har wipat allt mellan varje rom.
     
    Last edited: 3 feb 2010
  16. petter11

    petter11 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Du kan väl välja menyer med hjälp av styrkulan va?
    Borde funka då, annars kan du försöka att fixa ringsignal via musikspelaren, kanske funkar där!?
     
  17. Json_81

    Json_81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER


    Nej styrkulan funkar inte, kan bläddra och "bocka i" ringsignal, men inte trycka ok.

    Ja, musikspelaren kanske funkar.
    Men ändå, hur kan det bara vara där som det inte funkar.
     
  18. 2_Thumbs_Up

    2_Thumbs_Up Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kommer den nya uppdateringen till Nexus One med multitouch i maps och album komma till den här romen tror ni?
     
  19. Farmfield

    Farmfield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Inte i denna rom'en i sig själv utan maps med multitouch kommer man i så fall kunna uppdatera via market - när den senaste versionen med mt implementerat nu kommer dit. Men då utgår jag ifrån att funktionen ligger till 100% i maps och inte i andra delar av systemet i NexusOne, för då kommer det dröja betydligt längre - Google Maps är inte open source.

    Galleriet är en annan fråga men jag utgår ifrån att galleriet i NexusOne inte heller det är öppen källkod - det är specifikt utvecklat för N1 av Cooliris - och med det så kommer den inte ingå i AOSP-versionen av 2.1 eftersom den ju just är baserad på Androids öppen källkodsprojekt. Enda sättet att få in den i en ROM blir då om nån rippar appen från en NexusOne-ROM och lägger in den i nån hemkokt ROM - men den som gör det bryter rätt ordentligt mot något avtal...
     
    Last edited: 3 feb 2010
  20. yrara

    yrara Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2009
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hmm, det här funkar inget vidare för mig. Jag får FC på något som heter "google partner setup" hela tiden, och jag antar att det är på grund av det som jag, när jag försöker lägga till konto, hela tiden bara har alternativen "Företag" (som verkar vara Exchange) och "Facebook" att välja mellan... kan alltså inte lägga till mitt google konto, och det är ju definitivt en dealbreaker på en sån här telefon.

    Edit: Det krånglade med internet-uppkopplingen på mobilen direkt efter att jag hade kört in AOSP, så att jag inte kunde lägga in mitt google-konto från början, så jag valde "Skip" för att lösa det när jag kommit igång med det andra. Det verkar ha varit det som inte riktigt funkade. Wipe igen, och börja om från början, när jag var vid mitt wifi, så kunde jag lägga in mitt google-konto till telefonen, och nu har jag kopplat tre stycken till samma telefon utan problem.
     
    Last edited: 4 feb 2010