[ROM-AOSP] Oxygen - Gingerbread - clean and hack free [info+hjälp länkar]

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av poipen, 5 nov 2010.

1. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    F*n, jag tvekade och velade länge med att roota. Den mödomen sprack i helgen och jag hann testköra tre olika ROMs innan jag fastnade för LeeDroid.

...och nu ser man detta!

Jaja, det är väl bara att acceptera att man fastnat i ännu ett nytt träsk där man kommer att byta ROM i samma takt som kallingar :)

2. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

hehe... så är det i root-världen... men Leedroid är riktigt nice med. Jag kör med Leedroid annars, men måste ju testa olika roms! ;) Tänkte köra med denna ett tag nu och se om jag trivs :)

3. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Varför, och framför allt hur? Går det att gå tillbaka till gamla HBOOT senare?

4. Nth

Nth Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Riktigt trevliga resultat. Jag upplever den snabbare än OpenDesire men jag fick en konstig bugg förrut. När jag låser upp skärmen går den in i galleriet, har dock inte lyckats återskapa den så vet inte om det var någon engångsgrej.

Har även fått samma force close 2 gånger när jag startat upp telefonen. Står "Programmet 'System' har slutat att fungera." följt av 2 alternativ: Tvinga stängning och vänta.

Skärmen blir sen svart och går inte att starta, måste rycka batteriet och sen när jag startar upp den igen så är det inga problem. Startar till och med väldigt snabbt.

5. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Det du gör med detta är att ändra ditt minne... du tar från systemminnet och lägger det på interminnet (där apparna installeras). Fördelen är att du inte behöver någon ext3 då utan du får mer plats för appar. Men hur länge det räcker vet jag inte... Detta har han infogat eftersom denna rom endast är 55mb. Finns då massa systemminne över... En annan fördel med det ska vara att romen blir ännu snabbare.

Själv har jag inte testat detta och tänker nog inte göra det heller. Jag är nöjd med A2SD+ och ext3 och jag tycker romen är tillräckligt snabb!

Det lär ju finnas något sätt att ändra tillbaka med, men jag har inte kollat upp det.

6. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

En liten till notis bara: Ge er inte på detta om ni inte vet vad ni gör... det kan skada mer än göra nytta :)

7. Nth

Nth Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Känns ju inte som att utrymme är något problem om man kör A2SD+, tycker inte jag iaf :)

Håller med om att den känns snabb nog ändå. Tyckte OpenDesire var snabbare än andra ROMs jag testat och den här känns rappare än OpenDesire så ser inte heller något vits med det.

8. MrJiM

MrJiM Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    812
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8 Ultra
    e strömkontroll widgeten lika avancerad som OD? jag provade 0.1.1 men bytte snabbt tillbaka till OD för strömkontrll i 0.1.1 va kass.

9. kandreas87

kandreas87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har varit med om samma grej, dock bara råkat ut för det en gång. Antog att det var mina kernel-flashningar som orsakade detta. Dock inget problem för mig. Längre iaf hehe. (Gällande fc i uppstart)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

10. kandreas87

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Kommer inte ihåg hur avancerad den var i od, men än så länge är den basic. Har inte ändrats sedan 0.1.1 iaf. Tror att han har planer på att fixa en sådan strömkontroll i notification bar. Kommer dock senare. Vet ej när eller om för den sakens skull heller.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

11. spendabel

spendabel Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

körde in detta igår och inte haft nåra buggar alls, extremt nöjd

12. Radikaal

Radikaal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

finns ju annars strömkontroll appar som tillochmed är bättre än i CM romsen. Extended controls tex!

13. MrJiM

MrJiM Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    812
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8 Ultra
    oki. tack för svaret.

hmm.. ska kolla in den där. tack.

14. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Har bytt igen till LeeDrOiD då jag fick små problem. Cache mate slutade fungera bla... läste att superuser fått problem för vissa, kan vara därför.

Hur som så är denna väldigt lovande.... det är ju fortfarande en beta. Jag gillar dock denna ide att göra en rom så ren som möjligt och lämna det upp till användaren att modifiera som man vill :) Inga onödiga apps...

15. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Då kan jag rekommendera AOSPDesire under tiden du väntar på Oxygen. Det är en ren, snabb och buggfri rom :)

16. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Ska testa den..... gillar att testa ;)

Edit: Eller inte.... såg att den hade system r/w overlay... ingen a2sd by default... jag lugnar mig ;)

Last edited: 9 nov 2010
  17. kandreas87

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hade också lite småproblem med superuser förut, men efter att jag installarade 0.2 pre beta (test.zip) så lirade superuser fint. Har i vilket fall i skrivande stund inga problem med cachemate. Ah jag kan bara hålla med, det lär bli fint nu när gingerbread är i startgroparna. Borde iallafall vara lättare att porta än övriga romar :>

18. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Du måste bara ställa in att du vill ha A2SD i config filen som du lägger på SD kortet, det är inte svårare än så ;). Det är ju bara ett pluss i att lämna valen till användaren :P

19. Umebo

Umebo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Provade denna men får inte mobila nätet att fungera, dvs kan inte surfa om jag inte är ansluten till wifi.
    Är ansluten till Telia 3G men hjälper inte....
    Provat med båda senaste radion och radion innan...

20. kandreas87

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Önskar jag kunde hjälpa, men med mina 20kr/MB avstår jag från att försöka ansluta till något :> Är du säker på att du har rätt APNer? För mig installerade den bl.a. två st (halebop+telia, kanske kan bli strul där ev?)
    EDIT: dubbelkolla att du inte kryssat ur "data enabled" i settings->wifi & network settings -> mobile networks