[ROM-AOSP] Oxygen - Gingerbread - clean and hack free [info+hjälp länkar]

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av poipen, 5 nov 2010.

1. pl8

pl8 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Får det inte att fungera... Ska jag "ringa" efter jag knappat in det?
    Fungerar det oberoende av vilken dialer jag har? Kör med Dialer One.

2. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    Testa med en annan dailer, du behöver inte trycka på att ringa, det ska komma upp en meny automatiskt när du matat in rätt kombination.

Jag har kommit till den där menyn massor med gånger genom att trycka på något i en app när jag inte har behövt, men nu mins jag inte vilken app som tog mig dit :(

3. slusk

slusk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nu har jag nyss lagt in Oxygen och det funkar bra och vilket flyt om man jämför med insert coin :D

Men jag kan inte få till en sak... I vanliga android och i IC så kunde man välja att man fick ett vanligt tangentbord när mobilen stod upp alltså samma som på en vanlig mobil. Hur fixar jag detta nu? Jag har sjukt stora fingrar och min tumme är FÖR stor för dessa små knappar :(
    Hittar inget under tangentbord som det fanns förut :(

Det dök upp en till fråga nu :)
    Kan man få kontakterna synkade mot sina polare på FB så man får upp deras bilder när dom ringer osv i denna rom? Jag har tankat hem facebook men hjälpte tydligen inte, nått jag missat?

Edit:
    Hittade på htc_ime_jonasl_hires_27.zip vilket vara det jag sökte men nu har jag installerat det och så fort jag ska börja skriva med det så craschar det och får detta felmeddelande:
    Processen jonasl.ime för programmet HTC_IME mod stoppades oväntat. Försök igen.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=624416

Någon som har något tips?

Last edited: 5 jan 2012
  4. Davil

Davil Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    454
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Är du säker på att du knappar in exakt rätt?
    Jag kör med Touchpal Dialer och vet att det fungerar på Sense dialer och även Vanilla Androids dialer så varför skulle det inte fungera på Dialer One lixom? :-D

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

5. slusk

slusk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har kört in Oxygen för några dagar sen och det verkar inte funka helt optimalt för mig..
    Är jag inne och tittar på bilder och trycker på huset så slutar hemskärmen att svara och jag får upp rutan att detta är oxygen bla bla. Samma om jag är inne på FB som för övrigt slutar svara väldigt ofta också.

Jag körde full wipe innan jag flashade in denna sen har jag flashat in en annan dailer det är allt jag gjort sedan jag gick från IC.
    Är det nått jag missat eller kan man testa att göra nått för att den ska kamma till sig?
    Hur är det med kernel är det nått man ska flasha? Radio?

6. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    kernel ska du inte behöva flasha, i Oxygen ingår senaste versionen av thalamus kernel som är ganska så bra.

vilken radio kör du med? jag har för mig att mer eller mindre alla av FroYo och frammåt radiosarna fungerar helt okej med Oxygen utan att ge dom problemen som du har, min bror kör med senaste som är inkluderad i senaste uppdateringen från HTC

kanske det som gör det? måste du ha den dailern? testa full wipe och kör utan dailern.
    eller du har kanske bara testat en gång? i så fall kanske det fungerar om du försöker med samma sak igen.

dina problem är inget som jag förknippar med Oxygen under det året jag har följt denna tråd och haft Oxygen

7. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Prova att bara installera dialern som en vanlig app istället för att flasha in den? jag gissar att du har gjort en helt vanlig reboot efter att du flashade in oxygen... Det har jag glömt några gånger... (känns lite som att glömma stoppa i strömkabeln i datorn när man bytt komponenter i den - det kan hända den mest erfarna moddaren lika lätt som den som är helt grön...)

8. slusk

slusk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ska man inte göra en helt vanlig reboot efter att man flashat in Oxygen?
    Det jag har gjort var att gjorde en full wipe, flashade oxygen sen sen startade om den och då rullade det på som vanligt.
    Sen har jag flashat in:
    dtapps2sd-2.7.5.3-beta04-signed: app do SD

Contacts_HDPI_T9 för att få T9 i dailern

htc_ime_jonasl_hires_27 för att få HTC IME tangentbordet för jag inte kan med qwerty (för feta fingrar)

Hur ska man då göra för att avinstallera dessa saker för att se nått av dessa är felet eller ska jag bara blåsa om oxygen igen? Och nej jag anklagar inte Oxygen för felet är nog bara mina skills som är för kassa :D

Kör med detta:
    AlphaRev CM7 r2
    BRAVO PVT3 SHIP S-OFF
    HBOOT-6.931002
    MICROP-051d
    RADIO-5.11.05.27

Var det allt? Hur ser man vilken kernel man har?

9. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    @slusk Radio HBOOT och allt ser väl ok ut.
    verkar som du har gjort rätt också, jag har dock ingen erfarenhet av att flasha dailer och tangentbord...

kernel ser du om du från startskärmen trycker Meny -> Settings -> om telefonen.
    under "Kernel version" bör väl stå något med 2.6.35.14 thalamus där då det är den som följer med
    jag tror att det är 2.6.35.14_r3 som skeppades med Oxygen 2.3.2
    Kernels (Page 1) / Oxygen Forum
    Index of /

10. slusk

slusk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Japp du kunde din sak! :)
    Det var rätt kernel som du skrev och jag har tagit bort mitt custom tangentbord nu men det är bara dailern jag har kvar nu och a2sd.

Det jag upplever att som är "fel" är att när man är inne i ett program eller internet och trycker på huset så blir skärmen bara svart några sekunder innan den kommer tillbaka. Sen att FB for android slutar svara lite random är nog inget jag kan anklaga oxygen-romen för utan bara inse att Facebook är nått man aldrig skulle ha börjat med :D

Nu craschade Oxygen igen och man får upp en ruta där det står att man ska testa köra en full wipe och se om problemet kvarstår.. Hur mycket är det som sticker på lunch då när man gör det blir den som ny och alla appar försvinner? Iofs bara skriva upp och installera om dom så inge större jobb så :)
    Men tänkte bara dubbelkolla innan!

Last edited: 12 jan 2012
  11. Interroc

Interroc Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

vet någon varför högtalaren sätts på automatiskt när jag tar emot samtal ibland?

12. Davil

Mottagna gillanden:
    454
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Du kanske råkar komma åt skärmen längst ner till höger där man sätter igång högtalarfunktionen under samtal?

Annars vette 1000:an.

13. Putte83

Putte83 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Körde in Oxygen igår igen efter att ha haft Miui ett tag.

Försöker nu att partitonera SD-kortet men det verkar inte som det funkar. Går in i Rekoveryn, väljer partitonera SD, allt är frid och fröjd, drar igång telefonen igen, partitioneringen syns inte och bland annat market har försvunnit. Vad gör jag för fel? Det har fan alltid funkar innan!

14. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Är det någon som har problemet med hemskärmen och när man rebootar. Jag kör Oxygen 2.3.2-Bravo (Version: 2.3.7). Vilket är den senaste som jag har förstått det som.
    Kommer inte ihåg vilken Kernel jag flashade in, men det står: 2.6.35.14_r3-stable thalamus@Tc-99 #1.

Problemet är när jag bootar om telefonen så startar inte ADW Ex som första Launcher, utan original Launchern startar, trycker på hemknappen för att starta ADW Ex, men då kan den inte ladda min Widgets. SlideIT tangentbordet försvinner så man måste ändra inmatningsmetod.

Hjälper inte heller om jag avinstallerar stocktangentbordet eller original Launchern. Det är precis som hela telefonen resetas när den startas om. Någon som vet något?

Edit: Jag kan inte ta bort Orginal Launchern, när jag tar bort den med Titanium Backup så startas telefonen om och jag är på ruta 1. :S

Edit2: Löste problemet, jag hade lagt ADW Ex på SD kortet, samma problem även med SlideIT. Bara att lägga dom på mobilen igen så funkar de.

Last edited: 20 jan 2012
  15. Davil

Mottagna gillanden:
    454
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Hmm... Jag hoppas att du partionerade innan du flashade in Oxygen?

16. FreddeN

FreddeN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Någon mer som har problem med wifi? har den senaste romen och av någon konstig anledning hittar mobilen bara nätverk som det är svag signal på.

17. Davil

Mottagna gillanden:
    454
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Nix. Inga problem.
    Vilken Radio har du?

Testa att starta om din router/modem.

Om det inte hjälper kan du prova med att på telefonen gå in på
    inställningar/Trådlöst och nätverk / Wi-Fi-inställningar / "menu-knappen"-Avancerad: Där ser du först och främst till så att Wi-fi-police är inställd på Aldrig. Och sedan kan du labborera med att ändra mellan 11 och 13 kanaler på Föreskriftdomän och se om det hjälper.

FreddeN gillar detta.
  18. FreddeN

FreddeN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Tack! gick in i avancerat och slog in aldrig och sedan ändrade till 13 kanaler så funkar det perfekt!

19. slusk

slusk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Någon som vet varför android.process.media crashar för mig i tid och otid?
    När man ska skicka mms, när man surfar på facebook via dolfinbrowser, vanliga facebook crashar osv osv.
    Jag har nyss gjort en full wipe och lagt in oxygen igen... Jag såg nått att man skulle rensa application data. Jag kan blåsa om den igen om det skulle behövas men frågan är varför det blivit så här?
    Någon som har nått tips?

20. Putte83

Putte83 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Spelar ingen roll vilket jag gör. Partioneringen funkar ändå inte.