[ROM] AOSP Eclair 2.1 rX for GSM Hero

Diskussion i 'Hero' startad av plun, 22 jan 2010.

  1. Farmfield

    Farmfield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Jag kör MoDaCo 3.1 och kommer inte ihåg varför, kan vara nåt jag läste i nån tråd, men jag tog bort 'google partner setup' (just p.g.a.) att jag fick FC på det ibland och har aldrig märkt av att något slutat fungera. Jag har noll koll på vad programmet gör men jag gissar yvigt att det skickar data till HTC, Google eller Android med systemloggar eller nåt dylikt - men det är som sagt endast och allena en gissning.
     
  2. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

  3. Frohike

    Frohike Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2009
    Inlägg:
    236
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

  4. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Då har du läst slarvigt ;).......... läs sista sidorna i orginaltråden.

    Plus nya tråden.
     
  5. Frohike

    Frohike Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2009
    Inlägg:
    236
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Okej jag har läst igenom det nu.

    Men jag undrar lite, jag har fått intrycket att kameran ska fungera sålänge man kör 3 MP och under. Men i CyanogenMod-tråden så får jag intrycket att det inte funkar alls, på någon AOSP-ROM."3MP resolution does not work on this or any other AOSP based Hero 2.X ROM. This is listed in the first post." Vet du vad han syftar på där? Gäller det bara Google Goggles?

    Och en grej till, jag har förstått att facebook-synkningen med kontakter i telefonen (statusuppdateringar, profilbild etc) sitter i Sense, vet någon vilka apps som finns för att göra ungefär samma grej?
     
  6. jai134

    jai134 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Cyanogen rommen och Telia

    Jag kör fn aosp eclair 2.1 r4 men skulle gärna testa Cyanogens ROM. Jag har provat den men jag får inte mobila bredbandet att funka. Har förstått att man ska fixa det manuellt i inställningana för trådlöst och jag hittade inställningar för det någonstans på nätet, kommer inte ihåg var. Det fattades två saker i dom. Bl a server. Kan nån hjälpa mig med dom inställningarna? Är f ö väldigt nöjd med AOSP-rommen. Man får köra kameran med 3 megapixlar inte 5 och google maps vill inte uppgradera pga fel signatur på paketet. Annars en rapp och pålitlig ROM.
     
  7. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Google Maps kan du uppdatera genom att först avinstallera den gamla versionen (settings -> applications -> manage applications) och sen installera den nya från market.
     
  8. petter11

    petter11 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Här har du inställningarna för APN, wiki
     
  9. jai134

    jai134 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Tackar. Ska testa Cyanogen nu. Den verkar kul. Funkade bra med Maps-uppdateringen.
     
  10. jai134

    jai134 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Får det iallafall inte att funka. Har fyllt i dom fälten som finns i telia-APN:erna. Måste man göra nåt mer för att aktivera? Har provat nätverksoperatör -> sök -> Telia alt. Telia S men ingen uppkoppling. Jag har också grön markering vid APN 1. Provat med och utan roaming så det verkar ju som om inte mobilt bredband är aktiverat alls. Den hittar mitt hemnätvek dock.
     
  11. extrem

    extrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2009
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    har du sparat inställningarna efter?
     
  12. Göktytan

    Göktytan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2009
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma här omöjligt att få igång datatrafiken.
     
  13. petter11

    petter11 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag hade jättestora problem att få igång det, sen till slut så funkade det:
    testa att skriva default i APN type fönstret istället för default (galaxy: internet) som det står i guiden, och starta sen om.
     
  14. jai134

    jai134 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag tog och installerade min AOSP 2.1 r4 igen. Den funkar väldigt bra för mig så jag ids inte trassla för att få nåt som verkar ganska likt att få grundläggande funktioner. Inte idag iallafall;) Jag kollade hur min APN ser ut och den skiljer sig i den här fungerande rommen och den som finns på wikin.
    NAMN: Telia S
    APN: online.telia.se
    Lösenord:X
    Användarnamn:x
    MCC:240
    MNC:01
    APN-typ:default
    Det är alla fält som är ifyllda så ingen proxy eller port osv
    Har högre signalstyrka på telefonen än med Cyanogens ROM och en klockren anslutning till min telia-uppkoppling.
    Lösen och användarnamn är inte x men jag är osäker på om det är standard eller personligt så jag har inte skrivit det här. Ska kolla med Telia om nån är intresserad.
    Hej.
     
  15. jai134

    jai134 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag tog och installerade min AOSP 2.1 r4 igen. Den funkar väldigt bra för mig så jag ids inte trassla för att få nåt som verkar ganska likt att få grundläggande funktioner. Inte idag iallafall;) Jag kollade hur min APN ser ut och den skiljer sig i den här fungerande rommen och den som finns på wikin.
    NAMN: Telia S
    APN: online.telia.se
    Lösenord:X
    Användarnamn:x
    MCC:240
    MNC:01
    APN-typ:default
    Det är alla fält som är ifyllda så ingen proxy eller port osv
    Har högre signalstyrka på telefonen än med Cyanogens ROM och en klockren anslutning till min telia-uppkoppling.
    Lösen och användarnamn är inte x men jag är osäker på om det är standard eller personligt så jag har inte skrivit det här. Ska kolla med Telia om nån är intresserad.
    Hej.
     
  16. yrara

    yrara Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2009
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag har precis lyckats konstatera att jag kan använda mobilen max en minut innan den hänger sig och startar om utan att visa något felmeddelande (ens i exception log!), ifall jag startar telefonen med headset ikopplat. Återskapade en fyra-fem gånger innan jag lyckades komma på vad det var. Bara att rycka ur headset under uppstart så fungerade det prima igen, och jag kunde stoppa i headset igen. Kör r4. Tänkte dela med mig, ifall det är nån som har problem med att mobilen startar om...
     
  17. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Men hörrni !!!!

    För 3:e gången.

    Den här romen ÄR död.
    .... utvecklas inte längre !!!

    Bör låsas av moderator och förpassas till cyberhistoria :P